Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2010.11.08. 15:22 :: A Tengerész

Nem mertem komolyabb dologba kezdeni a decken, mert nagyon gyanús volt az égbolt. És valóban, hamarosan rá is kezdett szemerkélni az eső. Komolyabb munka helyett délelőtt a fuxban rámoltam a műhelyt, mert a rendetlenség már olyan mértéket öltött, amely minden további munkát lehetetlenné tett. Most ismét összezsugorodtak a dolgok a polcokon és megnyílt a munkatér. Prüszkölünk, köhögünk, de azért gyógyulunk.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr652433721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Missa 2010.11.08. 17:09:55

Megnéztem a RC hajós videódat. Jó pofa. Na de milyen a véletlen. Én pont Jacques Cousteau "Calypso"-ját építettem meg távirányítósban. Imádtam az "Öreg" filmjeit gyerekkoromban. Akkor még adott ilyet az MTV... Sőt egy pár percre sikerült vele találkozni '91-ben, vagy '92-ben. Amikor Novi-Sadon (Újvidéken) együtt teleltünk a vízügyes jegessel, amelyik cipelte a szerelését, helikopterét a Dunán.
Szóval ezt a kamerás technikát kellene ötvözni az én "Calypsommal". Ez lenne a miniatürizálás csúcsa. A készletben benne van a minitengeralattjárója. Na, ha nagyon "elvetemülök", belefabrikálok egy kamerát.
Gyógyulást!!! :-)))

ftm 2010.11.08. 18:38:13

Vili!
Mivel te dolgoztál műgyantával (epoxi) szeretném kérdezni hogy egy ilyen ( ft-s2.sportmotor.hu/101105-42876/DSC00058.JPG ) idom készítéséhez mennyi gyantát vegyek?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.08. 18:38:18

@Missa: Azt nem tudom, a szokásos rádiótávirányító amit a modellhajózásnál, repülésnél használnak,víz alatt hatásos e. Illetve szinte biztos vagyok benne, hogy nem, mert vagy árnyékolja, vagy elnyeli a víz a rádióhullámokat. Így csak vezetékes távirányítás jöhet szóba.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.11.08. 18:49:57

@ftm: Nem merek igazán saccolni, mert nem tudom, hogy pl. milyen erősnek kellene lennie. De én az www.alvin-plast.hu/ -nál vettem anno az anyagokat, ahol mindenben nagyon készségesen adott tanácsott ott egy rendkívül szimpatikus ember. Javaslom kérd ki ott helyben a tanácsát, ha megmondod hány réteg, mekkora felület stb, egész biztos megmondja. Nekem annakidején azt is pontosan kiszámolta, hogy a kormánylapomat belülről mennyi epoxi kell, milyen keverési arányban a kihabosításához. Merthogy addig azt se tudtam, hogy az epoxit fel lehet habosítani, méghozzá egy baromi kemény habot ad, sokkal erősebb, mint a PUR hab amit korábban elképzeltem.

Missa 2010.11.08. 19:24:35

@A Tengerész: Hmmm, hát ezt nem tudom. Repülőgépekhez és a 35 és 40 Mhz-et használjuk. Bár én most 3-4 éve szüneteltetem a repülőmodellezést (meg nősültem...), annyit hallottam, hogy van valami 2,4 GHz-es sáv is amit modell irányításra használnak. Egy időben nagyon érdekelt az RC-tengeralattjáró modellezés (kiderült, hogy az egyik legpénzigényesebb modellezési ág), ott mintha a hagyományos távirányítókat használták. Persze lehet, hogy az antenna kiállt a vízből.
süti beállítások módosítása