• aiolosz: Gratulálok, irigykedek és persze örülök is, hogy mennyi energiád van (y (2024.05.02. 23:19) Csütörtök.

Hétfő.

2012.05.14. 23:15 :: A Tengerész

Két év után egy éjszakát nem Amapolán hajtottam álomra a fejem, hanem szégyenszemre szárazföldön aludtam. Az történt, hogy a volt munkahelyem az egykori Átrium Hyatt, ma Sofitel szálloda 30 éves fennállása alkalmából a régi dolgozóknak emlékbuli volt a Budapest Kongresszusi Központban, másik, ugyancsak régi(az utolsó) munkahelyemen. Ezért Vasárnap délben beutaztunk Hév-vel (illetve pótlóbusszal) Budapestre. Miután este 11 óra felé távoztam a jólsikerült estéről, már szóba se jöhetett a visszajövetel Ráckevére, ezért az itthoni helyett otthon aludtam a régi ágyamban. Aztán ha már ott voltunk elmentünk szemüveget feliratni a Péterfybe, aztán megraktam a nagy tengerészzsákot ami anno bejárta velem a fél világot kimosott holmival, mert már alig volt a hajón tiszta textil és visszautaztunk a hajóra. Nemrég érkeztünk meg. Megállapítom, hogy a hatalmas zsák egy cseppet se könnyebb mint régen, amikor behajózáshoz is ugyanígy megtömtem, viszont az, hogy 40 év után ugyanúgy elbírtam vele (na jó egy kicsit jobban összeszorítottam a testnyílásaimat cipekedés közben), jó jel a kondíciómra vonatkozóan. Főleg attól tartottam, hogy visszajön a derékfájásom, amit az úszás és a dögönyözőzuhany nagyon szépen rendberakott három napja, de szerencsére semmi bajom.

apiesze 2012.05.15. 11:08:38

@Tengerész Ugyan nem közvetlenül a mai, hanem régebbi megjegyzésedhez kapcsolódik a véleményem, hogy eléggé el nem ítélhető módon, rajtam kívül is lettek volna (számokba most nem mennék bele) akik szívesen fizettek volna olyan nagyságrendű nyugdíjjárulékot, mint Te, csak nem kerestek annyit (most a szabadúszókról nem beszélek - az elnyomott művészeink, ha azok akkor igazán nem sajnálom tőlük a kiugró keresetet -, csak a járulékokat elfelejtették befizetni a "mellékesből", hakni és társai, mondhatnék neveket is az ismeretségi körömből, csak semmi értelme, hiszen ti is ismertek jónéhányat.) Meg a 13. havi kereset és a nyugdíj sem volt ördögtől való, ha csak arra gondolok, hogy itthon is van néhány (főleg építőipari cég) ahol heti fizetés van, tehát 52/4=13.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.05.15. 11:48:22

@apiesze: Most nem rólad beszélek, de sokan irigyelték anno a fizetésemet, de senki nem irigyelte amit melóztam érte. Merthogy ha leosztanám a napi munkaidőmet nyolc órára és egymás után raknám őket, akkor talán mostanában mennék nyugdíjba, nem hat éve, amikor valóban elmentem. Szóval ha visszaosztom a fizetésem a munkával töltött idővel, akkor talán kijön egy szakmunkás átlagbére, holott a felelősségem, a terhelésem, a tudásbeli elvárás velem szemben annak a többszöröse volt. Nem panaszkodni és pláne nem mentegetőzni akarok, de mindenki azt hiszi, hogy csak az ő batyuja nehéz, más mindenkié könnyebb. Én, és most mélyen magamba nézek, sose irigyeltem senkit és nem is nagyon gondoltam, hogy szívesen cserélnék ezzel, vagy azzal, mert MINDENKINEK megvan a maga baja, csak nem látjuk. Van az a melósgondolkodás amivel gyakran találkoztam életemben, hogy "bezzeg a főnökök", "dejó a főnököknek". Frászt! Nem láttam még olyan ember akinek nincs főnöke. Mindenkinek szar! (Kivéve persze a magamfajta boldog nyuggereket)Az igazgatóm néha olyan gyűrötten jött vissza a meetingjeiről, hogy kedvem lett volna vállonveregetni. A vezért meg a mégnagyobbak gyötörték Párizsból, azokat meg a részvényesek. A részvényeseket meg...elég volt belenézniük a tőzsdeújságba és máris remegett a lábuk. A világ úgy van kitalálva, hogy legyen jó sok sz@r benne, mert még nem tudnánk örülni neki ha néha nem minket talál el.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.05.15. 12:00:33

@apiesze: Mondok még valamit. 1987-ben műszaki igazgató helyettesként összerúgtam a patkót a főnökömmel és úgy gondoltam, hogy ebben a mocskos rendszerben (úgy nézett ki örökké tart, nem tudhattam, hogy két év múlva abbamarad és csak 22 év múlva tér vissza)én többet nem leszek középvezető, elmentem karbantartó villanyszerelőnek az Ártium Hyatt szállodába. Életem legszebb évei közé tartozik az a három év amit ott töltöttem. Megcsináltam amit mondtak, szerettek, mert jól dolgoztam, sose nyafogtam, mint a melósok, hogy "jaj már megint az a qrva vendég (akiből él), az a qrva pincér, az a ...stb stb". Olajostalpúként a dolgozók elsöprő többséggel (nekem volt valami kétszézvalahány szavazatom, a "főnökség" jelöltjének 14)beválasztottak a cég (Malév-Pannónia)felügyelőbizottságába. Szóval az élet bonyolultabb annál, mintsemhogy forinttal mérni lehessen.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.05.15. 12:16:13

És ha valaki úgy gondolja, hogy túloztam fenti kommentem zárójelbe írt részében, az olvassa ezt! karacsonygergely.blog.hu/2012/05/15/lex_klubradio_az_ej_leple_alatt Kedves Fideszt védő kétharmadpárti barátaim! Elhiszem, hogy menekültetek a farkas karmai közül, de még mindig úgy gondoljátok, hogy az oroszlánnál jobb? Még mindig nem veszitek észre, hogy a bolsevikok már a spájzban vannak? (ja van velük még egy rakás neonyilas is)Szóljatok!

apiesze 2012.05.15. 12:20:39

@A Tengerész: Nem is vettem magamra, mert én is ismerem belülről a "vízi életet", meg egy kicsit a "főnökösdit" is, hiszen volt amikor 800 emberem volt. Meg a 340 egynéhány külföldi nap, úszódarun a 20 órás üzem, vagy amikor a Balatonról feljöttem a Hajójavítóba, a kifizetett majd 6 hónap csúsztatás ("természetesen" nem túlórát fizettek, amikor reggel 6-tól éjfélig tartott a szezonban a "munkaidő", a mi átvezetett abba (másik cég), hogy folyamatosan túlóráztunk, reggel 6-tól este hatig, majd következő héten fordítva, + a saját szabadidőmben intéztem az emberek (és nem a zembrek) ügyes bajos dolgait. Persze csak a fizetésünket irigyelték, a melót azt nem. Meg az is gond volt, hogy minimum az érettségi kellett a csapatba kerüléshez (figyeld az évszámot), 1975-ben már számítógép vezérlésű ég robottal felszerelt gépeink voltak.
Egyetlen dologra vagyok büszke, ami nekem volt köszönhető, hogy már betegen, leszázalékolva eltudtam azt érni (felszámolták a céget), hogy mindenki (1994), akit kirúgtak, a felmondásával együtt az utolsó fillérig megkapta a járandóságát. Így talán kerekebb a dolog, bár elég sok minden kimaradt még.

apiesze 2012.05.15. 12:36:18

@A Tengerész: Ez most míg írtam, addig érkezett. A Fiala mellett a Klub rádiót szoktam hallgatni, de sajnos egyre romlik a színvonala a folyamatos megfelelési kényszer miatt. Értem én, mindenkinek kell a pénz, de bocs, amikor a Désit kirúgták az ATV-s újságíróklubból, holott induláskor majd' vérszerződést kötöttek, hogyha valakit felállítanak, akkor majd mindnyájan, - hát nem -. Amikor Bolgárra rákérdeztek hogy miért nem álltak fel, akkor egy fideszes választ adott, vagyis semmit. Többször lemértem főműsoridőben 40 perc volt az önreklám, ismétlés, zene. A sima reklám az természete, de az állandó "tények vélemények", ezért havi ezer, vagy egy óráért 12 ezer ... Erre mondta a kolléganőm "a hülyék a túloldalon mennek."

apiesze 2012.05.15. 12:45:55

@A Tengerész: Úgy látszik, ma elég termékenyek vagyunk. :o) Úgy gömbölyű a történetem, hogy én voltam a cég első és utolsó megválasztott (nem párt által kijelölt) szakszervezeti titkára és felügyelőbizottsági tagja is. Meglehetős sz@rba volt a főnökség, mert egyműszakos munkakört kellett volna biztosítania, én marha vállaltam az állandó túlórázás mellett. Volt itt is, hogy napi 18-20 órát voltam benn a gyárban. De végülis megérte.

whale 2012.05.16. 00:36:13

@A Tengerész: Tudod te nagyon jól, hogy miért van ez. Olyan őrületes nosztalgia él az emberekben Kádár és kora iránt, hogy az valami elképesztő! Viktor csak kiszolgálja a tömegigényt, mint a maunikasó anno.:) Valamikor 94 táján rájött, hogy a liberalizmussal rossz lóra tett, nosza fordított egyet a köpönyegen és az MDF eltűnésével benyomakodott arra a térfélre. Azóta nyomja a nemzeti maszlagot. 2002 után nyakon öntötte egy kis komcsi mázzal, mert érezte, hogy ez kell a parasztnak ("ne a zemberekkel fizettessék meg", ugye. akkor kivel? kérdeztem akkortájt minden jobbantat. a házinyulakkal?:))) És szemmel láthatóan fényesen bevált a stratégia. Ha a viktor eteti őket szarral, még ájtatos pofát is vágnak hozzá, mintha ostya lenne...:)