Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2012.12.21. 17:39 :: A Tengerész

'12 dec 21. 005.jpgTegnap a többnapi esős, ködszitálásos, borongós hangulattalan idő után verőfényes enyhe nap köszöntött ránk. Együtt hagytuk el reggel a hajót, J (miután megetette a baromfiudvarát) a városba, én a műhelybe indultam vidáman. Hamar lelohadt a kedvem. Az elmúlt napokban hanyagoltam a munkát odakint, mindig úgy kezdem, hogy bekapcsolom a rádiót...semmi. Mi a fene, megint kihúzták a kábelemet? Hát...igen. De most alaposabban. Merthogy a kábelemnek hűlt helye. Valaki begyűjtötte. Pokoli rossz kedvem támadt. Ilyenkor persze a meglopott  hülyén tekintget körbe-körbe, kérdezősködik, "nem láttátok.."? Persze senki nem tud semmit. Nem az érték. Egy ilyen (http://www.argep.hu/trend/HALO/Halozati-hosszabbito-10m.html) 10m-es fűnyírókábelt még nyugdíjból se megoldhatatlan gond újat vásárolni... De az, hogy itt jövünk-megyünk, köszönünk, kezet fogunk, barátságosan beszélgetünk,  és akkor amikor nem vagyok itt, valaki ezek közül meglop engem. Nem tudok igazán lelkesedni a közmunkaprogramért. A világon minden akkor működik jobban mint annak előtte, ha az erőfeszítések arra irányulnak, hogy a minőséget folyamatosan javítsák, a hibást kivegyék a rendszerből, a ráfordítást optimalizálják. Itt meg az van, hogy ha még működik valami, szórjunk egy kis homokot a csapágyba, jó lesz az úgy is. És ezzel nem mondom azt hogy a közmunkás=homok. Mert már az is bűn, hogy egymással is összekeverik őket, jót a rosszal, búzát az ocsúval. Aztán ezt a speciálmixet beszórják oda ahol még nyomai vannak a működésnek. Elég! Nem akarom korábbi magamat ismételni.

Hoztam ki a hajóról egy másikat és folytattam a munkát. Megvannak összehegesztve a bumok végeire való veretek, a csuklós tagok és az árbocokat körül ölelő bilincsek nagyrésze. De kifogytam az elektródákból, pedig azt hittem, hogy a méregdrága holmiból egy kiló bőségesen elég lesz, oszt jó ha a felénél tartok a dolgoknak. Ma vettem két kilót, holnap folytatom a munkát, ünnepek alatt végre békésen dolgozhatok, egyedül leszek a műhelyben mindenki elmegy karácsonyozni, nem kell zárni a dolgokat a tolvajok elől, ha mondjuk bejövök a hajóra ebédelni, vagy kimegyek a klotyóra "kicsavarni az uborkát"..

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr804976569

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.12.21. 21:34:34

Hat tyúk tava. Jó kép!

Az előtérben látható fehér korlátszerűség mi a csoda?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.12.21. 22:19:56

@Paduc: A korlátszerűség annak a kompnak az oldallépcsőjének a korlátja amin kijárunk a partra. Ez egy ilyen összetett halmaz, van a komp, arra kötve két kisebb ponton, arra kötve Amapola. Azért jó, mert így kint állunk ahol már elég mély a víz, nem kell csónakkal kijárni, mint tavaly.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2012.12.21. 23:30:07

Figyelmetlen voltam. A képet alaposabban megnézve már látom, hogy komoly bakok vannak az úszóművön (körülötte furcsán tekergőzik a partikábel kígyója).

Téged (a blogod alapján) ismerve a kék szárítókötelet sem sajátkezűleg csomóztad a korláthoz :))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.12.22. 22:37:06

@Paduc: Az egész hóbelevanc a hajósiskola tartozéka. Az a fekete valami a KPE vízcső volt valaha amikor még máshol és másképp szolgált az egész úszó komplexum. A kék kötéllel alighanem a hajóstanoncok csomózták fel valamikor régen a járót.
süti beállítások módosítása