Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2011.03.19. 15:48 :: A Tengerész

 Az ördög tudja hogy van ez! ( a vers valahogy úgy van tovább, hogy: "a jókedvünknek vége lesz. nem illik már a virág sem kabátod kopott gomblyukába, vagy elegánsan odaülni a kávéháznak ablakába..." nem vállalok felelősséget az idézet pontosságáért, úgy 40-50 éve hallottam, a költő, akinek a nevére szintén nem emlékszem, ugye épp tegnap említém, hogy a neveket képtelen vagyok megjegyezni, azt siratja, hogy 30 éves öregember lett, de most nem a verset akartam idézni, csak beugrott) Az ember alszik mélyen a kényelmes ágyában a hajón és egyszercsak felriad, hogy valami nincs rendben! És akkor rájöttem, ma 03 óra 10 perckor, hogy a négy danamid csapágy helyett csak kettőt esztergáltam valami érthetetlen okból (frászt érthetetlen, aggkori elhülyülés) kifolyólag. Egyből kiment a szememből az álom, megigértem a Péternek, hogy ma reggel 7-re visszaadom a műhely és az eszterga szerszámszekrény kulcsát, márpedig amit én megígérek arra emeletes házat lehet építeni. Az volt a baj, hogy én kényelmes hétvégi munkára számítottam, de kiderült, hogy ma "ledolgozós" szombat van. Engem az ilyesmik már nem izgatnak, de ebben az esetben ez azt jelentette, hogy nem egy kétnapos hétvége, hanem csak a tegnap délután áll a rendelkezésemre. Apropos amikor anno a francia főnököm szembesült azzal, hogy itt összevissza tologatjuk a napokat, azt mondta, hogy ha náluk ilyesmivel próbálkozna a government, az emberek újra lerombolnák a Bastillet. No szóval azt tettem amit kellett, beállítottam a telefonomon az ébresztőt fél ötre, ami mindig úgy működik, hogy a beállított időpont előtt 5-10 perccel felébredek magamtól. Most se volt másképpen, 5:19-kor kinyílt a szemem, felöltöztem és irány a műhely, fél hétre megvolt a két danamid persely,7:15-kor az érkező "P" kezébe tettem a kulcsokat. Még elbeszélgettem kicsit a gumicsónakos fiúkkal, meg a büfés Misivel, aztán megelégedetten tértem vissza a hajóra. Na mondom elkél a henyélés a tegnap esti és a ma hajnali kemény görnyedés után a gép mellett, hideg is volt odakint, az eső is szemerkélt, a szél meg olyan ötös, szóval nem az a "banánérlelő, dejóodakint" időjárás, ennyit a Sándorról, aki a Józseffel, meg a Benedekkel zsákba hozza a meleget. Épp csak befűtök és készülök a reggelihez ("J" még mélyen alszik) amikor kiabálást hallok kívülről: "vilibááácsííí, vilibááácsííí!!!" Na kit evett ide a fene, már kopog a szemem az éhségtől, de felállok az asztaltól, hát a Feriék, a sólyatér vasnyűvő ördögei, hozzák a legkevésbé vidám hírt, most hogy feljött a víz (tényleg nem is említettem, hogy úgy 10 napja elkezdett apránként emelkedni a vízszint, ami az utóbbi két napban begyorsult és ismét szinten van a Kisduna), vinnék sólyára a pontont, amire kötve vagyunk. Mit mondjak viharos szélben a hátam közepébe se kívántam a kötélmanővert, de hát ez nem kívánsághangverseny, felébresztettem a "legénységet", "J"-nek az volt az első kérdése, hogy kávézni van e idő, mert ugye ő addig nem tud felébredni, amíg nem önt magába egy kapuccinot, hát ki kellett ábrándítsam, a fiúk nagyon kezdtek tüsténkedni, szóval nem volt idő kávézni, csak azt kötöttem a lelkére, hogy nagyon melegen öltözzön föl, magamban meg arra gondoltam, hogy kint a metsző szélben majd felébred szegény kávé nélkül is. A manőver nem volt egyszerű, tekintettel az erős szélre, le kellett ereszkedni három pontonnal lejjebb és visszakötni az immáron "korlátlan" régi pontonunkra. Mit mondjak, volt pár nehéz pillanat, Amapola nem két kiló, amikor a szél belendítette minden erőfeszítésünk hiába való volt a megfékezésére, egyszercsak úgy gondolta, hogy beakasztja a bowsprit végén lévő veretet a második ponton korlátlábába és attól kezdve se té, se tova. Na horgonycsőrlővel sikerült lehúzatni és több kevesebb bénázás és elenyésző mennyiségű sérülés árán fél tizenegyre a régi új helyünkön álltunk. Kötelek, springek, pufferek, parti áram a rutin szerint, utána reggeli, szárítkozás és bevallom még az álom is elnyomott. Hogy ma többet se idáig, se ezután nem dolgozunk, abban biztos vagyok. 

