Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2013.11.23. 23:17 :: A Tengerész

Pestre kellett mennem macskát oltatni. Szakadt az eső  még C is megázott a ketrecben. Másnap jöttünk csak vissza Ráckevére. a HÉV-en újraolvastam a Gyula könyvét ( http://konyv.arukereso.hu/bucsu-a-tengerektol-isbn-9789636625009-m4664171/termek-leiras.html#p-writerev ). Feltámadtak az emlékek, Gy ugyanazt a távolkeleti utat eleveníti fel, amit én is jártam párszor ugyanolyan hajóval mint a regénybeli M/S "Bem". (A regény fikció, de az adatok a nevek kivételével valósak, a "Bem" mintájául az M/S Ady szolgált, melynek testvérhajóján az M/S Petőfi-n majd két évet dolgoztam nyugateurópa és távolkelet közt) Elmosolyodtam amikor a regény egyik hőse ugyanarra a rejtekhelyre rakja a titkos cuccokat amiket én találtam ki az elektrikus kabin íróasztalának és falburkolatának "fináncbiztos" átalakításával. A trükköt továbbadtam az utódomnak és úgy látszik a testvérhajón is megcsinálták.

Kemény munka a padlóbontás. Már a 12 tonnás olajemelőt is bevetettem, amivel Amapolát emelgettem még a parton. Meglepő dolgokat találok a ház alatt. Időnként bokáig süllyedek rejtélyes üregekbe, remélem csak vakondjáratok, de van egy hatalmas gödör is, fel nem foghatom miért nem temették be mielőtt a házat fölé építették. C mindenesetre imád a ház alatt bóklászni és a lukakba bebújni. 2000 Ft egy köbméter sóder, plusz szállítás fuvaronként további kétezer, szükségem lesz vagy 8-10 köbméterre, hogy feltöltsem, illetve kibetonozzam az üregeket. kár, hogy a közelben nem bontanak semmit, a sittel ingyen feltölthetném a nagyját, csak a betonozáshoz kéne vennem sódert, cementet, meg EPS granulátumot.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr305653116

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.11.24. 00:35:11

Látom, már megint lustálkodsz, nem haladsz a munkálatokkal :))

Tiszafüreden a helyi megbízhatónak tartott vállalkozótól -mint utóbb kiderült fószer a megnevezése- termőföldet rendeltünk füvesítendő terület alá, komplett, tokkal-vonóval. Csakhogy a fű b@szott kikelni. Néhány szál jelent meg, hasonlóan mint hajszálak a kopasz fejemen...

Vettem egy ásót és egy mély (több) lélegzetet és felástam a kb. 12 x 15 négyzetméteres területet. Rengeteg beton és tégla törmeléket, de még vasdarabokat is találtam. Valami tanya bontásából származó töltőföldet borított ránk a vállalkozó, akinek erősen rossz híre lett a környéken, miután feladtam egy fizetett hirdetést :))

Ha lúd, legyen kövér! De nehogy már én tömjem!

whale 2013.11.25. 21:40:23

Polisztirol helyett perlit? Mégsem egy éghető műanyag, ami mindenféle rágcsáló kedvenc játéka...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.11.25. 22:40:12

@whale: Ha már bent van a betonban adalékként akkor már nem éghető és a pockok se rágják www.thermobeton.hu/thermob1.htm , mert gondolom a cement zavarja őket. Meg amúgyse férnek hozzá a falazott lábazaton keresztül. Nekem ideális anyag a szabálytalan üreg légrésmentes kitöltésére. Nagyon jó hőszigetelő és lépésálló, azaz a hajópadlót tartó párnafák statikai igénybevétele gyakorlatilag megszűnik. Sajnos nem olcsó, maga az adalékanyag több mint 15000Ft/m3 Nekem kell belőle 5 m3 és hozzá vagy 400 kiló cement. És az egész alá még további 5 m3 sódert kell betalicskáznom, ledöngölnöm és párazáró fóliával lezárnom. Szóval szép komplex feladat.

whale 2013.11.25. 22:46:15

@A Tengerész: Én még ott tartottam, hogy nem akarod betonba keverni, hanem ömleszted a párnafák közé...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.11.25. 23:00:17

@whale: Jaaa... Bocs ezen már túlvagyok. Ez a thermobeton nagyon megtetszett. Pl a nedves helyiség padozata eleve nem lesz deszka PVC-vel borítva mint idáig volt, mert szart ér a fa ahol víz van. Viszont ez a könnyűbeton ideális a padlócsempe alá egy aljzatkiegyenlítővel terítve. És az aljzatkiegyenlítő remekül befogadja a padlófűtés kábelkígyóját.
süti beállítások módosítása