Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2012.02.02. 18:10 :: A Tengerész

 No. Szóval ma szopós nap volt, azaz szívós azaz szivattyús. Egy ideje víz volt a bilgében. Kiszívtam, megint volt. Megint kiszívtam megint volt. Korábban volt egy nagy vizesmanőver a konyhai lefolyó dugulással kapcsolatban, mindenféle mosatásokkal a headben, ilyenkor az ember elméleteket gyárt, hogy  biztos átfolyt a graywatertankból, ami tkp. egy szekciója a bilgének, de egy idő után az elmélet elkezd sántítani. Szóval körbe kellett nézni honnan gyün a lé, ez utálatos dolog és eléggé féltem, hogy netán valamelyik édesvíztank megnyílt, ami elég nagy baj lenne, mert kitalálni, hogy melyik, aztán kiszedni a bebútorozott részek alól...rágondolni is rossz. Ehhez képest a helyzet nem ennyire rettenetes, hirtelen ötlettől vezérelve bekukkantottam a ruhásszekrény padmalya alá és konstatáltam, hogy az édesvízszivattyúból szépen csordogál a víz. Ha megy akkor jobban, ha áll akkor kevésbé. No ma megköptem a markom (azt az egyet amivel dolgozni tudok, mert a gipszessel reménytelen volt rendesen hozzáférni), "J" kipakolta a ruhásszekrényt, felszedte a padlót alatta van a szivattyú, én meg kínkeservesen kiszereltem a jószágot. Végülis tudja a dolgát, amikor a szimmering kikopik, azért, hogy a motor le ne égjen egy lyukon alul szépen kifolyik a víz belőle. Egy olyan hajóban ahol eleve nedves bilge van, ezt még észre se venni, de énnekem a mániám a porszáraz bilge. Ez a szivattyú  http://www.mackengineering.co.uk/products/R4405%252d143A-FLOJET-PUMP-12v-DC.html , korábban már volt vele bajom, mert szétfagyott a nyomáskapcsolónál, elég nehéz volt megjavítani, de annak ellenére, hogy használt jószág tehát fene tudja hány év van benne, vitézül működött Amapolán immáron vagy 4 éve.Nekiálltam szétszedni, de elakadtam. Mindíg az a baj az ilyen szerkezetekkel, hogy van valahol valami szétpattintható rész, amit csak az tud aki összerakta. Pedig javítókészletet is árulnak hozzá    http://www.mackengineering.co.uk/productimage.php?product_id=1269   tehát tuti valahogy javítható, de úgy, hogy nincs a kezemben egy tartalék amit beépítsek, ha nem tudom javítani, nem merek vele erőszakoskodni. Kerestem a neten egy gyorsan beszerezhető hasonlót, szerencsém volt találtam gyakorlatilag ugyanezt a rendszerű membránszivattyút http://permetezes.hu/termekek/szantofoldi-permetezo/alacsonyhozamu/ és holnapra be is hozzák a Bearing -hez a Dombóvári útra, ahol már többször vásároltam, így szállításért se kell fizetni, merthogy 44ezer pénz, szóval nem olcsó (de hát mi olcsó manapság?  talán csak a használt koporsó, de azt meg nem kapni sehol), viszont gyorsan hozzájutok. Ha megrendelném ezt http://www.voelkner.de/products/16182/Druckpumpe-Shurflo-Trailking-Highflo-12V-10-6l-M.html egy tízessel beljebb lennék, de fene tudja mikorra ér ide és továbbra is bennem van az ódzkodás az internetes rendelésektől, pláne külföldről. Szóval szégyenszemre nagy óvatosan összeraktam a szivattyút és visszahelyeztem eredeti funkciójába, holnap folyt. köv.

Bocs, de hogy mitől változik a betüméret, továbbra is rejtély előttem, különösen hogy csak a "kimenő példányon" teszi ezt a szerkesztőprogramban csökönyösen ugyanaz a betűméret mutatkozik.

