Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Kedd.

2011.05.03. 20:54 :: A Tengerész

 Reggeltől mondta a rádió, hogy elromlik az idő délutánra. Ki is löttyintettem két vödörből az esővizet és kiraktam a pontonra száradni, hogy ha bejön az eső meg a hideg, addigra valami tüzelőt behozzak bennük, mert komoly lehűlést jósoltak. De ennek délelőtt még semmi jele nem volt, sőt az ebéd utáni alvásból ébredve is barátságos meleg napsütésben  aprítottam, hegesztettem, a vasakat a decken. Valahogy el kell helyezzem az árbocfényt, ami motoros üzemben 225 fokos szögben világít előrefelé. Namármost ugye az árbocok fekszenek a felépítmény tetején és csak akkor fognak felállni, ha vitorlázható vizekre kerül a hajó, itt a folyamon egyelőre "motorcsónaknak" fogom levizsgáztatni, ergo valami quasi árbocot kell csináljak az árbocfénynek. Ez eddig rendben van, de hova tegyem ezt az ideiglenes árbocot? Igazából elég macerás, ahol elférne ott útban van, ahol nincs útban, oda nem lehet egyszerűen odavezetni a villanyt, végülis egy ravasz, két 10-es csavarral a gázpalackos láda tetejére könnyen felerősíthető és eltávolítható, mindössze 30 cm magas "árbocot" álltam neki készíteni 25X25-ös zártszelvényből. Ebbe egy 2"-os csődarabot is behegesztettem, ide lesz  betűzve egy rúd amire az idegen ország lobogója kerül, ha külföldön hajózunk. Na az utolsó varratokat hegesztettem amikor az északról közeledő ijesztően sötét felhőtakaró ideért. A semmiből erős szálroham tört ránk, a száradni kirakott festékes vödrök csak úgy röpültek (egy a hajóra egy a vízbe), és röpült minden, ami nem volt rögzítve, illetve nem volt dögnehéz. Gyorsan összekaptam a cuccaimat (a legegyszerűbb munka során is rengeteg a szerszám amivel ki kell vonulni) és "J" leadogatott mindent a fuxba, ahol sebtiben elpakoltam, aztán kihalásztam a vödröt a vízből és tartva az esőtől, gyorsan összekaptam valamennyi tüzifát és bevittem a cockpitba, mert negyedóránként egy fokot esett a hőmérő( 25 fokról mostanra lett 12), és ha még eső is lesz, nehogy már vízhatlanba kelljen kimenni ha netán be kell fűteni. Aztán mégse lett eső, legalábbis idáig, de a víz percek alatt tarajos hullámokat produkált, a süvöltésben egymás hangját is alig hallottuk. Szerencsére hat kötéllel vagyunk kikötve és amióta a tőlünk kettőre lévő ponton elsüllyedt, a kikötőhely biztonsága nagymértékben megnőtt, mert az a fenéken lecövekelve magát stabilan megfogja a többi rákötött pontont, meg minket is minden vihar ellenében. De még így is félelmetes az ilyen idő, azt meg hogy a nyílt vízen törjön ránk a hátam közepébe se kívánom, de még az ellenségemnek se. A szabad ég alatt ilyen viharban valahogy beszűkül az ember tudata, koncentrálni kell a legegyszerűbb dolgokra is, mert valahogy minden nehezebben megy, mint máskor, ráadásul a döntéseket gyorsan kell meghozni. Átéltem pár komoly vihart a Balatonon kint a vízen, amikor nem volt más választásom, hát azt mondom aki egy kicsit se fél olyankor azzal valami nagy baj van. A fuxban odalent még egy réteg festéket felkentem a készre hegesztett árboccsutkára, aztán mára "fájront".

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr132875522

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2011.05.04. 11:27:13

Szia Tengerész!

Újra vízre szálltam, még ha virtuálisan is. GMDSS/ROC tanfolyamba kezdtem a Jacht Akadémiánál. Laikus olvasóknak magyarázatként ez a pár betű az A1 körzetre (12 tm part menti hajózás) vonatkozó nemzetközi VHF kezelői rádiós vizsga. Ajánlom mindenki figyelmébe, aki Horvát papírral rendelkezik, hogy az EU-s jogharmonizáció keretében, szükségük lesz nekik is erre. Pl.: Idéntől a görög vizekre sem mehetsz a horvát jogsival, ha nincsen mellette valakinek a hajón rádiós képesítése (kivéve, ha a hajón nincsen készülék)

Én lettem az IGOR nevű, Horvát lobogó alatt hajózó virtuális vitorlás rádiósa. A szimulátoron ütköztem vízben úszó konténerrel, rönkkel, volt tűz a hajómon, orvosi segítséget kértem kódkönyv alapján, továbbítottam más hajó üzenetét, és így tovább. Mindezt 4 óra leforgása alatt egy számítógép előtt ülve, szimulálva a rádiós kommunikációt.

Ilyen mozgalmas utam a valóságban sose legyen.

Szép napot!
Sün
süti beállítások módosítása