Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2012.01.10. 20:38 :: A Tengerész

 Reggel sűrű hóesésre ébredtem.  Szerencsére a decken elolvadt, így nem kellett előszedni a hólapátot. Kicsit csúszkáltam a latyakban aztán kimertem a gumicsónakból a vizet. Erre a célra már korábban egy szemétlapátot rendszeresítettem a csónakba. Délelőtt boltba mentem  csavart venni. Öreg barátom Poszlovszki Rezső is arrafelé lakik amerre a bolt van, meglátogattam hát. Nemrég gyógyult fel súlyos influenzából, ami így 90 évesen már nem tréfaság. De masszív ember, isten éltesse sokáig!  Jól elpolitizáltunk (kemény jobbos az öreg, de túl sokat nem tudott felhozni a védence érdekében) aztán megállapodtunk abban, hogy legfőbb az egészség. Szóval a boci dörzsléceihez, illetve azokhoz a fülekhez amikhez a gumi hurka lesz kötözve, szükségem volt 35X4-es süllyesztett fejű illetve D fejű réz facsavarokra. Vettem még egy jó  masszív aluminium fiókfogantyút, amit az orrtükörre fogok felcsavarozni. Ezért és a 100 db csavarért kifizettem pár forint híján 3000 forintot (számla ÁFA nélkül)! Kalap sz@rt ér a forintunk és  minden nap abból is kevesebbet. Délután csiszoltam még egy kicsit, aztán felfúrtam és felcsavaroztam a jobboldali dörzslécet.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr343535326

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sevylor 2012.01.14. 18:44:24

Nem gondoltál arra,hogy a partraszálló egységet a fenekével felfelé fordítod, és 30-40 fokkal megemeld az orrát,hogy a pad szárazon maradjon?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2012.01.14. 22:15:35

@sevylor: Nem egészen értem. A csónak úszik a vízen a hajó mellé kötve. Ebben a testhelyzetben hogy tudnám (pláne egy kézzel ) felborítani, aztán ebben a testhelyzetben megemelni az orrát, a hajó mellé kötve. éjjel a szél össze vissza rángatja, fene tudja nem szakad e le a súlya miatt, aztán reggel kifelémenés előtt visszaborítani? Hát én sokmindent megpróbálok de erre nem vállalkoznék.
süti beállítások módosítása