Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2010.10.14. 20:25 :: A Tengerész

Nagyjából kész a ponyva. Ma még ringliket vertünk ide-oda, kötöztünk, feszítettünk, igazgattunk, meghegesztettem még ezt-azt egyes helyeken ahol szükségesnek tartottam, ez egy ilyen babra munka. Ilyen lett elölről, oldalról és hátulról nézve.                                                                                                     

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az imént, mondom ránézek a Glatisant  weboldalára.

http://www.glatisant.hu/hajonaplo.php?hn=213

 Az utolsó hír amit olvastam az volt, hogy küszködnek a motor problémával. Látom, hogy megszünt a napló. Csak remélni tudom, hogy nem nagyobb a baj... Csak nem történik olyan, amiért a naplót elkezdte az írója.  Elgondolkodtat a dolog. Mondjuk, ha egyszer netán szembesülnék azzal, hogy fel kell hagyjak ezzel a "projekttel". Mert kiderül, hogy nem sikerült a hajó... Hogy nem alkalmas arra amire kitaláltam....Hogy én nem vagyok alkalmas erre az életre, mert kitör rajtam a lakásban lakási mánia és felhagyok az "offshore" (és itt nem az adóparadicsomról van szó, mert sajnoshálistennek engem a jövedelemadó már nem érint) élettel. Vajh a kudarcot ugyanígy leírnám e ebben a blogban? Vagy egyszerűen elhallgatnék? Egyáltalán meddig lehet egy naplót írni? Most van rendszeresen napi 200-250 olvasóm. De ha majd odáig jutok, hogy a legnagyobb hírem az lesz, hogy sikerült egyedül kimásznom a deckre meg vissza, az vajh kit fog érdekelni és ha netán igen, illik e, szabad e ezért naplót írni? Na majd ha oda jutok kitalálom.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr62372513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

akiga 2010.10.14. 21:54:24

Glatisant oldala minden bizonnyal csak ideiglenesen nem működik, mert a domain még megvan.
Olvastam a naplót utolsó napjáig. Nem tudom mik voltak a tervei, de a motorhiba, és a 30-40 csomós szél miatt úgy döntöttek, hogy a hajó ott telel a vizen egy kis kikötőben, a csizma talpánál. (Az erős szelekről Méder Áron is beszámolt napló-blogjában. Azokban a napokban ő is a térségben vitorlázott.) A Glatisantcsapat tagjai hazatértek. Kivéve a tulajdonost, mert ő svájcban próbál szerencsét. Kedvese ott kapott jó munkát, ezért úgy döntött ő is vele tart. A napló utolsó fejezetében leírta, hogy tavasztól, nyától várható újra kihajózás.
Tehát mégegyszer, nem történt semmi baj.
Nem ismerem őket, kizárólag a naplóját olvastam, minden infóm onnét való.

abraxas 2010.10.15. 08:05:16

A ponyva pöpec lett, majd jelentkezek egy kis továbbképzésre, mert a télen új ponyvát kell készítsek.

Ami pedig a naplót illeti, ha unjuk, majd szólunk ;o)

Műszaki 2010.10.15. 09:43:48

Tengerész!

Te csak írd a naplót, mert nekem napi rutin reggel hogy elolvasom. A többivel ne foglalkozz! :-)

Mihalik Péter 2010.10.15. 10:49:47

A napló írás és értem ez alatt főleg az internetes blogok írását, olyan emberek sajátja, akik szeretik a belső világukat megosztani másokkal is. Az, hogy véleményeket lehet írni a napló bejegyzéseire, szerintem némileg kontroll alatt tartja a naplóírót. A visszajelzésekből pontosan le tudja vonni a megfelelő tanulságokat, tanácsokat kaphat és adhat, valamint a vélemények ismeretéből eldöntheti, hogy szükség van-e magára a naplóra. Kedves Vili, szerintem a Te ötleted ezzel a naplóval, ahogy feltárod egy hajó építésének minden apró mozzanatát és vele együtt a magánéletedbe is engedsz néha bepillantást nagyszerű és egyedül álló. Mi, akik olvassuk írásidat, pontosan erre az életre vágyunk, nekünk talán ez egy valóságos mesének tudható be, ami megvalósítható a Te példád alapján. Eddig minden pozitív és negatív dolgot leírtál, szerintem nem lesz ez másképpen évek múlva sem, főleg, ha a tengeren is lesz internet-kapcsolatod.

IQ_nuku 2010.10.15. 14:41:03

"De ha majd odáig jutok, hogy a legnagyobb hírem az lesz, hogy sikerült egyedül kimásznom a deckre meg vissza, az vajh kit fog érdekelni "

Szerintem addigra mi is megöregszünk és majd irigykedve gondoljuk soraidat olvasva, hogy: Nah ez a Vili még mindig milyen friss hozzánk képest! Járókeret és segítség nélkül ugrál a decken :))))))))))))))))

Írd csak nyugodtan a naplódat, majd szólunk, ha unjuk, vagy észreveszed abból, hogy csökken a blog látogatottsága.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.10.15. 19:55:33

@akiga: Kössz, megnyugtattál. Egyszer volt nálam a szimpatikus fiú jól elbeszélgettünk, sajnáltam volna ha baja lenne.
süti beállítások módosítása