Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.12.08. 18:08 :: A Tengerész

Reggel visszamentem az antennás boltba és vettem még koax toldókat meg elágazót, mert vérszemet kaptam a választéktól és a két autórádió magnót is, meg a TV-t is rendesen akarom megszerelni. Délelőtt kedves vendégünk volt, régi kolléganőm keresett meg bennünket, nagyon megörültem "ZS"-nek, még a fux tetejét is elfelejtettem becsukni, amikor éppen antennaszerelés közben megérkezett, aminek az lett a következménye, hogy beesett az eső, ami jól megeredt miközben bent az általa hozott süteményt és "TM" diópálinkáját fogyasztva beszélgettünk. Juteszembe valaki írta, hogy mi van a próbautakkal, tán már van víz a Dunában, hát lassan attól kell aggódni, hogy még itt egyhelyben a ponton végén is felülünk, annyira lement néhány nappal ezelőtt a víz, szóval csak essen az eső, mert lassan csak sár lesz köröttünk víz helyett. Holnaptól ismét csapadékos időt jósol a meteorológia, azért nyomtam ezt az antenna dolgot, egy látogató délutánra is bejelentkezett, de eltanácsoltam, mert így is, hogy ketten kűzdöttünk "J"-vel alaposan ránksötétedett mire befejeztük a mai adagot. Végleges helyén a burkolatok alatt megy végre a TV és a rádiók antennavezetéke, sőt a TV már arról is üzemel. De a debreceni cégtől megrendelt digitális antenna és vevő tényleges visszaigazolása csak ma érkezett meg, kérték a vételár átutalását, de  bankszámlaszámot nem közöltek. Nem is értem, hogy gondolják? Egy kereskedő cég utalást kér és nem közli a szükséges adatokat. Szivesen mondanám, hogy "ámátőrök" de az én vagyok. Ők a "profik". Visszakérdeztem, mert a honlapjukon ugyan van bankszámlaszám de az vagy jó, vagy nem, én pedig csak tutira utalok.

Amikor elállt az eső a víz felett egy alacsony ködtakaró jelent meg, ilyet tán még sose láttam, vagy oly régen, hogy el is felejtettem, szerencsések vagyunk, hogy ilyen természeti tünemények közt élhetünk.

 

 

 

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr192502502

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.12.08. 22:05:32

Valahol olvastam egyszer, hogy egy Mig15-ösben majdnem 40 km vezeték van. Ez még bőven a mai túlkütyüzött időben készült az 1950-es években. EL se tudom képzelni mi lehet ma.

Ízelítőnek:
A gép elektromos rendszere 24 V-os, egyenáramú. Egyvezetékes kialakítású, a negatív vezeték maga a gép teste. Az elektromos energiát a gázturbinás sugárhajtómű generátora szolgáltatja. Segédáramforásként az orr részben, a rádiótérben elhelyezett 2 db 12A30, vagy 12SZAM28 típusú savas akkumulátor szolgál. A rádióberendezések 115 V-os 400 Hz-es elektromos árammal működnek, a giroszkóp 36 V-os háromfázisú áramot igényel. Az áramátalakító a törzs orr részében, alul található. Elektromos hálózatát kb. 38 km-nyi kábel alkotja. Földi kapcsolattartásra egy RSZ–6K típusú URH rádió adó-vevő szolgál. Rádiónavigációs berendezése egy RPKO–10M félkompasz.

Jó munkát!
Sün

Sün77 2010.12.08. 22:09:14

Valamikor olvastam, hogy egy MIG 15-ösben közel 40 km vezeték van. Ezt még azt 1950-es években kezdték gyártani, amikor a mai túlelektomoskütyüzés pedig nem is volt divat.

Rákerestem, egy kis ízelítő:

A gép elektromos rendszere 24 V-os, egyenáramú. Egyvezetékes kialakítású, a negatív vezeték maga a gép teste. Az elektromos energiát a gázturbinás sugárhajtómű generátora szolgáltatja. Segédáramforásként az orr részben, a rádiótérben elhelyezett 2 db 12A30, vagy 12SZAM28 típusú savas akkumulátor szolgál. A rádióberendezések 115 V-os 400 Hz-es elektromos árammal működnek, a giroszkóp 36 V-os háromfázisú áramot igényel. Az áramátalakító a törzs orr részében, alul található. Elektromos hálózatát kb. 38 km-nyi kábel alkotja. Földi kapcsolattartásra egy RSZ–6K típusú URH rádió adó-vevő szolgál. Rádiónavigációs berendezése egy RPKO–10M félkompasz.

Jó munkát!
Sün

temtom 2010.12.08. 22:22:50

@Sün77: A második sor közepén ezúttal egy "r" betű hiányzik, de emiatt ne írd be harmadszor is. :) Bár az elsőben észleltem a hibát, de azért értettem, amit írni akartál. :) :) :)

Mihalik Péter 2010.12.09. 09:47:58

Vili bá, én nem utalnék előre senkinek... Jártam már így, ahogy leírtad, kiderült a cég nem is létezik..pénzt azóta sem láttam. Ami az elektromos rendszert illeti én biztos-ami biztos külön csatornáztam a 12 és a 230 Voltot. A 12 voltos törpe feszültség nagy Amper felvételnél meglehetősen kényes dolog. A vezetékek hosszát és átmérőjét előre kiszámoltam az illető fogyasztó áramfelvételének ismeretében, de gondolom Nálad is ez a helyzet...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.09. 10:31:30

@Mihalik Péter: Hát egy kicsit én is elgondolkodtam az utaláson, de annakidején még cégnél dolgozva gyakran találkoztam ilyesmivel. Vagy kp-t kért a szállító, vagy előre utalást és amilyen bitang világ van nem csodálható a dolog. Itt az a méz a madzagon, hogy ha előre utalás van, akkor elmarad a szállítási költség, ami a vételárnak majd 10 százaléka. Szóval korrektnek néz ki a dolog, bevállaltam, mint tinilány a pinamutogatást a neten.
Valamennyi vezetéket, kivált a 12V-ot rettenetesen túlméreteztem, hogy gyakorlatilag ne legyen feszültségesés, tehát melegedés se a vezetékeken. Pl azon a 10m-en, ami az akkuktól a főkapcsolótábláig megy 150mm2-es vezeték megy! Mondjuk nem mellékes, hogy ilyet kaptam ajándékba, meg 10-es, 6-os kábeleket, amiken csak néhány amper folyik a fogyasztói áramkörökben.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.09. 10:48:35

@Mihalik Péter: Ja és Missa is írta, hogy ő már rendelt náluk és működött a dolog, ezért is mertem előre fizetni. Holnapra kiderül!

Mihalik Péter 2010.12.09. 10:55:53

@A Tengerész: Oksa...ha van pozitív tapasztalat, akkor rendben...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.12.09. 12:23:28

@Mihalik Péter: Épp egy fél órája hívtak fel, hogy holnap jön az anyag. Mondjuk ha ilyen idő lesz nem vagyok benne biztos, hogy nekiállok antennaárbocot állítani a deckennn....

Mihalik Péter 2010.12.09. 14:07:12

@A Tengerész: ..pedig ebben a szélviharban igazi kihívás lenne! Persze hülyeséget nem szabad csinálni a vízen.
süti beállítások módosítása