Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2011.09.18. 20:21 :: A Tengerész

 

  Reggel alakítgattam az első spulnit. Így néz ki ebben a pillanatban. De nemsokára "vasárnapiasabb" foglalatosságba kezdtem. Alágyújtottam a bográcsnak a parton és a nagy sikerre való tekintettel felújítottuk a "marhalábszárpörkölt vörösborral"című régi kedves programunkat. Vendégeink voltak a lányom és régi balatoni jóbarátom "Cs L" ( a "Szövetség II." motoros egykori vezetője, sok régi vontán húzta hajómat a versenyek után a különféle kikötőkbe ) és társnője "E", valamint testvéröccse "P". Ebéd után már csak pihenkéltünk, beszélgettünk meló semmi. Végülis vasárnap van. Este szomorú hírt kaptam, régi sárkányrepülő klubtársam halálhíréről küldött nekrológot "B Z". "L"-t infarktus vitte el, nálam sokkal fiatalabb volt, lassan úgy érzem magam, mint egy "túlélő" annyi régi barátot, ismerőst, cimborát klubtársat vitt el a halál. Eszembe jutott amit egy barátom papája mondott szomorúan: "Minden barátomat eltemettem már." Nos erre is jó ez a blog, hogy velem ne történjen meg ugyanez. 

Ha már elkalandoztam a hajóépítéstől, beszélek egy dologról ami régóta bizergeti a csőrömet. Most az hozta elő, hogy a Tilos Rádióban hallgattam pénteken a "Planet Error" című műsort. (http://tilos.hu/index.php?form=musor&id=666 )Rendeszeres betelefonálós hozzászólója vagyok a Tilos műsorainak, a pénteki adásban vendég volt egy fiú a http://tisztajovo.hu/ alakulattól. Nekem aki magam is természetközeli életet élek, a téma egyik kedvencem, bár ezzel a műsorral se vagyok másképpen, mint bármely mással, első a meló,  ha éppen bekapcsolom a sikítót, az adásból egy kukkot se hallok, szóval a rádióhallgatásom erősen szakadozott. Na az egyik csendes  periódusban "Papó" a műsor egyik gazdája éppen a vendéget faggatja az előéletéről, korábbi tanulmányairól és hogy hogyan jutott el a környezetvédelem témához. Nos..hazudnék, ha azt mondanám egy picit is meglepődtem, amikor a fiú azzal kezdte, hogy bölcsész diplomája van. Namármost "amúgy" semmi kifogásom a bölcsészek ellen. Imádott leánygyermekem a Károli Gáspáron anglisztikát tanul és rendben van, hogy angol esszéket kell fogalmaznia. De elmondom hogy szerény véleményem szerint a bölcsészek úgy "alakulnak ki", hogy már általánosban is utálják a fizikát, matekot. Nemrég interjuvoltak valamelyik rádióban egy filmest aki azzal kezdte, hogy azért ment bölcsésznek, mert megbukott fizikából, ami egy marhaság, ki a fenét érdekel, hogy milyen nyomás van az autó kerekében és az mennyivel nyomja a földet. Szóval előáll egy társadalmilag magas presztizsű, okos, intelligens réteg, nagyjából uralja az összes médiát, hisz oda műszaki dolgokhoz konyító ember csak mikrofonzsinórdugdosónak, szóval alátétnek (mégcsak nem is rugósnak) kerülhet be, véleménye minden nyilvános fórumon megjelenik. Ezek az okos fiúk, lányok azonnal megérzik, hogy a környezetvédelem, az alternatív energiák kérdése, aktuális téma, ráadásul érdekes, mindenki úgy érzi, hogy őt is érinti, itt a pálya, itt kell nyomulni!  Ez az esszéesztergálás olyan tanpálya, ahol mindenki kicsiszolódik a dolgok kezelési módjában. Az asztalnak azon a felén van az igazság valamely szóhalmaz legújabb értelmezésében, ahol azok ülnek akik többet publikáltak.  Ergo, nincs itt szükség se fizikára, se elektrotechnikára, se matematikára, francba velük! Valamely divatos elméletet a szenzációkat kergető haverok két valóvilágsó közt lenyomnak a médiában, máris mindenki tudja, hogy az atomerőmű ostobaság, a vízerőmű "kibetonozott környezetgyilkos élettelen meder", ha valaki nem hinné, Lányi András filmforgatókönyv író, vagy Karátson Gábor keleti filozófus és vászonra festett víziók alkotója majd mélyen a szemünkbe nézve elmagyarázza a TV-ben.  Hogy mitől lesz hideg sör a hűtőben? Oldják meg a fafejű technokraták, nekik semmi fantáziájuk, tehát mi megmondjuk majd nekik.  Erre a brancsra amúgyis rá lehet sütni a kedves bélyegeket, atomerőmű lobbisták, vízügyi lobbisták, szénbányászlobbisták. De csináljanak villanyt rohasztott kukoricaszárból, disznószarból, szélből, napból "alternatívból"! Hogy nincs hozzá technológia, nyersanyag, logisztika? Hát találják ki a nagyokosok! Mi megmondjuk nekik, mert mi vagyunk a "megmondóemberek". Már akkor is megmondtuk ott a gimiben, hogy ti csak szarakodjatok a fizikai kísérleteitekkel, mi addig elmegyünk csajozni, meg moziba, de egyszer tán még hasznotokat vesszük. Na itt az alkalom! És ha valaki azt mondja, hogy hülyeséget beszélek és nem a médiában dől el minden, akkor itt van legújabb kedvenc pártunk, az LMP. Mivel jön elő Jávor Benedek biológus? Döntsön népszavazás  atomerőmű tárgyban!   Remek. Majd előtte alaposan megijesztjük a TV-ben Juditnénit, Vilibácsit, oszt jól leszavazzák az atomot.

