Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2013.01.18. 18:09 :: A Tengerész

No. Itt vannak. Két és fél havi munka (na jó volt egy kis karácsonyi lazulás) eredménye. Fotók több nézetből.'12.jan.18. 001.jpg'12.jan.18. 002.jpg'12.jan.18. 003.jpg'12.jan.18. 004.jpg'12.jan.18. 005.jpg

Döntést hoztam, nem utolsó sorban, személyes megtekintő, valamint Emaben és kommentben jelentkező barátaim tanácsára. Saválló csavarokat fogok felhasználni a felszerelés során. Miután összeszámoltam és mindössze 25 db csavarra van szükségem M6-tól M18-asig, talán nem lesz az ár annyira földbeverő. A stiftekhez meg amin billegnek a bum, gaf csuklók, van saválló anyagom.

Most a blokkokat számolom, rajzolom, idebent a meleg kályha mellett kellemesebb mint a hideg műhelyben. Már a félperces út is visszataszító odáig, viharos szél sűrű havasesővel...brrrr. :(  Jobb idebent.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr355025892

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2013.01.18. 19:27:05

Ezt a munkat nem lehet szo nelkul hagyni !!!! Kivancsi lennek 100 emberbol hanyan csinalnak utannad !? Vagy inkabb ezer embert kelett volna irnom, h legyen legalabb egy. Siman elmehetnel minden elozetes iskolazas nelkul muvegtag keszitokhoz------ ---OKTATONAK! !!!

silvermoon 2013.01.18. 19:36:10

Szuksegem van egy dinghy davis-re,(ami felhuzza a dinghyt a hajo farara.) Nezegetem az arakat es elhulok...1800, 2000. dollarok. Nah beragtam, vettem savallo csoveket es heg-vag egyeb munkalatok utan egesz jol nez ki, es nincsen meg 100 dollarba sem. De a fotokat ezutan mar nem mernem ide felrakni. Tudom ertekelni ezt a szep munkat ! Gratulalok !!

Mihalik Péter2 2013.01.19. 09:08:40

Gratulálok szintén a végeredményhez! Talán ez a leglátványtalanabb, viszont legszarakodósabb munka.Kitalálni, megtervezni ,10 x odamérni, odapróbálni, kimenni, bejönni, felírni a mérteket a hóesésben, stb. Én talán a csavarválasztáshoz annyit tennék még hozzá,hogy az illeszkedő részek alá nyomnék a fa és a veret közé egy kis Sikaflexet, egy: hogy az esetleges illeszkedési hézagokat kitöltsem,ezáltal a húzó-nyomó erőt elosszam, kettő: így valóban kímélem a csavarokat is, három: a Sikaflex iszonyatosan erős ragasztó és talán védi is a fát a veret alatt. Leszedni viszont majdhogynem lehetetlen...

Jonathan 2013.01.19. 17:25:30

Gratulalok Tengeresz! Valoban gyönyörü munka!
Erdekes dolog ez az asszociacio, ahogy elneztem a kepeket en is müvegtagra gondoltam, mint Silver kollega, (ha szabad ezt a cimet megelölegezni magamnak :) )
Szep téli napokat mindenkinek: Jonathan

halaloszto 2013.01.20. 08:28:38

@Mihalik Péter2: nem tudom mit, de valamit tenyleg erdemes alatenni. kozotte ha marad res, ott bentmarad a viz, es sokkal hamarabb megy tonkre a fa. a fakerites is ott korhad el, ahol ket fa talalkozik, mert kozte a resben megmarad a viz. azt is szoktak szilozni, es ugy osszecsavarozni.

Vajk

Gáz Géza 2013.01.20. 20:36:32

www.sailblogs.com/
www.sailblogs.com/member/ny48chinook/?c=3574

Bocsánatot kérek ha ezeket már elküldtem volna, de akkor is nagyon érdekesek :)

spray 2013.01.22. 21:22:06

M18 nem szabvány bajba leszel
süti beállítások módosítása