Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.12.29. 22:16 :: A Tengerész

Megpróbáltam a képeket mégegyszer.  Nem mondom, hogy nem szenvedtem velük egy órát, amíg rájöttem, hogy kell. Amit a Kis ember írt úgy nem ment. Viszont nem hagyják magukat a képek tologatni az oldalon, nem tudom tördelni az oldalt. Relytély.... Mindent oda rak ahová kedve van és ott is hagyja.                                  Ma folytattam a kárpitozást. Azt mondtam fűtöt a műhely. Ez igaz, de én marha, hogy spóroljak a Vízügynek este munka végeztével letekertem a termosztátot 10 fokra. Ma reggel szörnyen fázott a lábam munka közben, kénytelen voltam a cipőmbe egy papírba is betekerni az amúgyis vastag zokniba bújtatott lábam fejét. Na jellemző a hőmérsékletre, hogy egy negyed vödörnyi havat bevittem, hogy abba mártogassam a késemet, hogy könnyebben vágja a latexet, nos hó még két óra múlva se olvadt el teljesen a padlón az asztal alatt.              

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr422547086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

merges ember 2010.12.30. 17:06:40

Az Istenre kérlek: tengeri medvéből ne válts jeges medvére! J-nek üzenem: inycsiklandozó a kalács :)

temtom 2010.12.30. 18:27:24

Kalá-á-á-á-á-cs ????

B E J G L I !!!

:)

silvermoon 2010.12.30. 22:00:33

NAhat ezt a gonoszasgot mar nem lehet szo nelkul hagyni ! Huseges olvasoja vagyok -e blog nak es tiltakozom ez ellen az "embertelen" kinzas ellen amit kepen fel tettel ! BEJGLI !!!!!!! makos dios mindegy foldig log a nyalam es ez mar meghaladja a kegyetlenseg merheto hatarat ! 20 eve nem lattam es nem is ettem ez imadott karacsonyi aldasbol. Hej de jo is Nektek ott azon a hajon. G.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.31. 01:58:46

@silvermoon: Hehe. Mákos is van, diós is van, De szerintem, ha nagyon akarsz te is tudsz sütni. (ha van egy kis sütnivalód) De valóban nekünk nagyon jó itt. Úgy élünk mint a milliárdosok. Na jó ők Montecarloban, mi meg a Kisdunán. Meg egy kicsit kisebb hajón. De mit mondjak? Nem irigyeljük őket!

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.31. 02:07:57

@temtom: Na ez az! Bejgli. Más. Nem akarom nagyon feleleveníteni a múltkori dolgokat, de ehhez mit szólsz? hirek.tilos.hu/ Bevallom a Tilos Rádió közel áll hozzám, mert bár nem hibátlan, de az erényeihez képest elenyészőek a hibái. Szóval ez az ügy nagyon felháborított. Ez a hatósági levél....Azt kell mondjam Acél Györgyben ennél több nagyvonalúság volt.

temtom 2010.12.31. 08:13:06

Én is szeretem a Tilos rádiót, tegnap is beszéltem Papóval.
Remélem nem lesz bajuk belőle....
Viszont tegnap este az összes híradóban szerepelt a rádió, ingyenreklámnak nem rossz. :)

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.01. 20:46:26

@temtom: Tudod ahogy nézem úgy vagy a FIDESZszel meg a dolgaikkal, mint az ember a gyerekével. Szereti, hát elnéz neki dolgokat. Majd csak megjön az esze...kinövi... nem is olyan rossz, csak kicsit csintalan...meglátjuk mi lesz belőle...mégis az én kölköm, ki kényeztesse, ha nem én?...hagyjunk neki időt! Aztán amikor a detoxra kell érte menni akkor jön a beszarás. Az a levél amit a Tilos kapott fekete/fehér bizonyítéka annak, hogy akit abba a hivatalba raktak egy hülye, és minden kitelik tőle, mert ő lett a TÖRVÉNY. És ezt nem lehet nem tudomásul venni. Tegyük fel, hogy jó a médiahatóság, helyén van az ember. Akkor azt kellett volna válaszolnia a feljelentőnek, hogy "T XY, köszönjük a bejelentést, figyelni fogjuk a rádió műsorát...stb. De aki egy ilyesmire ráugrik, ráadásul így, az egy seggfej. Úgy gondolja, hogy amit ő gondol, azt mindenki más gondolni köteles. Egyébként is aki nem nekünk nyal az ne létezzen. Mi ez, ha nem bolsevizmus? Szerintem Te még tanultál oroszul. Ugye bolse, az a több, tehát mi vagyunk többen, nálunk a hatalom. Ránk szavazott a nép 60%-ának 60%-a. Hogy mondtad? "Nézzetek a táblára!" A drága jó Szíjjártó napmintnap dörgöli az orrunk alá.

temtom 2011.01.01. 21:19:13

@A Tengerész: Mondom, Vilmos: én is fájlalom, hogy pont a Tilossal kezdték. ( Miért nem például az RTL Klubbal, ahol kurvák és kurafik vetélkednek(?) illetve ott vannak bent valami villában.)

