Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2013.01.29. 17:50 :: A Tengerész

Vasárnap délután nekiálltam összerendezni a kőrisfa anyagot amiből a fa blokkok "kabátja" lesz. Ez a faanyag saccra vagy 6 éve szárad a "ház körül", tudomásom szerint már rég megszűnt a Hárosi Falemez Művekben a gyártás, aminek a hulladékaként vásároltam aprópénzért. Mázlim van éppen elég az anyag.Tegnap felszecskáztam körfűrésszel közelméretre, ma reggel jött autóval a KJ és az egészet kivittük a csepeli műhelyébe ahol méretre szabtuk, martuk az egészet. Tegnap nagyon belehúztam, az ebéd utáni alvást is kihagytam, 12 órás műszakot nyomtam le, olyan fáradt voltam estére, hogy arra magyaráztam az elerőtlenedést. Azért volt egy rossz előérzetem (a pocsék közérzetem mellett) bevettem egy aszpirint és korán lefeküdtem. Ma egész jól kezdtem a reggelt, de miután visszatértünk és kipakoltuk a méretes anyagot, megint éreztem, hogy "válami ván" (Arkagyij Rajkinra ha emlékszik valaki). Délután 37,8-at mértem, most lapítok a melegben, semmi munka, alighanem megfáztam, mert köhögök és kapar a torkom, szóval valami felsőlégúti izé, remélem nem influenza. Nem kell valakinek gázálarc? Az M készletből kidobtak párezret, itt eszi a fene az udvaron egy vasládában. Állítólag veszélyes hulladék a fegyencekhez fogják elvinni, hogy bontsák ki belőle a fémet. Mondjuk idejükbe belefér, tán még változatosabb is mint a zacskóragasztás, mert fém bennük csak a csatt a fejpántokon, meg a szemablak keretek.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr295051506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tömjénzsolti 2013.01.29. 18:14:54

Vili mielőbbi jobbulást kívánok. Addig is forralt bor és teás rum. Felváltva.

phaidros 2013.01.29. 18:37:44

Jobbulást kívánok! Gázállarc kéne, de messze vagyok.

akiga 2013.01.29. 19:54:31

Nem dobnak ki hozzá való tartózsákot is ("szimatszatyrokat") ?

Ha igen, az kellene! Valamelyik nap elugrok érte.

Amúgy vaterán 1000-3000HUF/db attól függ, milyen állapotú. Ha gondolod keress sok pénzt vele!

AdSa 2013.01.30. 06:01:55

Nagyon nem kedvelem Fiala erőszakos, rámenős stílusát. Teszem ezt annak ellenére, hogy a műsorai tartalmi részével azonosulni tudok. A napokban láttalak a promójában, tegnap aztán kikerestem az adást is. Tetszett. Érdekes volt, ahogy az első felével felépítette a másodikat. Jók voltak, és ültek a megszólalásaid - szerintem messze te jelentetted a színt az "amatőrök" közt. Grat.

Mihalik Péter2 2013.01.30. 15:40:43

" Há válámi van, de nyeeem áz igázi" emlékszem... szegény ripacskodott itt a Fővárosi Nagycirkuszban, meg a TV-ben...
Nekem lesz csomó "maradék 6-os nyár rétegelt lemezem"...összeragasztva D-3-mal...örök élet plusz egy nap...félre tegyem???

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.01.30. 18:29:51

@AdSa: Hehe. Pillanatnyilag nem vagyunk beszélőviszonyban, annyira kiakasztott a bunkóságával, hogy ordítottam vele műsorban és két hónap szilenciumra ítéltem. Áprilisig nem hívom.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.01.30. 18:31:14

@Mihalik Péter2: Kösz nem kell, legalábbis mostanság. Aztán hogy egy év múlva mire szánom el magam...

Mihalik Péter2 2013.01.31. 18:39:45

@A Tengerész: Oks, azért megőrzöm... Remélem egy év múlva már fent vagytok valahol Európában... apropo: Ha felfelé indulsz, minek a vitorla a folyókra? Én tutira lefelé mennék a meleg tengerekre... ereszkedve kis géppel hajózva , egyre melegebb van, és végül a tenger, török, görög kaják, azúrkék víz 28 fokosan ...Majd Dalmácia, onnan el sem jönnék...

halaloszto 2013.01.31. 22:30:20

@Mihalik Péter2: es ha kiderul hogy nem eleg a motor felfele? vagy tulbiztositos vagyok? amikor ismeretlen helyen elindultam csaladdal csonakazni, akkor is felfele indultam, hogy ha kiderul nem birok elegge evezni, akkor max visszacsorgunk es kesz.

Vajk

Mihalik Péter2 2013.02.01. 08:39:57

@halaloszto: Nem...tényleg igazad van. Jobb a biztonság, mint a "majd kiderül" ilyen esetekben. Ezért is gondoltam, hogy egy darabig kísérnénk páran Amapolát, hogy gond esetén segíteni tudjunk...egyébként nem hinném, hogy komoly gond akadhatna, a szerkezet üzembiztos, mert egyszerű, a motor kiváló, a többiért meg garancia Vili tudása.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2013.02.01. 18:27:41

@Mihalik Péter2: @halaloszto: Vajk jó helyen tapogatódzol, ez az egyik ok. A másik, hogy sokkal szívesebben megyek osztrák, német vizek felé mint román, blgár felé. A vitorla kell, mert előbb utóbb minden folyó a tengerhez ér, de még tavak is lehetnek közben.

Mihalik Péter2 2013.02.01. 18:36:28

@A Tengerész: Hát ez igaz! Passau-ig, tudomásom szerint 22 zsilip van.Nyár végén amiről dumáltunk (ti: az oldal koptató fákról/gumikról) van-e valami hír? nem olvasom, hogy lenne ,ezért bátorkodok rákérdezni.Zsilipelésnél jól jönnének szerintem. Amit anno javasoltam, ( mert nekem bejött) az járható út? ...-persze majd úgyis látom tavasszal..legalább is remélem az első vitorlapróbánál.
süti beállítások módosítása