Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2011.06.03. 23:17 :: A Tengerész

 Mindenféle dolgok jöttek közbe, van ez a fürdőszobafelújítás "J" szüleinél, ezt szervezem, csempét kellett nézni, meg vásárolni menni, meg hol ez jött látogatóba, hol az...szóval nem sokat tettem a hajó érdekében. Ma végre felszereltem a dudát, úgy tűnik megártott neki a felújítás, rozsdásan olyan hangja volt mint egy igazi hajókürtnek, most meg bekötöm, meghúzom a fogantyút a kormányállásban és nem ismerek a hangjára...visít!! Szétszedtem apróra, rá kell jöjjek mi történhetett vele, mert ez a hang nem tetszik.

Ma délelőtt meglátogatott Schilling Laci ex tengerész kolléga és magával hozta Balogh Pistát akiről már írtam, hogy az ő Verne nevű hajója volt Amapola ihletője, az ő rajzai alapján készítettem a tervet, a Vernét másfélszeres méretre nagyítva és sok minden mást a megváltozott anyag ( a Verne fa hajó) és igényeink szerint alakítva, de pl a rig szinte azonos lesz, persze méretarányosan. Pista, vagy ahogy Balatonon nevezik "Páter" művészember aki még mindig hagyományos eszközökkel fest, rajzol, dacol a computerkorral, 87 éves, Isten éltesse sokáig, valaha az iparművészeti főiskolán tanított grafikát, valamint csodálatos műszaki tehetséggel is megáldotta a sors, amúgy kora ellenére kiválóan mozgott a hajón, ilyenkor mindig megerősödik bennem a remény, hogy ezen a hajón még akár évtizedeim is lehetnek. Na jól elbeszélgettük az időt, de hát az idő leginkább pontosan erre való.

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr862955465

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.06.04. 21:45:40

A dudánál nem húztad túl feszesre a membránját?
Erről a Balogh Istvánról,és pláne a Verne nevű hajójáról nincs véletlenül valami linked? Kíváncsi lennék rájuk,de a neten nem találtam semmit (vagy csak én vagyok béna...)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.04. 22:57:22

@sanyi65: Hát sajnos, ahogy említém a Balogh "Páter" nem használ netet és a hajóját már sok éve eladta, úgy, hogy minden évben ha kedve van használhatja egy-két hetet. Amúgy három hasonló külsejű hajó van a Balatonon, a Vernének két klónja van a Vidra és a Moha. www.hajoeladas.hu/12520/vidra-2-arbocos-klasszikus-fa-vitorlas

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.04. 22:59:09

@sanyi65: Ja és a duda. Túlvagyok rajta. Szétszedtem és miután tisztába jöttem a lelkivilágával beállítottam, most már műxik!

abraxas 2011.06.05. 08:58:22

Vajon már megint eladó, vagy még mindig? :o/
Ez a szegény gyönyörű klasszikus folyton hirdetve van. Valamikor volt róla egy szájt, ahogy gyerekek újították fel a hajót mint szakmai gyakorlat, úgymond iskolahajónak. Úgy látom, ebből sem lett semmi :o(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.05. 14:31:04

@abraxas: Szerintem még mindig. Nagyon nagy lelkének kell lennie annak (és persze pénztárcájának) aki egy 8m-es hajóért ennyi pénzt kiad. Szerintem kevered a hajókat, sok évvel,ezelőtt a Baka Attila csinált egy szakmunkás iskola kezdeményt Keszthelyen, ahol a Főnix, a Balaton első vitorlás hajója lett volna rekonstruálva oktatás keretében. De semmi nem lett a dologból, annak is van már vagy bő tíz éve, hogy a szétrohadt hajógerincet láttam heverni valahol a bozótosban. Ilyesmik csak Nagybritanniában működnek, ahol a hagyományaikra nemcsak szlogenek harsogásával, kokárdák, zászlók viselésével, lengetésével, temetőben sípolással és állampolgártársaik gyalázásával emlékeznek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.05. 14:37:29

@abraxas: Amúgy valaha a Baka Attila újította fel a Garas Dezsőnek a "Daru" klasszikus kuttert, annakidején klubtársak voltunk (én Solingban, Dragonban, Attila 470-ben, a Dezső meg a Pempővel a Korall nevű Dragonban), de aztán a Dezső is eltűnt a Balatonról, meg a Daru is, meg az Attila is meg én is. (szegény Pempő meg ebből a világból is)

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2011.06.05. 14:41:05

@A Tengerész: Pedig én is úgy emlékszem,hogy a Vidra a Keszthelyiek által lett felújítva,és volt róla egy honlap is! Amúgy szépen meg van csinálva, már nézegettem régebben is! A Mohát meg személyesen is láttam. Nem tudtam, hogy ez az Amapola ihletője! Mondjuk jócskán változtattál a tervein,nem csak felnagyítottad, mert centrál cokpit,meg hátsó kabin,meg fux... Amúgy mindhárom (4?) hajó szép a maga nemében,de az Amapolán élni is lehet...:)
A dudán mit kellett állítani? Csak hogy ha én is ilyen hibába szaladnék...:)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.06.05. 15:16:26

@sanyi65: Hüm. Végülis a kettő nem zárja ki egymást. Tehát a keszthelyi fiúk a Vidrát (is) felújíthatták, ahogy amikor ott jártam (jó rég volt az is) éppen egy német fa hajót reparáltak.
A dudánál a szétszedés-összerakás közben elállítódott(egész pontosan valahogy szinte elfogyott) a légrése a mágnestekercs vas fegyverzetnek. Ettől megnőtt a frekvenciája a rezgésnek és lecsökkent a megmozgatott légmennyiség. Nem tudom hogy történhetett, mert akárhogy spekulálok ahhoz nem is nyúltam, de hát nem ez az első csoda ami történik Amapola építése közben. Az egész csak arra volt jó, hogy felelevenítsem (és ezzel késleltessem az aggkori elhülyülést) az elektrotechnikai és fizikai (akusztika)ismereteimet.
süti beállítások módosítása