Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szombat (az igazi, nem a tegnapi).

2011.08.13. 20:49 :: A Tengerész

 Tegnap este visszajöttek "E" ék a Baylinrrel. Ma búvárkodás volt délelőtt. Némi izgalommal álltam a dologhoz, soha nem csináltam mégy ilyesmit, hogy készülékkel merüljek a víz alá. Beöltöztem (ez a legnehezebb a dologban, azt a tapadós neoprén ancúgot felhúzni, nem tudom a búvárok is ennyit kínlódnak e vele mint én) és alámerültem.... Volna. Mert a 14 kiló ólom kevés volt, mindig feldobott a víz, kepesztenem kellett a lentmaradáshoz, ami lihegéssel, buborékok tömkelegével jár, szóval nem működött a dolog. Elmentem a gumicsónakos Ferihez  plusz ólmot kölcsönkérni, de nem volt otthon, a búvárok meg sehol, szombat van, pihennek a Margit híd után. Végülis egy tekercs ólomcsövet kötöttem pluszban magamra (milyen jó, hogy én nem hagyom ott az ilyen hasznos dolgokat a sittben), így már nagyjából súlyon voltam, pár deka hiányozhat csak már, mert kifúváskor lebegek, beszíváskor úszom csak fel.

 

 

Hozzákészülés.

 

 

 

 

 

 

 

Elrugaszkodás. (látszik a hátamon az ólomcsőtekercs)  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És már csak a buborékokból látszik, hogy "búvár dolgozik a hajó alatt".

 

 

 

 

 

Nos az algagátló remekül működik, a legalsó képen látszik ahogy nagy foltokban válik le a hajófenékről ahol hozzáérek. Tehát megtelepszik ugyan, de a legkisebb erőhatásra lejön, reményem van rá, hogy menetben egyszerűen a vízáram lemossa. De ha beletanulok ebbe a búvárkodásba, megpróbálom egyszerűen szivaccsal letörölni. Ehhez két dolgot kell feltétlen fejlesztenem. 1. Kell öntsek ebből az ólomtekercsből, plusz még egy kicsit hozzátéve a fürdőszoba felújításkor kitermeltből egy, az övemre passzoló további súlyt, 2. Meg kell oldjam egy régebbi szemüvegem beleépítését a búvármaszkba, mert így nem látok rendesen. Amúgy amiért tulajdonképpen a mai merülés történt az rendben van. Az anódok bár valamennyit lunkeresedtek, de bőven van anyag, nem kell cserélni, az algagátlóról már szóltam, amúgy meg minden rendben van odalent, ezt a búvárkodást azért még szokni kell, pl bevallom kicsit féltem az elején, amikor elmerültem, ösztönösen kapkodtam a levegőt, amíg le nem győztem az érzést, ami tulajdonképpen a fulladástól való félelem lehetett. Meg is kérdeztem amikor feljöttem, hogy a kompresszor hogy bírja a fogyasztást, de megnyugtattak, semmi baj, normálisan ki-be kapcsol.

Délután régi program valósult meg. Elautóztam a Poszlovszki Rezsőért és feleségestül unokástul elhoztam őket megnézni Amapolát. Akik netán kezdettől olvassák ezt a naplót és még emlékeznek az első lépésekre tudják, hogy Rezsőnek múlhatatlan érdemei vannak Amapola építésében, ő esztergálta a csavartengelyt a bronz perselyekkel csapágyházakkal, tömszelencével  és tengelykapcsolóval, valamikor 2004-2005 fordulóján. Most jár a 90. évében, hálistennek egész jól mozog, nem jelentett neki gondot beszállni a hajóra. Kellemesen elbeszélgettük a délutánt "J" almáspiskótája  és némi vörösbor mellett, aztán hazasofíroztam őket.

 

 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr613151472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

abraxas 2011.08.13. 21:28:55

Tudom, hogy most a merülésed felett kellene hüledeznem, de az az igazság hogy már meg sem lepõdünk az újabb fiatalokat kenterbe verõ kunsztodon. Tõled ez lassan szokásossá kezd válni :o)
Azt viszont nem tudom megállni, hogy megjegyezzem: az a boszkalina egyszerüen szuper lett :o)

temtom 2011.08.14. 09:19:55

Abraxas megelőzött. :) Én is a boszkalínát akartam megdicsérni. Öröm ránézni. Szép.

harpi4 2011.08.14. 10:49:21

A boszkalinád valóban irigylésréméltó. Az emlékeimből előjönnek a jóval esetlenebb változatai. Mindamellett arra is emlékszem, hogy az akkori bócmanok nem engedték használni, ha a kilógatott stellungokra kellett lemászni, vagy feljönni onnét, hanem kilógatták a szenyoletto végét, és azt kellett használni erre a célra. Persze az ilyen műveletekre csak teljesen üres hajó esetén került sor, mert a banjasugát csak akkor lehetett kapirgálni és festeni, így a deck szintje még egy hazajáró vagy norvég esetében is magasan volt. Manapság persze a 105 kilómmal, meg a rossz lábaimmal, már ezen a boszkalinán sem szívesen mászkálnék.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.08.14. 20:22:26

Lemaradtam...:( Mert én is egyből a boszkalinát dicsértem volna, szinte simogatja a szemet, olyan szép!:)(és stílusos!)
A búvárkodásról pedig: Cousteou kapitánynak, (aki feltalálta a könnyűbúvár-felszerelést és a Calipsóval bejárta a világot, sokmillió emberhez víve közel a Tengert és élőlényeit!) az édesapja 70 éves elmúlt, amikor először merült!:) Úgyhogy soha nem késő elkezdeni!! Ráadásul Tengerész ezzel legalább példát mutat a mi elpuhult nemzedékünknek!:)
Csak így tovább!!!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.08.14. 22:19:31

@abraxas: @temtom: @harpi4: @sanyi65: Hehe. A boszkalina szerintem is tökéletes, mindazonáltal "J" csökönyösen ragaszkodik hozzá, hogy soha büdös életben nem fog rálépni.
süti beállítások módosítása