Szóval egyáltalán nem olyan egyszerű ez a zéfesztelés a gépházban. Azt gondoltam, hogy ripsz-ropsz egy kábelkötöző szalag ide, egy drótozás oda, kis Polifoam darabka amoda és kész. Na ahogy elkezdtem kritikus szemmel szemlélni a dolgokat "odalent a bányában", rá kellett jöjjek, hogy egy sereg dolgot kell gyártsak. Mert a motor hűtővízcsövei csak úgy lengedeznek ide-oda. Ha így hagyom, a rázkódástól és a hajómozgástól ide-oda csapkodódhatnak, aminek beláthatatlan következményei lehetnek. Az nem lenne jó megoldás, ha mindenféle helyekre kikötném őket, mert a motor rezgése lerángathatná a bilincskötéseket, ha túl merev a rögzítés. Tehát kell olyan merev tartókat készítenem, amiket felcsavarozok a motortestre, melyekre a csőbilincses kötések után fixen megfogom a csöveket. Ezután kell egy darabot, na nem túl nagyot, szabadon hagyni a rezgések felvételére, majd többé kevésbbé rugalmasan kell rögzíteni a további részt immáron a hajó szerkezeti elemeihez. A kábeleket vezetékeket szorosan kötegelem és ahol csak hozzáér, vagy hozzáérhet bordához, ott beburkolom Polifoammal, vagy Armaflexszel, és úgy kötöm hozzá kötegelő szalaggal a bordákhoz. Na ilyesmikkel vacakolok még egy darabig. Utána állópróba, a "V B" meggyőzött, hogy vegyem komolyan ezt a dolgot és ne siettessem a futópróbát, mert minél tovább járatom a motort kikötött hajónál problémamentesen, annál kisebb a valószinűsége menetben később kijövő hibának. Szóval csak lassan, lépésről lépésre.
Szerda.
2010.08.04. 21:59 :: A Tengerész
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.