Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2013.05.05. 21:46 :: A Tengerész

Na a 10 pontból egy kész ( igaz közben eszembe jutott még kettő :( ).  Kemény munkával áttelepítettük a megmaradt tűzifát, közte MP "sohaelnemfogyó" hasábjait a Rácz Józsi által bérelt területre, ott már nem lehet útba senkinek, Józsi azt mondja őt nem zavarja. '13.máj.5. 023.jpg

A végleges rakás kicsit magasabb lett, ez a mennyiség nagyjából három téli hónapra elég nekünk. Letakartuk, várja a következő telet. Ma eltakarítottam a régi rakás helyét, eltüzeltem a szemetet, kihajítottam a sok felesleges kacatot, szóval nem érheti szó a ház elejét, nem hagytam magam után rendetlenséget. Miközben a pakolás mechanikus munkáját végeztem a többi 9 ponton járt az eszem, azt hiszem a fekete gömbre remek megoldást találtam ( az fel se merült bennem, hogy többezerért vegyek egyet), ma délután seperc alatt kivágtam  2cm vastag fekete polifoamból, ami a matracok maradéka volt.  Az összeerősítés és a felhúzás  gumifülekkel történik majd, használaton kívül meg ülőpárna. Kiötlöttem a lényegét a kizárólag mechanikus axiométernek, harpi nyitott kapukat dönget, eszembe se jutott elektromossággal komplikálni, még finomítani kell az ötletet, a lényeg, egy kis kerekecske lesz a kormány tengelyre tengelyben hozzátoldva, erre mint a rádió kereső skálahúrja tekeredik egy szál ami jobbra-balra vonszol egy kormánylapát alakú mutatót  egy szektor alakú skála előtt. A nap többi részében pakoltam, de ez szörnyű.... még mindig csak nő a rendetlenség. Már nem férek be a fuxba az onnan előszedett holmiktól, kitolult a cuccok egy része a deckre! Pedig már pár vödörnyi anyagot lehordtam a hajóról amik mind ott voltak idáig. Szörnyű na, nem tudok mást mondani.

A cicák ma 5 hetesek és 60 dekásak, a jövő hét végén, utána következő elején  sajnoshálistennek megszabadulok tőlük, addigra el lehet őket választani az anyjuktól. Két napja kezdtek el szilárdat enni,  nem egyszerre és nem egyforma intenzitással, de azért egyelőre a fő táplálékuk az anyjuk teje, még egy hétig szívhatják, attól lesznek szép erősek és egészségesek. Sajnos azért, mert nagyon aranyosak, igazán szeretnivalók, fognak hiányozni, főleg Juditnak, mert ő egyfolytában dajkálja őket és már előre zokog, mi lesz ha elviszik a "gyerekeit", hálistennek, mert nekem már kicsit sok, hogy a szó szoros értelmében láb alatt vannak, lépni nem lehet az ugrabugráló aprólékoktól. Ha éppen nem rohangásznak, akkor bunyóznak, amelyik éppen a rövidebbet húzza visít ha a másik érzékenyebb helyre harap, ha nem bunyóznak akkor szopnak vagy alusznak ilyesféleképpen. 
'13.máj.5. 006.jpg'13.máj.5. 004.jpg'13.máj.5. 007.jpg'13.máj.5. 014.jpg'13.máj.5. 029.jpg'13.máj.5. 031.jpg'13.máj.5. 019.jpg'13.máj.5. 018.jpg

Miután az egyik az első vizeletével megkeresztelte a papucsomat, csináltam nekik macskaWC-t egy félbevágott 

20 l-es marmonkannából, első nap egy vakondtúrásnyi homokot rakott bele J, aztán hoztam nekik a piacról igazi macskaalmot, egyből tudták mire való, azóta oda járnak.

 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr765282572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2013.05.06. 01:36:44

Ezúttal sem csalódtam benned Tengerész! Ilyen precíz farakást Svájcban sem raknak! De minek ez? Az őszi szelekkel el kell vitorlázni melegebb éghajlatra!

silvermoon 2013.05.06. 01:57:42

@Paduc: Vilmos nem csinal trehany munkat . A vereben van, mindent a leg fa@abbul kell megcsinalni. Ezt irigylem Tole a legjobban. A cicak gyonyoruek. Micsoda alvasi poziciok....! Az elvitorlazst valszeg en mar nem erem meg. BAr az orvosom szerint 100 evesen sem halok meg. Talan egy dunai koricalast meg.HA elolvasod a blog eso betuit abbol is kiderul, h inkabb eszakfele, folyami vizeken szeretne hajozni.( ha jol emlekszem).

hzizi · http://halesmas.blog.hu/ 2013.05.06. 09:41:41

Aranyosak a cicák! Misiért már mentünk volna, de igazad van, kapjon még anyatejet a héten. Ha lehet azért pénteken már elhoznám.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.05.06. 11:21:25

@hzizi: Lehet, mostmár mindegyik zabálja a macskaeledelt. Nem kell félni, hogy éhenpusztul.
süti beállítások módosítása