Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm. Sokmindent csináltam...vagy legalábbis TÖBB mindent. De bármit is, mindig igye... (2024.05.07. 22:46) Kedd.
  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.

Linkblog

Szombat.

2011.10.29. 19:10 :: A Tengerész

 Ma is ragyogó volt az idő. A ritkaság számba menő, ötödik  napja tartó dél szél teljesen leállt, "olajtengeren" csücsülünk. Napok óta csak egy reggeli begyújtással tartjuk a hőmérsékletet, az is csak kevés fát igényel szerencsére. Amíg "J" alszik én kihamuzok begyújtok és amire felébred már "huszonfok" van idebent. Reggeli után kieveztem és folytattam a csónakot. Hátramozdítóm is akadt, megjelent Szutyok a kölyökmacska és mindenbe beleütötte az orrát,

alighanem előző életében ő is tengerész volt, mert igen érdekelte a csónaképítés, amit mostantól "MÁKVIRÁG PROJEKTNEK" nevezek el. Azért mákvirág, mert ez lesz a kis csónak neve (amúgy "J" találta ki), merthogy Amapola az spanyol szó, magyarul pipacsot azaz mákvirágot jelent, szóval nagy- és kishajó neve tkp. ugyanaz. Szóval Szutyok (a lakatos műhelybe született bele és ott is él, az a szürke a bundáján alighanem fehér lenne, ha nem itt élne, ezért is neveztem el így) segítségével összeállítottam a fél modellt.

 

 A képen nem igazán látszik de a csónak orrában akárhogy is igyekeztem, nem tudtam pontosan illeszteni két palánkot, maradt vagy 7mm-es hézag. Mindjárt gyanítottam, hogy valamit elszúrtam és amikor szétszedtem a modellt és utánamértem a szerkesztési pontok koordinátáit, ki is derült, hogy ott a 0,8 cm helyett 0,8 mm-t mértem. Hiába a milliméterhez vagyok szokva és a centire nem áll rá az agyam. Na ezért jó, hogy ilyen alapos vagyok, így nem okozott gondot a hiba, a papír mindent kibír. Egy másik palánknál is találtam ennél jóval kisebb hibát, de ezt is a modell mutatta ki (egyszerűen átsütött rajta a nap). Mindkettőt újraszerkesztem immáron a végleges munkadarabra (persze kétszer ellenőrizve, plusz a hibás sablont ráhelyezve) mert további modellezés szükségtelen, megállapítom, hogy abraxas munkája tökéletes (annyira izgatta a dolog őt is, hogy reggel már a parton várt amikor kicsónakáztam, hogy megnézze hogy állok  a terve megvalósításával) nyugodtan rábízhatom magam a tervére, ha valami nem stimmel akkor a hiba az "én készülékemben van".

 

 

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr773338599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.10.29. 20:49:09

Szép modellkísérlet ez Tengerész!
De, ha ilyen lendülettel dolgozol a Mákvirágon, mit fogsz csinálni a télen, mert ezzel novemberben végezni fogsz.
Jó munkát!
Szép napot!
Sün

sevylor 2011.10.30. 09:43:19

@Sün77: Álmokat sző, J. pedig vitorlavásznat. :)

harpi4 2011.10.30. 10:22:08

@Sün77: Szerintem a "Tengerész" kitalál még valamit, hogy építhessen tovább egész télen. Pl. valamiféle XVIII. századi vitorláshajó hatalmas, faragott fával díszített tatlámpáját, megfelelő környező ornamentikákkal, de az is lehet, hogy épít még pár csónakot. Ha van benne valamennyi üzleti érzék, akkor még eladásra is. Van némi halvány gyanúm, amit csak óvatosan súgok, hogy nem is annyira hajózni akar, hanem inkább építgetni, és megoldani mindenféle műszaki problémát. Nagyon tudom tisztelni az ilyen embereket, hiszen ő általuk ment előre mindig is a világ. Azért reméljük, hogy egyszer csak útnak indul, és követhetjük a kalandjait. Hajrá Vili, Amapola és Mákvirág, Juditkának pedig kívánok sok türelmet.

abraxas 2011.10.30. 16:04:42

Hohó kedveseim!

Van még dolog bőven! Vitorlavarrás, és fuxolás, fuxolás és még egy kis fuxolás! ;o)

Kis ember 2011.10.30. 17:39:18

Vagy politizál a maga módján és két év múlva elnöknek jelöljük. :))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.30. 18:25:43

@Sün77: Hát ott van még 100 db különféle csiga, állókötélzet, ilyen apróságok. Kitart tavaszig...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.30. 18:27:05

@Kis ember: Végülis én se tudok helyesen írni...ott a helyem a Sándor palotában!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.30. 18:27:39

@Kis ember: Végülis én se tudok helyesen írni...ott a helyem a Sándor palotában!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.10.30. 18:32:27

@harpi4: hehe. Juditka úgy elvan a hajón, hogy kirobbantani se lehet belőle. Mondom neki most, hogy csak csónakkal lehet ki-be járni, hogy szóljon ha ki akar jönni napközben, ne raboskodjon a hajón egész nap amíg én kint melózok a műhelyben, de esze ágában sincs a jó meleg kényelmes oduból kijönni. Egyszerűen imád a hajóban lenni.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.10.31. 20:04:37

@harpi4: Néha én is úgy érzem, hogy maga a hajóm építése még érdekesebb dolog volt, mint a vitorlázás! :) Bár azért persze az se kutya... De tényleg: agyalogni, hogy hogy lenne jobb valamit összehozni, jó és még jobb megoldásokat keresni, és meg is csinálni: na ez az, amiért érdemes dolgozni!!!
süti beállítások módosítása