A 60 %-nak a 60 %-áról meg annyit, hogy azok, akik nem mentek el szavazni, azok arányaiban -a közvéleménykutatók szerint- ugyanúgy szavaztak volna, mint azok, akik elmentek. Én ezt hiszem is, meg nem is, de az tagadhatatlan, hogy a nem szavazók is véleményt nyilvánítottak. Nekik az a véleményük, hogy 1. vagy nem érdekli őket a téma, 2. vagy nincs olyan személy vagy párt akire jó szívvel szavaztak volna.
Ebből következik, hogy így a "nemszavazási" döntésükkel azokra bízták a választást, akik vették a fáradtságot és elmentek szavazni. A "nemszavazó" azt mondta: döntsétek el ti, többiek.
Ez történt. Ezért kell a "táblára nézni".

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.01.02. 11:34:22

@temtom: TAMÁS MINDEN SZAVAD ARANYAT ÉR! Én ugyan nem tudom melyik választó (nemválasztó) csoportba tartozom, mert elmentem szavazni, de nemhogy jó szívvel, de akár befogott orral sem tudtam szavazni, tudatosan érvénytelent szavaztam, mert valamennyi párt mellé odaírtam a vaskos véleményemet (Ti, tolvajok és tehetetlen szarjankók vagytok, ti idealista tudatlanok vagytok, ti erőszakos nemzetmegosztók vagytok és ti is hazudtok folyamatosan, csak van annyi eszetek, hogy nem valljátok be, ti meg közönséges rasszista szarháziak vagytok. {Lehet találgatni, vajh melyiket melyiknek írtam, szerintem menni fog.}).Tehát én vettem a fáradságot, elmentem, de ha úgy tetszik tartózkodtam. (Ha valami csoda folytán Seres Mária felkerült volna a listára, na mellé odaraktam volna az ikszet.)Valóban rátok hagytam a döntést. SENKI nem kételkedik abban ami a táblára van írva. Tehát nekem ezt ne emlegesd, tudom. De ez nem azt jelenti, hogy aki győzött az bevezetheti a demokrácia intézményes leépítését. ÉN SEM KÉTELKEDEM A TÁBLÁBAN. De nap mint nap győz meg a Fidesz arról, hogy antidemokrata, hogy bolsevista, hogy ugyanúgy épül most az orbánizmus, mint az általam pontosan megtapasztalt kádárizmus. Qrvára nem szeretem a proletárdiktatúrát. Évtizedekig tartott, amíg eljutottak oda (és bizony Kádár alatt), hogy végre tehetséges emberek kerültek a közhivatalok élére. Mert az elején ott is pártkatonák ültek. Mint most a hírközlési hatóságnál. És most kezdik a Tilossal amit Rákosiék annakidején a Kis Újsággal. Tökmindegy hogy hívják. Egyeduralomnak, despotizmusnak, fasizmusnak, proletárdiktatúrának, a módszer ugyanaz. Juss hatalomra és maradj ott! Ki törvényesen (mondjuk ilyenek jutnak eszembe mint Caligula, Hitler, Mussolini), ki idegen hatalom fegyvereivel támogatva (pl Rákosi Kádár), ki puccsal, forradalommal(Fidel Castro, Pol Pot)szerezte meg a hatalmat, de mind ezt az utat találta járhatónak a hatalom megtartására, a demokrácia felszámolását. Caligula a lovát nevezte ki konzulnak, Orbán a libáját médiahatóságnak. A különbség kisebb mint a hasonlóság.

abraxas 2011.01.03. 16:44:34

@temtom: Tedd a kezed a szívedre! Pontosan tudtad, mire szavazol?
Tételesen? Mert szerintem a népi felhatalmazásra csak azokban az esetekben lenne ildomos hivatkozni, ami benne volt a választási programban.

@A Tengerész: Sajna nálunk nincs fehér kocka párt :o( Pedig de beixeltem volna!!!!!

temtom 2011.01.03. 17:12:31

@abraxas: Pontosan még soha, senki, semelyik országban nem tudta, hogy mire szavaz. :)
Nem kibújva a válasz alól: Eddig 1990 óta az összes Országgyűlési, Önkormányzati, Úniós, és a többi mindenféle választáson a FIDESZ-re szavaztam. Együtt öregedtem a párttal, együtt lettünk liberálisból konzervatívok. :)
Ilyen nyolc év után, -amit magunk mögött hagytunk- szavaztam volna bárki másra???
Kezem a szívemen: Nem tudtam pontosan. Csak nagyjából....
Még mindig reménykedem, hogy sikerülni fog nekik.
(Látva a hülyeségeket is.)
...
Zárójeles gondolat:
Ha az említett elmúlt nyolc évből az utóbbi hat azzal telt, hogy zuhantunk befelé egy gazdasági (és morális) szakadékba, akkor mennyi időbe fog telni kikapaszkodni, kimászni onnan?

Én türelmes és -továbbra is- optimista vagyok. :)

abraxas 2011.01.04. 08:09:39

@temtom: Van erre vonatkozóan egy példatörténet:
Egy vasúti alagútban baktat Optimista és Pesszimista.
Hirtelen feltűnik egy távoli fény az alagút végén.
Optimista felkiált- Kijárat!
Pesszimista is kiált - Vonat!
A masiniszta csak sóhajt - Már megint császkál két marha a síneken.
;o)
süti beállítások módosítása