Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Vasárnap.

2010.05.16. 10:35 :: A Tengerész

Tegnap dél óta folyamatosan esik az eső. Szégyenszemre itthonmaradok. Egyrészt pihenni se árt, másrészt itthon is van egy csomó dolog, amit csak halogatok, mégmásrésztebb ha kiűkzdöm magam elázva, hidegben szélben fele hatásfokkal tudok csak dolgozni (festeni kell a zárt ponyva alatt) a büdösben fuldokolva, mint jó időben, ha végre kitavaszodik egy hosszított napi munkával bepótolom. Végül is az már eldőlt, hogy vízretétel előtt nem lesz teljesen kész minden munka. Ami kell a vízretételhez, a fenék algagátlózás kivételével kész. Tökmindegy egy napi munkával több vagy kevesebb marad a vizen.  Szóval hajóépítés holnap folyt. köv. (ha eláll addigra ez az "aranyatérő" májusi eső)

Spekulálok (mint mindíg). A padládák tetejének fugázását ahogy kell a marineglue-t utánzó Sikaflexszel fogom csinálni, ahogy azt a fa deckeknél is szokás. De. A Sikaflexet (mivel ide elég sok kell) úgy lehet olcsítani, hogy nem a fémkartusos kiszerelést veszem, hanem a téliszalámihoz hasonló fóliacsomagolású XL-es kiszerelést. De. Ehhez nem jó a sima kinyomó, hanem egy méregdrága zártcsöves óriáskinyomó kell, ami piszok drága, ezért az egy melóért nagyon nem érné meg megvenni, hisz akkor többe kerül a leves mint a hús. Alighanem csinálnom kéne egyet, ha nincs más megoldás. Nincs valakinek kölcsön egy ilyenje?

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr442006699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ICSG 2010.05.16. 14:27:16

Vilibácsi! Otthagytam egy pneumatikus "téliszalámis"
kinyomót a gumicsónakos teamnél. Kérd el nyugodtan
és használd egészséggel, ha megfelelő.
Üdvözlettel, Gábor.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.16. 18:24:49

@ICSG: Köszi szépen Gábor, akkor ez is megoldódott.

ftm 2010.05.16. 18:48:00

Vili!
Na ha így esik az eső akkor nem kell majd daru az egész hajó víz alatt lesz.
Nagyon esik ez az eső de mintha nem akarna elállni.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2010.05.16. 18:55:14

@ftm: Hehe. Még jó, hogy beraktam a mélység és sebességmérő fejeket, nem sűlyed el Amapola ha holnapra feljön addig a Duna :-)) Micsoda egy idő!!!

beho 2010.05.16. 19:12:56

Ahol legnagyobb a szükség ott legközelebb a segítség.
süti beállítások módosítása