Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Szerda.

2012.09.26. 23:10 :: A Tengerész

Piacnap, tehát délelőtt irány a piac. Lehet menni gyalog, biciklivel és hajóval. Remek DDK-i szél fújt, kitaláltam, hogy az egyetlen stílusos megoldás a Mákvirággal vitorlás üzemmódban. Mindjárt tudtam, hogy J-nek nem fog tetszeni (mondjuk erősszeles kreuz odafelé ez tény). Az én drágámnak semmi kifogása a vitorlázás ellen, de piacra menni bevásárolni vitorlással?  Na ne!  Ugye a nőket sokminden különbözteti meg a férfiaktól, de azon kívül ami a legjobban érdekel bennünket férfiakat belőlük, van egy fontos tulajdonságuk, nem szeretnek semmiféle kockázatot vállalni és soha nem engednek a járt utat el ne hagyj elvből. RP ezt úgy fogalmazta meg, hogy ha a nőkön múlott volna soha nem jött volna le az ember a fáról. "Ne hülyéskedj Jenő! Oda le?? Minek? Nem jó volt eddig itt nekünk?" Engem viszont rabul ejtett a vágy, hogy a piacozás vitorlázva történjen, és J tiltakozása ellenére felszereltem a bocit. Ez a tiltakozás a férfipartner bármiféle nonkonzervatív lépése ellen amúgy rendkívül praktikus dolog és ezzel minden nő tisztában van. Ugyanis a következő dolgok történhetnek: 1. Remekül sikerül a dolog, akkor a pasas boldog és ez feledteti a korábbi női gáncsoskodást, szó se esik többet a dologról. Ha netán mégis megemlíti a férfi, el lehet intézni azzal, hogy "Én csak jót akartam, már az is baj?!! Veled nem lehet értelmesen beszélni, mert olyan makacs önfejú akaratos stb. vagy ..."  és megy a duzzogás amíg a férfi porig nem alázkodik a családi béke kedvéért. 2. Bejön a hibapont, hisz kockázat volt ami rosszul sült el. Na akkor jaj a férfinak, szélsőséges esetben akár a maradék életen át lehet ekézni, "Jenő látod én megmondtam, de veled nem lehet értelmesen beszélni mert egy önfejű akaratos...". Szóval a nő mindig nyer, mert minden felelősséget áthárít a férfira, ha nem sikerül az akció kedvére diadalmaskodhat, viszont az akció sikere esetén élvezi annak előnyeit. Hát én felvállaltam, minden ellenkezést letörtem és beültettem életem párját a dinghybe. Hogy tisztázzuk a kockázatot. 1. Leáll közben a szél. Eredmény; evezhetek oda-vissza a hosszú úton inam szakadtából, ráadásul közben hallgatva hogy "ugyeénmegmondtamdete" . 2. A most is jó erős szél annyira beviharosodik, hogy nem bírjuk és vissza kell fordulni és akkor hallgathatom, hogy...stb. Még megfordult a fejemben, hogy berakom biztos ami biztos a motort, de olyan kevés a hely a kis csónakban, hogy ezt nem szívesen teszem, hátra a tükörre meg nem tudom rakni, ha ott a kormány. De mázlim volt. Az erős szél kitartott, ez kreuzban  odafelé kifejezetten jól jött, hamarosan láttam kedvesem arcán, hogy képtelen haragudni, mert élvezi a dolgot, jókat nevettünk magunkon amikor a híd alatt kellett átmenni. Ezt kicsit magyarázom. Számomra teljesen szokatlan dolog volt eleinte ez a belvízi vitorlázás. A balatonihoz szokotthoz képest itt soha nincs kifújt szél. Minden háznak, minden fának megvan a vízen a szélzavaró hatása, az ember örökösen turbulenciák közt vitorlázik, 30-40 fokos szélfordulók természetesek, erős szélben meg állandó széllökések tarkítják a szélfordulókat. Egyik pillanatban rohan a hajó, aztán megtorpan és magától vált csapást, vagy áll szélbe hülyén csapkodva a bummal. Esetleg vágja nyakon az embert. Szóval jött a híd. Eleve kicsi a nyílás, ráadásul két oldalt horgászok vannak marha hosszú botokkal messzire behajigálva a cájgjukat, mert MINDEN horgásznak az a fixa ideája, hogy a halak a másik part közelében vannak. Szóval PONTOSAN szembe fúj a szél és ott kell átkreuzolni. Minden horgász meg van győződve, hogy a vitorlás kizárólag az ő bosszantására van a vízen és most jön ez a hülye is a másfél méter széles csónakjával és ahelyett, hogy pont középen menne ezzel maximum másfél métert zavarná a halakat, ehelyett össze-vissza cikázik. Bezzeg az ő unokatestvérének a sógorának a bátyja mesélte egyszer, hogy a vitorlással olyan egyenesen lehet menni hogy csak!  Na szóval van a híd nyílása. A hídra két oldalt magas töltésen vezet fel az út, akárhonnan közelítek a lepörgő örvénylő széláramban kell haladjak, hol feláll, hol megdől a hajócska, hol "fel tudok menni "és már azt hiszem, hogy "veszem a nyílást", aztán egy pillanat múlva majdhogynem hátat kell fordítsak neki. De aztán szerencsésen  becsúsztunk a dűznibe és hopp a híd máris mögöttünk volt és még anyáink se csuklottak. Kikötöttünk a piacnál lévő szabadkikötőben, lévén "teherhajóval" voltunk semmi nem akadályozta a vásárolt mennyiséget, vettünk is egy zsák krumplit a gyümölcsök mellett. És kérem velem volt a szerencse, csak akkor fordult viharosra az idő, amikor már ott voltunk a piacon. Szép tarajos hullámokon szálltunk csónakba és raumban rohantunk hazafelé. Mit nekünk híd?! ( Gondolom a horgászok megállapították, hogy időközben megtanultam vitorlázni, végre egyenesen megyek és mennyivel gyorsabb is így.) Szóval jól sült el a dolog, maximum ezért a blogbejegyzésért kapok majd a fejemre, de remélem a délután enyhítő körülmény. Ugyanis jót "élményfürdőztünk", J-t 50 percig dögönyözték, én közben mindenféle hőmérsékletű vizekben és gőzökben fürdettem magam, aztán együtt lubickoltunk és a napot a Csöni vendéglőben fejeztük be megismételve a tavaszi  sikeres menüt. Szép napunk volt ismét.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr904805219

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása