Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.05.10. 22:51 :: A Tengerész

 Ma is szép idő volt. De még kicsit a tegnapról, csak tegnap valahogy úgy elfáradtam, hogy nem volt már este lekierőm blogolni igazán. Szóval békésen matatok a satunál, csinálom a távvezérlés rudazatát, amikor erős csapkodást hallok a vízből (!!) a hátam mögűl. Hátranézek...JÉZUS!!! Egy feketeruhás alak vergődik a vízben az elsüllyedt ponton korlátja alatt!! .....Beletellt egy-két másodpercbe amíg felfogtam, hogy egy neoprénba öltözött búvár, csak úgy  sznorkerrel, maszkban, szóval semmi vész, nincs rajta uszony se, csak úgy csizmában, azért a nagy csapkodás, nyilván az előző nap folytatásaképp, amikor azon töprengtünk milyen technikával kéne kiemelni a pontont, éppen felderíti a víz alatti állapotokat. Ha búvár akkor meg hadd vergődjön, az a dolga! De egy pillanatig a frász jött rám. Délután meglátogatott Minyo, aki egy fotóművész és csinált teleobjektívvel képeket a túlparti lépcsőkről, mert most éppen ez vág bele a művészi koncepciójába, de mellékesen engem is megörökített munka közben, meg kicsit beszélgettünk is az élet nagy dolgairól.

Na ma reggel nagy jövésmenésre megyek ki a pontonra, megjelent a búvárcsapat, meg a szokásosak a sólyáról és nekiláttak a ponton kiszivattyúzásának, ami nem volt egy egyszerű történet. De délre megvoltunk vele, a lékesedés a vízvonal fölé került, így aztán némi nyers erőszakkal a fiúk ki is sólyázták a roncsot a partra. Némileg sajnálom a dolgot, mert ez a fenéken keményen ülő félig elsüllyedt nagy vas remek fix pont volt, amióta ősszel elmerült, nem kellett többet kötelezni a vízállásnak megfelelően, mert mindent, így a hozzákötött többi pontont, közte azt is amihez Amapola kötve van tökéletesen rögzítette akármekkora vihar is támadt. Na a pontonozással elment a délelőtt nagyrésze, de azért ma befejeztem a vasaim lefestését, holnap össze is rakom

 végre a motor-irányváltó átalakított működtetését.

Miközben dolgozom, körbevesz az élővilág, a parton jönnek mennek a rucák és "J" kedvence a cankó ( http://www.oiseaux.net/madar/billegetq.canko.html ) is fel

tűnik rendszeresen a parti köveken. Nem magyarázatképpen, de ezt a képet nyolcszoros telével csináltam róla és még ki is nagyítottam utána vagy ötszörösre, hát ezt az ő sasszeme egyből kiplankolja a parton, de én....még a képen is gondom volt megtalálni.

 A dolmányos varjú mindet észrevesz és miután megállapította, hogy nem vagyunk veszélyesek nyugodtan ücsörög mellettünk a korláton.

Jönnek mennek a mailek, kommentek dinghi ügyben, nos a korábban tárgyalt stitch&glue építés helyett én a screw&glue, vagy nail&glue eljárást alkalmaznám (mindkét elnevezést én ötlöttem ki), azaz forgácslapból, tehát hitvány és olcsó (? mi az olcsó manapság?) anyagból készítek pár építőbordát és arra hajtom a főzésálló rétegelt lemez palánkokat. Ettől a szépségen kívül súlymegtakarítást remélek, mert 6-os helyett 4-es anyagból készíteném a héjat, kihasználva, hogy a klinker szerkezet quasi hosszbordákkal merevít. Továbbá elvetném az ülések alatti légszekrényezést, mert egy partraszálló csónaknál ez értékes rakodóhelyet vesz el, helyette csinálok egy kihabosított kettős feneket, ezzel merevítem a taposófelületet, az oldalirányú huppogást az evezőpad a beleintegrált swertszekrénnyel és a távtartókkal inercianövelt kettős  párkányléc gátolná.

Ez a video mutatja, hogy az így készült csónakot bár nagyobb mint amit én tervezek, két ember könnyedén elbírja. https://www.youtube.com/watch?v=n3xjKXIKtyg&feature=player_embedded Az építés olyan 2:45-nél kezdődik.

 
 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr882894478

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása