Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd.

2011.01.25. 20:49 :: A Tengerész

Havazik, hideg van. Ma semmi hasznosat nem csináltam. Rakosgatom a gépen ide-oda a dolgokat, kezdek megbarátkozni vele. A Kisember gépéről leirtottam a saját cuccaimat, de előtte kiírtam egy pendrivera, amit megőrzendőnek gondoltam, onnan meg majd rátöltöm a saját gépemre. Egész hétre ilyen hideget mond a meteorológia, sokat nem fogok alkotni, téli álmot alszunk.

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr342613460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

silvermoon 2011.01.25. 23:07:21

Azert megis csak jo sorod van!!! Itt most este 8-ra igerik a tornadot !! Es ez meg csak nem is vicc. A radarkepek olyanok, hogy ..szoval en mar at eltem itt 2 hurrikant es 1 tornadot, de ugy erzem ez eddig a leg meredekebb. Amit lehet elo keszitettem. Kenyer viz generator sor... 3 nagy accu feltoltve mi egyebet tehetek?? HA odavesz a hajom, elatkozom ezt a helyet. Ez minden.
So good luck to meee...

temtom 2011.01.26. 06:21:05

Good luck to youuuu, Silvermoon. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.26. 08:09:48

@silvermoon: Jelentkezz feltétlenül! Most már gondolom benne vagy, vagy már túl is vagy rajta. Izgulok érted.

Mihalik Péter 2011.01.26. 11:16:28

@A Tengerész: Mi itt kint a parton sem csinálunk szinte semmit... a szokásos januári pangás mindenhol. Míg az üzemanyag árak emelkednek, addig a globális felmelegedésnek köszönhetően egyre több ingyen szél lesz a jövőben a vitorlások számára. Itt csak lökdösődés az utakon, hó, jég, koccanások, szürkeség. Tegnap vettem, mintegy féláron a " Karácsinyi maradék morzsák összeszedegetéseként" TV-s videós szettet a hajómba. Ezzel el leszek 7 végén, úgy is beállt megint a víz.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.26. 11:37:42

@Mihalik Péter: Hát igen ti teherautóztok. Rossz idők járnak rátok....Juteszembe, bocs ha már mondtad, de elfelejtettem, mivel fűtessz a hajón?
Érdekes, itt még nyoma sincs a jégnek. Közelebb Pesthez melegebb lenne?
Más. Akkor kell ez a horgonycsőrlő? Mert éppenséggel téli feladat lehet megesztergálni hozzá az anzaccot a láncdió-tengelyhez. Vagy nem te kérted? Rosszul emlékszem?

Mihalik Péter 2011.01.26. 11:50:37

@A Tengerész: Nem is csak a teherautók miatt, hanem úgy általában..szar a helyzet. A hajón nekem Eberspaecher állófűtésem van, 2500 Watt, gyönyörűen fűt, szárít..szóval elégedett vagyok vele...Plusz van bent egy légkondi is amivel lehet fűteni is. A jég talán nálunk a szélárnyék miatt alakul ki előbb...és igen, a csörlő nekem kellene, ha aktuális még...elboltolhatnánk valamikor, ha Neked is megfelel...tavasszal valamikor ha a vízállás is megengedi megjelenek hajóval Nálatok, természetesen ha nem zavarok egy előre egyeztetett időben és tudunk csevegni is, sört hozok és egyebeket is...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.26. 16:40:03

@Mihalik Péter: Gyere amikor jólesik! Azért téged a vízállás annyira tán nem zavar. Motoros hajónál nincs akkora merülés mint vitorlásnál. Egy méter víz azért lesz mindig (legalábbis remélem...), az meg csak elég neked. Amúgy csak egy napot nőtt picit a víz,harmadnapra megint lement, ahogy a főágban elvonult az ár. Az volt gyanús, hogy kitisztult a klozetöblítővíz, kinézek a partra, megint kilátszik az autógumi, na mondom, ennyit az áradásról.

Mihalik Péter 2011.01.27. 09:28:02

@A Tengerész: Az csak az egyetlen bajom ,hogy az Angyali sziget és a Szigethalmi híd között csomó akadó, tartás van, múltkor mikor vizsgázni jöttem fel a Trinexushoz, kétszer is megütöttem a hajócsavart... ja és amit még mondani szerettem volna, csinálj helyet légy szíves, mert van kb 1 tonna hasított tölgyem (3 éves, jó száraz), kivitetném a jövő héten Hozzád, enyhítvén a tüzelő gondokat, de előtte jelzem telefonon, hogy mikor.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.28. 13:04:11

@Mihalik Péter: Hajócsavar....hú ez nagyon veszélyesen hangzik. Nincs semmi védelme, egy sarkantyú, egy skeg előtte? Nekem annyival jobb a helyzetem, hogy a kiel mögött van a csiga és alatta is van egy kazánlemez egészen a kormánytengelyig.
A tűzifát nagyon köszönöm, elrakni nem gond (sacc per kábé ez olyan másfél köbméter lehet), de ha te is el tudod használni ne fáradj vele, mert erre a télre elég amim van. De mondjuk ahogy nézem itt leszünk még egy telet, szóval éppenséggel eláll az, tehát ha nagyon útba van jöhet.

Mihalik Péter 2011.01.28. 13:34:56

@A Tengerész: Nekem is van a hajócsavar előtt maga a kihajtás alagút, benne a kardánalagút és abban a tengely.Ez alá van rakva egy acélcső ami alulról védi a haócsavart és a kormánylapát tengelye alá csatlakozik. Oldalról nem védi semmi a hajócsavart csak, ez lehet néha a gond. Minden estre a fát visszük majd valamikor. Kb 2 m3.
süti beállítások módosítása