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr592753226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.19. 18:54:26

@dismay22: Nem én! Még sose láttam ilyet. Mindjárt belenézek.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.19. 19:02:11

@dismay22: Jaaa...hát ezt meg kellene venni! Na ilyesmire nem költünk. Aztán csak a valódi "hajózásra" való idő és pénz megy vele.

leslie.hun 2011.03.19. 19:23:08

Szia Tengerész!

lehet hülyeséget kérdezek, de a beépített motorral nem lett volna egyszerűbb a manőver?

Üdv.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.19. 22:09:48

@leslie.hun: Hááát... afene tudja. Végülis a távolság csak 30-40m volt. Kiállni, odaállni... A gond az erős szél volt. De igazából azért nem indítottam motort, mert ősz óta nem használtam és a gépházba egy csomó cucc csak úgy be van hajigálva.

Kis ember 2011.03.20. 00:51:21

"márpedig amit én megígérek arra emeletes házat lehet építeni"

Na pont ma írtam be egy történetet egy szakmai fórumba, idekívánkozik:

Bocs, srácok, de ennek most ki kell jönnie.
Tegnap (!) azaz pénteken délután szóltak, hogy zongoráznom kéne ma, szombat este a Fészek klubban egy rendezvényen. Mondtam, rendben van, 5 órát kellett volna zenélni, legyen 20.000 Ft, mert igaz, hogy egy hamiskás pianínójuk van, tehát hangszert nem kell vinnem, de karaokézni akarnak arra, amit zongorázom, az meg fárasztó eléggé.
A szervezőnő, Grátz Enikő megígérte, hogy megbeszéli az ügyet és aztán küld egy SMS-t, hogy széna vagy szalma.
Nos, ma délig se hívást, se SMS-t nem kaptam, úgyhogy visszahívtam, mi a helyzet, mert egyrészt a szombatok mindig elég zsúfoltak, másrészt pont ma mennék Esze Jenő tanár úr koncertjére, tehát tudnom kellene.
Azt mondja a nő, hogy a főnök szerint szó sem lehet ennyi pénzről (rendezvény, sok illusztris vendég, karaoke, öt óra zenélés).
Kérdeztem, hogy O.K., nem kötelező engem választani, de akkor miért nem lehet valahogy engem értesíteni??? Itt állok, nem tudom délben, hogy mi lesz az esti programom? A nő csak hallgatott a telefonban, aztán igazat adott nekem.

Na ezért tart itt ez az ország, mert egy 20 forintos SMS-t sajnálnak az embertől, szarnak rá, hogy esetleg neki is valami más dolga lenne.
Amint tudok, húzok el innen.

IQ_nuku 2011.03.20. 07:31:19

@Kis ember: Sajnos ez tényleg így van. Az emberek semmibe veszik egymást. :(

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.20. 08:07:01

@Kis ember: Nem tudom milyen ez a "rendezvényes, quasi művészes" világ. Amire valaha egy kicsit ráláttam az a filmes,Tv-s bagázs hétköznapi működése. Az valami vérlink! Ha bármit megbeszélsz velük, az semmit nem jelent, képtelenek időpontokat betartani, igazmondás nem létezik. Apró történet. Valaha úgy 15 éve az Alba hotelban dolgoztam az Apor Péter utcában.Forgattak egy TV sorozatot, amiben a Kern András volt a mesterdetektív, másra nem is emlékszem belőle. Nos egyszer beállít az erre kitalált ember az igazgatómhoz, hogy forgatnának a szállodában, ezt a helyszínt találták ki. Tudjuk mivel jár ez (aki nem tudja, ordítozás, filmes csőcselék önti el a helyszínt, koszolnak, szemetelnek, mindent leszarnak, mert ők szabad laza művésznépség, még ha tegnap szarszivattyúzók is voltak, de ma már díszletesek), de a főnököm nem hajtotta el őket, hanem csak annyit mondott, jó, de hogy valami hasznunk nekünk is legyen, két szép dézsás thuját hozzanak a főbejárat elé, most akartunk venni, de akkor ez legyen az ő költségük! OK semmi gond, megegyeztek, nem nagy pénz, hozzuk! Telnek a hetek, egyszercsak iszonyatos tömeg özönli el a szállodai hallt. Szakadtkülsejű emberek söprik félre a szállodavendégeket a reggelizőasztaltól, a kétségbeesett londínerrel egyetemben, na kérdezi a portás a legkevésbé trógerkülsejű, ránézésre rangidős jövevényt, hogy mégis mit akarnak errefelé, hát ők "forgatnak"!
-Nekünk erről nem szólt senki...
-Az igazgatóval megbeszéltük!
Na futás a góréhoz.
-Thuját hoztak?
vissza a rangidőshöz.
-Thuját hoztak?
-Míííít???, Miafaszt??

