Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2010.07.29. 22:46 :: A Tengerész

Sajátságos manővert csináltunk ma. Tegnap "Z" a watchman az Adonyról szólt, hogy péntek reggel elmegy az Adony és viszi az uszályait, meg a kotrót. Szóval az összes rozsdás vasárút amire idáig kötve voltunk. Na szép. Merthogy ugye gépet nem sikerült csinálnom, nem  tudok mozogni a hajóval. Kispekuláltam, hogy sok kötél és némi ügyesség segítségével a folyással hátra lehet ereszkedni az uszályok mögé, és ha elmentek, felhúzódzkodni az ittmaradó pontonra (direkt jó, hogy nem fizették ki a csinálóinak, isten tartsa meg a jószokásukat, így ittmaradt), de ez egyedül, Amapola 16 tonnájával se egyszerű, de a Bagóval mellékötve aztán végképp manőverképtelen vagyok. No hívtam "B"-t jöjjön, aztán álljunk át együtt, egy hosszú kötéllel, meg indítson motort, és ha kell mozdítson. No ez hiba volt, mert "B" vérszemet kapott, hogy milyen jópofa dolog lesz azzal a pici hajóval ezt a nagy cuccot mozgatni, én meg mondom hadd legyen meg az öröme, elengedtem a kötelet, menjen egy kört. Annyi hozadéka azért volt a dolognak, hogy immáron megnyugodtam, long kiel ide, long kiel oda, Amapola remekül kormányozható, legalábbis előremenetben, mert ha nem így lenne, már összetörtük volna az orrát orrsudarastúl, meg az oldalát is. Ugyanis az történt, hogy "B" valami okból megindított egy fordulót és a csutka kormányocskájával véleményem szerint tökéletesen kormányozhatatlanul, teljes sebességgel mentünk egyenesen a túlparti betonfalnak. Beugrottam Amapola kormányához és belekormányoztam, amit ugyan "B" úgy értékelt később, hogy egész jól vitte a hajót, amíg el nem b@sztam a manőverét, de én mindenesetre megnyugodva konstatáltam, hogy megúsztunk egy iszonyatos nagy csattanást. Ezután megkérdeztem akar e még egy kört, de elég volt neki, így elkezdtünk közelíteni az általam tegnap kiszemelt zugoly felé az uszályok meg egy  munkadereglye és a part közti szűkületbe. Na ide nem volt egyszerű betalálni ilyen kétszemélyes kormányzással, mert a Bagót hajtó Balkancar targoncamotor olyan hangosan dübörög, hogy semmiféle ordibálással nem lehet kommunikálni. További nehézség, hogy a Bagóban irányváltó helyett egy Zsuk  sebességváltója van beleapplikálva, ezzel a tréfás szerkezettel viszont hátrában alig húz a hajó, de keresztbe azért, így kettőnket mellévett alakzatban, nagy valószinűséggel fordít. Végül is, miután egy ugrássak levetettem magam a dereglyére, sikerült eltartani annyira, hogy csak néhány négyzetcentiméterről vitte le a szegélye a hajóm orrtőkéjéről a festéket, a többi már gyerekjáték volt, jelenleg behúzott orrsudárral békésen pihenünk új helyünkön. Amit sejtettem, de most már tapasztaltam is, ezzel a hajóval nagyon más a manőverezés, mint az 1200 kilós 25-ös jolléval.

A délután lányom összes lakásaiban a gáztűzhelyek, mosógép kikötésével és a WC tartály bekötésével telt. Kaptam egy jó hírt. "B L" olvasóm írt a "Kalocsabontó"-ból (akitől a ruszki harckocsi áramvédőkapcsolókat is kaptam a horgonycsőrlőhöz), hogy talált nekem indító-mágneskapcsolót az önindítóhoz, merthogy nagyon úgy tűnik a ragasztott nem működik, azért veri a védelmet. Elkötés nincs a kapcsolásban, ha egy izzót teszek a mágnestekercs helyére, világít semmi gond, valószinűleg nem tud rendesen behúzni és így nagy áramot vesz fel.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr632186055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ftm 2010.07.30. 11:43:50

Hú erre a manőverre kíváncsi lettem volna. Biztos érdekes volt. Szóval már amapola volt egy "kis" hajó"kiránduláson." :)
süti beállítások módosítása