  Sajnálnám, ha a bölcsészek úgy általában sértve éreznék magukat, nem ez volt a szándékom. Akinek nem inge ne vegye magára. Úgy gondolom, hogy gondolják azt, mint én Kertész Ákos  levelével kapcsolatban. Megértem  indulatát egyetértek mondanivalójával, nap mint nap tapasztalom  igazságát, mindazonáltal mint  rendpárti, anarchista, konzervatív,  keresztény, reálisan zöldpárti magyar, européer  (na jó ez utóbbi szeretnék lenni)   eszem ágában sincs magamra vonatkozónak gondolni.                                                                                                                                                                                     

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr373236739

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2011.09.18. 22:02:53

Értelek én, Tengerész. Persze, hogy értelek. Hallottalak a Tilosban is Papónál. De azért azt mondom: Hála a Jó Istennek, hogy nem vagyok bölcsész. :) :) :)

temtom 2011.09.18. 22:08:55

A Kertész Ákos levéllel kapcsolatban pedig:
Nem az a baj, hogy én magamra veszem, amit írt.
Csakhogy:
Ha én azt mondom, írom, gondolom, hogy a zsidó dörzsölt harácsoló, a cigány meg szeret lopni és utál dolgozni, akkor BUNKÓ vagyok.
Ha Kertész Ákos azt mondja, írja, gondolja, hogy a magyar irigy és lusta, akkor ő nem bunkó?
Ezek miatt én a fentieket csak gondolom. (hogy ne legyek bunkó)
Ő meg leírta.... :)

whale 2011.09.18. 22:52:53

@temtom: Namostan szerintem az van, hogy mindenki a maga portája előtt söprögessen, azt tartsa tisztán és ne a szomszédét kritizálja. Tehát a magam részéről xarok rá, hogy a cigányok lopnak, mint ahogy arra is xarok, hogy a zsidók harácsolnak, nekem az fáj, ha mi magyarok gyülevész, észak-balkáni csürheként viselkedünk itt, Európa közepén...

akiga 2011.09.18. 23:27:53

Szerencse, hogy Juditnéni, Vilibácsi, már néhány, hónap, (év) múlva, ha kijut a tengerre, már a Napból és a szélből fog élni...

Műszaki 2011.09.19. 01:34:12

Bölcsészek Hehe :-)

Egyszer egyetemista koromban a Műegyetemen egy buliban csaptam a szelet egy lánynak. Beszélgetés közben persze kérdeztem tőle, hogy hol tanul. Mondja, ő bizony ELTE bölcsészkar. Szuper, gondoltam, mert végre megtudom mit is jelent az ha valaki bölcsész, tényleg érdekelt. Kérdeztem is tőle, hogy ez pontosan mit is jelent, akkor ő mit fog csinálni ha végez. Azt mondja ő irodalmat tanul.
- Akkor író leszel?
- Nem igazán, én majd pl. irodalomról fogok tanulmányokat írni meg ilyesmi.
- Na jó de miből fogsz élni?
- Taníthatok irodalmat.
- De akkor miért nem tanárképzőbe jársz?
- Nem nem, én bölcsészkarra járok.
- Na jó, de mire való az amit te tanulsz? Én gépészmérnöknek tanulok ha végzek akkor valószínűleg tervezőként fogok dolgozni.