Na hogy azok hogy vérig voltak sértve, amikor ki lettek hajtva a p...csába az utcára! Volt pofájuk azt emlegetni, hogy még nekünk kéne hálásnak lenni a "reklámért". Merthogy ugye Magyarországon az a természetes, hogy a Marinéni nézi a TV-t és ha lát egy szállodát azonnal beköltözik oda a panelból pár hétre kerül amibe kerül.
Végülis gondolom áttették a helyszínt de a külsőket alattunk az utcán kezdték forgatni. Befedték az egész utcát fekete ponyvákkal, hogy sötét legyen, nem lehetett tőlük mozdulni, állandóan beszaladgáltak kérni valamit. Egyszer jön egy ember akit hozzám irányítottak, hogy neki azonnal kell egy vasfűrész! Kérdem mihez? Hát egy ládájuknak a lakatkulcsa valakinek a zsebében van, aki meg máshol van és gyorsan le kell fűrészelni a lakatot, mert abban vannak a kellékek. Na jó, kap fűrészt, de hagyjon itt valamit zálogba, választhat, elfogadok személyit, jogosítványt, esetleg útlevelet.
-Heee?? De hát én amúgy rendőr vagyok!
-Az jó, rendőrigazolványt is elfogadok.
-Csak nem képzeli, hogy ellopom a fűrészét!!!
-Eszemben sincs. De maga levágja a lakatot és ezzel a problémája megoldódott. Aztán majd kap valami újabb utasítást és addig lerakja valahova a fűrészt, aztán majd elfelejti, vagy visszahozza és itt valakinek a kezébe nyomja, aki majd lerakja valahova és amikor majd nekem kell a szerszám én leszek olyan szarban mint most maga.
-Na de okmányt magának nincs joga...
-Persze hogy nincs. Mint ahogy fűrészt kölcsönadni se vagyok köteles.Tehát kell a fűrész, vagy nem?

Végülis adott egy jogosítványt, kapott egy fűrészt. Úgy alakult, hogy ki kellett menjek a városba vásárolni és csak délután értem vissza. Már az ajtóban fogad a londiner, hogy egy baromi ideges biztonsági őr külsejű ember keres tízpercenként egy fűrésszel a kezében. Mindjárt tudtam miről van szó. Aztán meg is talált, nagyon dühös volt, viszont hozta a fűrészt. Azért elmagyaráztam neki, hogy ha nem hagyta volna nálam a papírját, biztos a londiner markába nyomja a szerszámot, annak meg vagy eszébe jut odaadni, vagy jól elfelejti, mert azért annak se sokkal tovább terjed az érdeklődési köre mint ahol a jatt van.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.03.20. 08:24:23

@IQ_nuku: Valahol olvastam, vagy rádióban hallottam erről, hogy hogy működnek egyes országokban az emberi közösségek. A németek pl. csapatnak gondolják magukat, a közlekedésben a másikat partnernek. Mi büszke magyarok viszont a másikat semmibeveendőnek (lásd Kisember grátzenikője) legyőzendő ellenfélnek, netán ellenségnek, kiki vérmérséklete szerint. Most, hogy látjuk, halljuk a Japán híreket és hallgatom a rádióban, hogy az emberek hogyan viselkednek ott. Hogy nincs pánik, hogy azt mondja valaki, hogy ha tűz ütne ki egy teremben, mindenki ott pusztulna, mert addig udvariaskodnának, hogy előre engedjék a másikat. Csak a példa kedvéért képzeljünk el egy hasonló katasztrófát nálunk! Hogy hogy viselkednénk?!

IQ_nuku 2011.03.20. 09:15:51

@A Tengerész: No igen, a japán mentalitás az nagyon messze van a magyartól.......
De mi itt élünk és sajnos nap mint nap a magyar "jólnevelt" emberekkel(?) találkozunk.

Kis ember 2011.03.20. 10:48:45

@A Tengerész:

A vezetéssel (és most már az egész országgal) kapcsolatban azt szoktam mondani, hogy nálunk mindenki úgy vezet, mint egy arab. Ami nem lenne baj, de a többiektől elvárja, hogy úgy vezessen,. mint egy német.
Az átlag mentalitás ugyanez.
Egy ismerősöm mondta, hogy mi tulajdonképpen egy török nép vagyunk, akikre a Habsburgok rákényszerítették a maguk német/osztrák precizitását, ezért vagyunk meghasonulva. :)

temtom 2011.03.20. 12:10:46

@A Tengerész: Korábban elég sarkos véleményem volt a japánokról. Nevezetesen, hogy ellenszenvesek és idióták.
Ha van egy évben három hét szabadságuk, abból csak 8-10 napot vesznek ki (és átrohannak például Európa 25 országán ez idő alatt, mindent lefotózva) ha nyolctól ötig tart a munkaidejük, akkor hattól már bent vannak és mindennap túlóráznak. Mosolyognak és hajlonganak, ha kell, ha nem.
Elmebeteg TV-műsorokat néznek, hülye képregényeket olvasnak, halomra ölik a bálnákat, nem tudnak inni és kicsi a farkuk. Na meg ugye Pearl Harbour...

Ahogy viszont most viselkednek a bajban, az előtt megemelem a kalapomat. Valószínűleg a föld semelyik másik nációja nem lenne erre képes.

beho 2011.03.20. 20:40:21

@Kis ember: Drága "Kis ember" Remélem már megnyugodtál. Az írásodat már ismerem, köszönet érte. A játékodat még nem hallottam. Ha egyszer Pesten zongorázol és előtte eszedbe jutok, hívjál meg lécci!
beho kukac mosonok.hu
süti beállítások módosítása