19:33 


Reggelente amikor megjelenek a decken a kacsák  hanyatt-homlok rohannak a hajóhoz.  "J" folyamatosan etei őket, ezt annyira megszokták, hogy amint mozgást látnak, már jönnek is mint a talajvíz. Most, hogy jég van a part és a hajó közt azon is jönnek-mennek, a vízen kecsesen mozgó tőkésrécék esetlenül totyognak, el nem tudom képzelni, hogy nem fagy oda a mezítlábuk. A bedobált kenyérdarabokra egyébként más madarak is vadásznak, még a dolmányos varjú is kikapkodja a vízből, a sirályok lármás seregéről nem is beszélve, szóval a kacsák gyakran hoppon maradnak, a levegőből lecsapó konkurencia gyakran gyorsabb. A kép tegnap készült, ma ugyanígy sütött a nap, szóval a medve vissza is ment a barlangjába, még eltart egy darabig a tél. De azt, hogy idáig egyszerűen nem volt tél, már nem fogja "ledolgozni" hálistennek. Ez a pár nap erős mínusz, meg ha igaz nagy hó is lesz, jó lesz arra, hogy kidögöljenek a kártevők, amik idáig röhögtek a markukba odvaikban, furataikban és kéjesen szaporodtak, aztán hopp már itt is a nyár!

21:04 Ami érdekes: az előbb kint voltam a decken kicsit körülnézni, hogy fagyunk befelé, rendben ki van e kötve a csónak, meg egyáltalán, hogy mozog a hajó a friss szélben. Eltekintve attól, hogy majd befagyott a seggem, megállapítottam, hogy harmadik napja kelet-délkelet-dél a szélirány, ami általában meleget szokott hozni, most viszont ez egyáltalán nem jellemző. Igaz ahogy tegnap láttam a TV-ben Görögországban komoly hó van, ilyen nem nagyon szokott arrafelé előfordulni. Szóval délen most alighanem elég hűvös van, szegény "gorogoknak" alighanem befagy a joghurtjuk, az eurójukról nem is beszélve.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr134051464

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

halaloszto 2012.02.02. 20:37:18

az uj pompaban is lesz nyomaskapcsolo?

vajk

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.02.02. 20:50:34

@halaloszto: Van benne. Ugyanazt tudja mint a régi. 1,5 bar-nál bekapcsol, 2,4-nél kikapcsol. Az a kocka ott a végében a mikrokapcsoló, amit egy membrán nyom meg a dekliben. Még a szállított vízmennyiség is azonos. Szerintem belülről tök egyformák, csak a dizájn más. Gondolom mindet ugyanott gyártják a kínaiak.permetezes.hu/termekek/alacsonyhozamu/12v-szivattyu-2-4-bar-12-5-l-min/

harpi4 2012.02.02. 22:12:57

Vili! A kelet-délkeleti szél azért hoz most hideget, mert egy hatalmas anticiklon (az óramutató járásával megegyező forgású) bal alsó negyedében vagyunk, és a nagy orosz-lengyel-ukrán síkságról hozza a hideg levegőt. Ezért van az, hogy a görögöknél és a dalmátoknál is kitört a zima. Van egy nagyon régi (több mint 100 éves) de működő barométerem, és az utóbbi időben egyre feljebb kúszott, ami az anticiklon jelenlétére utal. Amúgy ha megnézed valamelyik TV-ben az időjárást, (én nem szoktam), abból is láthatod a dolgot. Különben ezt nem kioktatásnak szántam, csak TIT jellegű ismeretterjesztésnek. Amúgy a fene ezt a hideget. Sokkal jobban szeretek izzadni, mint dideregni.

lokátoros 2012.02.02. 23:38:45

@harpi4:

A met.hu időjárási helyzet oldalán a következőt láttam

Hazánk egyre inkább egy mediterrán ciklon áramlási rendszerébe kerül.

OMSZ: 2012. február 2. 22:07 (21:07 UTC)

Ezt erősíti meg a műholkép is:

www.met.hu/idojaras/aktualis_idojaras/muhold/

jobbikbal · http://www.facebook.com/photo.php?fbid=312647675440551&set=a.144971282208192.19220.100000859632031&t 2012.02.03. 10:20:57

Szép napot! Csalódott utasok a reptéren- Malévcsőd
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h4ISHpIhVj4
Ebben a fiam is érintett! Február 15-én én is ott leszek!
Hoffmann Rózsának
www.youtube.com/watch?v=jL1bYn1Gyr8
Nem messze lakom tőled, ez ebből a videóból is kiderül!
Varjú mondja, kár!
www.youtube.com/watch?v=C81fTAUMQUY

harpi4 2012.02.04. 10:45:34

@lokátoros: Helló! Biztosan úgy van ahogy írod. Nem akarok azonban okoskodni, de ha a mediterrán ciklon már érvényesülne, akkor nem hideg, hanem enyhébb levegő áramlana fölénk. Szerintem ott van az eb elhantolva, hogy "egyre inkább". Nos ez az ami biztató!
süti beállítások módosítása