Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2011.06.16. 20:30 :: A Tengerész

 Bosszankodok a Hotmaillel. Ha nem küldöm el a választ  a levél kibontását követő 4-5 másodpercen belül (ugye ennyi idő alatt nem lehet válaszolni) akkor kiírja  (ráadásul "titkosírással" mert a betűk fele helyett %, meg egyéb nem odavaló, karalterek vannak), hogy nem tudja elküldeni a levelet, forduljak a szolgáltatóhoz. Szóval úgy levelezek, hogy megírom , elmentem, aztán kilépek újra megnyitom, bekopyzom és villámgyorsan elküldöm. Ötből kétszer sikerül.

Ma reggel elvillamosoztam "P"-hez aki háziorvos, de van jogosítványa hajó és egyéb vezetői papírok orvosi érvényességének meghosszabbítására. Ez nem olyan egyszerű dolog már a mai computerkorszakban! Az orvosnak be kell lépnie a TAJ számom alapján egy nyilvántartásba, ahol csak azt teheti, engedélyezheti, amit a gép enged, tehát hiába látszom én makkegészségesnek, miután elmúltam 65 éves csak 3 évre adhat orvosit.  Vizsgálatról persze szó se esett, elbeszélgettünk kicsit a hajókról, de nem volt pofám sokat ott jópofizni, bár "P"-vel pár éve nem találkoztunk, mert vártak néhányan a vizsgálatra. 

Már reggel amikor az OBI-nál mentem a villamos felé, sárga POLICE mellényes, de amúgy civilruhás nők jöttek velem szemben. Bevallom azt hittem, hogy közmunkások, akik valami utcaseprésre, szemétszedésre, vagy ehhez hasonló látszatpiszmogásra indulnak és csak ilyen feliratos láthatósági mellény volt raktáron. De amikor az orvos után Kispest felé vettem az utam, a villamosra várva újabb, az árnyékban ácsorgó csoportra figyeltem fel, itt két egyenruhás rendőr is volt köztük, de a civil fiúkon lányokon (hja amikor gyerek voltam, "rendőrbácsik, rendőrnénik" jártak az utcán, most meg rendőrgyerekek) is derékszíj a farmeron, rajta pisztoly és bilincs...ekkor esett le a tantusz! Hiszen tegnap olvastam, hogy pártunk és kormányunk azt a praktikus ötletet találta ki a rendőrdemonstráció megakadályozására, hogy MINDEN rendőrt behívtak pihenőidejét szabadságát felfüggesztve egy kis extra ácsorgásra a közterületeken. Nem tudtam ellenállni a kísértésnek és szóba elegyedtem velük......Furcsán éreztem magam egy kicsit, én még "civilként" rendőrrel (kivéve a volt sárkányrepülő cimborát aki sokkal később lett rendőr) nem beszélgettem, vagy ők akartak valamit tőlem, vagy én tőlük, de ez mindig valami hivatalos volt, most viszont nem volt semmi olyan "rendőrös" a beszélgetésünkben. Hát mit mondjak keserves volt a kedvük ezeknek a fiatalembereknek, úgy nyíltak meg első szóra mint az olajozott ajtó, nem volt bennük semmi olyan "rendőrös", hivatalos, csak olyan emberek voltak, mint bárki más akinek a hatalom megmutatja, hogy "mindegy ki vagy, mindegy mit szeretnél, a kezemben vannak a tökeid és azt csinálod amit parancsolok, amúgy meg jobb ha kussolsz". Még három ilyen csoportosulást láttam,  egyenruhás és civil rendőrök ácsorogtak a rekkenő hőségben a tűző nap elől  behúzódva a fák, épületek árnyékába, szerencsétlen közszolgák, akik éppen nem tudják mi a fenét csináljanak. Ahelyett, hogy otthon pihennének, élnék a magánéletüket, nevelnék gyerekeiket akik immáron megkezdték a vakációt, vagy élve állampolgári jogaikkal akár tüntetni mennének, nem, NEM, őket a parancs az utcára szólítja, hogy még véletlenül se mehessenek oda ahova az uraság nem akarja. Nem említem az "adófizetők pénzéből" kézenfekvő érvet ez ellen az ...igazából nem tudom a szánalmas, a gyalázatos, vagy az ostoba jelző való ide, leginkább mindhármat gondolom erre a parancsra, mert az idáig is kifizetetlen túlóráik fognak csak növekedni, de aki ily módon keseríti meg beosztottai életét, aki ilyen ostoba értelmetlen feladatot ad nekik az lejáratja semmibe veszi az egész munkájukat. Ezek után hogy vegye komolyan a munkáját, végezze azt kreatívan egy ember akit ilyen látványosan, az állampolgárok szeme láttára fingatnak?? Bohócforradalom, bohócügy? NEM. Bohóckormány, bohócdiktatúra, bohócland! Ez a véleményem.

Amúgy Kispestre a búvárárúházba mentem, mindenféle ügyességekkel összeszedtem 30% kedvezménykártyát és beruháztam dolgokra amik kellenek a hajó fenekének víz alatti ellenőrzéséhez. Volt nekem valaha mindenféle ilyen holmim, de pl az uszonyomat rejtélyes módon kinőttem felnőtt fejjel, a maszkom gumiból volt és elöregedett, szóval kellett vennem olyanokat amik már kitartanak amíg élek. Az ólmon kívül mindent kaptam és hála a kedvezményeknek, akcióknak és ügyes válogatásnak, az egész cucc kevesebbe került mint egy pár márkás uszonyból a jobblábas ( vagy a bal, merthogy egyformák). Életemben először van búvárcsizmám, merthogy hajóból létrán lemászni uszonyban nem működik, meg a sziklákon a parton netán uszonyban mászkálni se könnyű, de egy félkemény talpú csizmában egyszerű mindez. A mai snorkelek már alul szelepesek, nekem ez a luxus új dolog, majd megszokom, amúgy soha nem izgatott, hogy a víz alól feljőve kifújjam a vizet a csőből, emiatt nem nyeltem vizet soha. Ami érdekes lesz az a dioptriás szemüvegnek a maszkba applikálása, de majd azt is megoldom. Amúgy méregdrágán van dioptriás betét a búvármaszkhoz, de nekem nem egyforma a két szemem és nem is volt olyan erős mint ami nekem kéne. A gumicsónakos Feri aki amúgy búvár is, szerez ólmot, két darab 3,5 kilós ólomtégla ami lebegve tart neoprénben, az ő ólomövével merültem pár napja, amit ma megmértem ezzel a legkevesebb 100, de lehet hogy akár 200 éves rugós mérleggel és igazából nem hittem el, hogy pontos egy ilyen antik rozsdás holmi, úgy hogy a büfés mérlegén utánamértem és lássatok csodát pontosan 3,5 kg-ot mutatott a büfémérleg is! A bal oldalon kilós skála van, a jobb oldalon meg  bécsi font. Valahogy úgy gondoltam, hogy egy ilyen vacak újkorában se lehet igazán pontos, nemhogy ennyi idő után, de úgy tűnik a régiek még tudtak valamit, ami mára kiment a divatból, időtálló holmit gyártani.

Visszafelé a búvárcuccokkal a hátizsákomban nem tudtam ellenállni a Határ úti metróállomásnál lévő könyvespult kísértésének (soha nem tudok) és dacára tűző napnak nekiálltam átnézni a kínálatot. Nos elég  szánalmas volt, alighanem a lomtalanításkor kidobált cuccok kerültek ide, volt pl két "Timur és csapata" is Gajdartól, ezeket gondosan egymás mellé tettem, nehezen tudom elképzelni, hogy vevőre találnak, akárcsak Ázsájev "Távol Moszkvától"-ja, amit szintén  megvásárolhattam volna ha netán a  valaha magyariul megjelent legeslegeslegintenzívebben Sztálin dicsőségét zengő könyvre vágytam volna, ami nem jellemző, azonkívül nekem is megvan valahol a kislányomnál hagyott könyveim között. Mentségemre szóljon, hogy vagy 50 éve került a birtokomba és akkor se vásárlás, hanem kukázás útján, de vitézül kiolvastam, mint szinte mindig  minden betűt ami az orrom elé került.

Volt még Berkesi, "Sellő a pecsétgyűrün"-je és pár más is a szerzőtől, hát így múlik el a világ dicsősége, ezek a valahavolt nagysikerű kommunista lektűrök se kellenek már senkinek. Emlékszem gyerekkoromban olvastam valamit a szerzőtől, másra nem emlékszem, csak arra, hogy valami lánykát bújtattak derék gyerekek a csendőrök elől a padláson hetekig és én azon törtem a fejem, hogy hogy bírta ki ott olyan sokáig anélkül, hogy ki kellett volna mennie klotyóra, pedig naponta vittek neki kaját, nekem fél napig se sikerül. Amikor már felnőtt voltam akkor is az ugrott be a Bors Máté TV sorozatból (vagy tán az "Egy óra múlva itt vagyok", Láng Vince  volt az??), hogy a derék kommunista partizánok úgy vágják át a hülye részeges német katonákat, hogy beöltözve német katonának elvegyülnek köztük téves információkat adnak nekik a partizánok hollétéről, ami filmen egyszerű, mert mindenki magyarul beszél, de hogy a francba lehet ilyen idióta forgatókönyvet írni?? Szóval nem érdemes nekem (mármint számomra, merthogy ilyesmivel még nem próbálkoztam személyesen és elnézve az eladhatatlan könyvhalmazt nem is fogok) se könyvet írni, se filmet csinálni. Egy darabig még kacérkodtam egy könyvvel, ami Luther Márton koráról szólt, de nem volt hajlandó a cigányasszony engedni az árból én meg ha nem hagynak alkudni ilyen helyen vérig sértődöm, amúgyse voltam benne biztos, hogy annyira érdekel Luther és kora, szóval végülis könyv nélkül,de eredeti célomnak megfelelően békauszonyokkal tértem haza. Délután kivételesen nem esett az eső, mi viszont kivételesen elautóztunk kaját venni, ez mindig egy nagy trauma nekem, a kocsival töketlenkedni a Tescoban, amire hazaértünk este volt, szóval hajóépítés szempontból a mai nap nulla volt.

Juteszembe írta kislány a Népszabadságtól, hogy megjelent a riport amit még tán valamikor télen csinált velem http://nol.hu/lap/arcok/20110616-szemenszedett_pupamesek én még nem olvastam, csak piszkozatban, akit netán érdekel...

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr152990376

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PAlcso 2011.06.17. 10:20:54

Egészen jó kis cikk lett úgy tűnik vannak még jó újságírók Magyarországon akik nem csak a szenzációt hajkurásszák.

Mihalik Péter 2011.06.17. 11:26:18

Nem teljesen ide vág, de mégis talán, mert az RSD-ről volt szó tegnap a HÍR Tv délutáni műsorában.Dióhéjban csak annyi, hogy eltart még egy jó darabig, mire normálissá válhat a Kis-Duna. 4 projekt elem van, a csatornázás a part menti 14 településen, aztán a szennyvíz elvezetés a Nagy Dunába, de már tisztítva, majd a kotrás, végül pedig a 2 zsilip rekonstrukciója. Az első elemre társulást hoztak létre, melynek lényege, hogy a 14 településen mindenkinek rá kell csatlakoznia a csatorna rendszerre és ennek a várható határideje, mire mindenki benne lesz kb.2014.Erre van EU-s támogatás is kb 3,8 mrd.Ft...szóval, van még idő hátra bőven, mire tisztán látunk merülés közben a vízben...

rgranc 2011.06.17. 14:52:57

Elolvastam a cikket, nagyon jó lett szerintem!

ICSG 2011.06.17. 18:22:12

Hangulatos, érdekes, jó írás, egy példás életútról.

Kis ember 2011.06.18. 17:41:46

Engem Dold-Mihajlik: Ordasok között c. könyvében zavart, hogy hogyan tudhat valaki olyan jól németül, hogy évekig kiadja magát német tisztnek. Szerintem egy adott nyelvet tökéletesen csak az beszéli, akinek az az anyanyelve...

Kis ember 2011.06.18. 17:43:31

Ja és ezek szerint nem csak én vagyok olyan őrült, hogy mindent, ami betű elolvasok, legyen az az "Uránbányászok" c. riport a hatvanas évekből vagy modern dráma, esetleg éves jelentése egy cégnek...
süti beállítások módosítása