Na itt véget ért a beszélgetésünk, mert jobb válasz híján elküldött hogy mit kötekedek én vele. Azóta sem tudom mit is jelent bölcsésznek tanulni és miképpen lehet a bölcsész hasznos tagja a társadalomnak. Azaz most Tengerész leírásából kezdem sejteni. :-)

Kis ember 2011.09.19. 07:59:38

A bölcsészlányokat azért szerettem fiatalabb koromban, mert mindegyik ugyanazt a hat-hét könyvet olvasta. Ha be akartam vágódni náluk, csak ezeket kellett elolvasni. Aztán csak minden második mondatomba belefűztem Ortega Y Gasset meg Max Weber nevét és már el is bűvöltem őket, milyen okos fiú vagyok - a többi már ment, mint a karikacsapás...
Wo sind die schönen alten Zeiten? :))))

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.19. 08:04:07

@Műszaki: Látod te is inkább azt kérdezted volna tőle, hogy "Akarsz dugni?" lehet, hogy kellemesebb estéd lett volna.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.19. 08:07:19

@temtom: Ebben teljesen igazad van. Ezért szoktam én ritkán zsidózni és cigányozni és azt is csak magamban, soha nyilvánosan és szégyellem is a dolgot. Mert mindig eszembe jut olyankor mondjuk Radnóti Miklós, meg mondjuk Cziffra György. De Kertész egy szomorú állapotot fogalmazott meg, nem utolsó sorban, sőt elsősorban a zsivány sumák, zsebét tömő elvtelen álbaloldali MSZP kritikáját és "bájdövéj" megjelölte a "magyarság" átlagkeresztmetszetét. Én értem (érteni vélem, mert azért én nem vagyok Kossuthdíjas) és úgy gondolom bizony nagyon tökön ragadta a lényeget, de azért volt (főleg) hülyeség leírnia, mert ezzel minden legújabbkori rasszista hobbimagyarnak igazolványt állított ki a rasszizmusa indoklására. Mert ugye ha Kertésznek szabad "magyarozni", akkor neki miért ne szabadna zsidózni? Pedig nem szabad. Még akkor se...

Kis ember 2011.09.19. 09:47:17

@A Tengerész:

Ó, erre nagyon egyszerű a válasz:

Kertész magyar, tehát neki szabad magyarozni.
a rasszista nem zsidó, tehát neki nem szabad zsidózni. :))

"Mert magamat kigúnyolom, ha kell..."

sevylor 2011.09.19. 14:03:49

Egy apró adalék a bölcsészethez:
iker leánygyermekeim bölcsészek voltak, spanyol-orosz, illetve francia-orosz tanári szakon.
Mindketten abból az angolból élnek, amit a középiskolás és egyetemi éveik alatt magánúton tanultak. :)

Jonathan 2011.09.19. 14:36:22

:)
(frissen vegzett jogasz a frissen vegzett bölcseszhez:)
- Mit kersz?
- Ket hambit kolaval ...

Mas: a 80-as evek elejen megfertözödtem szamitastechnikaval. Mikor edesapamnak - maga is messzemenoen muszaki ember leven - bejelentettem, hogy programozonak fogok tanulni, igy szolt:
"Semmi bajom ezzel, de elöbb mindenkeppen kell egy rendes szakmat tanulnod!" :D (Isten nyugossza, azota se szereltem autot es nem is abbol elek)

Kis ember 2011.09.19. 14:54:38

Egyébként meg a racsni GYÖNYÖRŰ! Szerintem nehezebb, mint kalapácsot reszelni. Hogyan csináltad, hogy ilyen egyformák a fogak?

abraxas 2011.09.19. 18:07:55

Akit mélyebben érdekel a magyar nép imázsa, keresgéljen a 40-es, 50-es évek amerikájának ún. magyar viccei között. Íme az egyik kevésbé kínos:
Hogy kezdődik a magyar omlett receptje?
Kérj kölcsön két tojást!
Jelezze, aki többször volt büszke külföldön arra, hogy magyar, mint ahányszor pironkodott! Én sajnos csak az öreg mütyűrárust tudom elősorolni Caprin, aki fejből fújta az aranycsapat összeállítását(én nem tudom). Pironkodásból hosszabb a lista :o(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.09.19. 18:35:33

@Kis ember: Hát kiszerkesztettem kartonra, azt kivágtam ollóval és rátéve a lemezre körberajzoltam ceruzával, majd sikítóval darabolókoronggal kivágtam a fogakat durván, utána csiszolókoronggal finoman kicsiszoltam a ceruzavonalra. Reszelővel hozzá se nyúltam, csak a végén amikor lesorjáztam a fogak oldalát. Nem volt nehéz, egy órás munka ha volt. Felszerelni ma darukarra úgy, hogy jó legyen a pozíciója...na az már macerásabb.
süti beállítások módosítása