Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2010.04.10. 21:20 :: A Tengerész

Nagyon vártam, hogy hozza már a postás a kedden feladott (http://www.autobontokalocsa.hu/) trabiműszert, meg a túláramvédő kapcsolót. Na ma megyek a hajóra, ott a cédula a levélszekrényben, a postásnak esze ágában se volt kézbesíteni a csomagot, bár "J" a jelzett időpontban otthon volt, csak fel kellett volna csengetnie, ha nem akart emeletet mászni, de egyszerűbb neki, ha én megyek a küldeményért a postára. Szóval hétfőn majd meglesz a cucc.

Ma rákentem az utolsó lakkokat a járóra. Ilyen lett. 

Jó érdes, ezen nem fogunk megcsúszni. Mondjuk ráülni pl. nem ajánlatos, mert szerintem egy ülésből elfogy a nadrág.

A hátulja így néz ki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Azért ilyan kacifántos, mert a gunwale készítésekor lehullott íves kőris maradékokból és az árbocgyártás fenyő lécmaradékaiból készült, így erős, rugalmas  és könnyű. Mielőtt a felső, ugyancsak maradék rétegelt lemez csíkot (nem ért végig sajnos, mert a táblaméret 2,50 , ez meg valamivel több mint 2,70m) ráragasztottam volna megkértem  "Z"-t a 100 kilós műhelyszomszédot, sétálgasson egy kicsit rajta és miután őt kibírta gond nélkül, a teherpróbát sikeresnek minősítettem és bátran befejeztem a járót.

Nekiálltam a cockpit szegélylécei befejezésének, ezeket durván már kifűrészeltem korábban, amikor még attól tartottam, hogy kiakolbólintanak a műhelyből és a hajón helyhiányos helyzetben kell befejeznem, de most  ezt is meg tudom csinálni a műhelyben. Mondjuk egészen pontosan hol a hajón illesztgetve, méricskélve, hol a műhelyben faragva. Persze mindíg az a szerszám kell, ami éppen "odaát" van, erről már panaszkodtam, de annyira bosszantó, hogy muszáj megint felemlegessem.

Ma dél felé benéztem a gumicsónakszervízbe egy kis beszélgetésre az autóját szombati pihenésképpen a kapu közeli műhelye előtt szerelő "F"-hez, amikor csöng a telefonom. Hát egy kedves korábbi hajólátogató házaspár áll a kapuban, akik amikor megnézték az árbocműhelyben a munkámat, említettem nekik, hogy a maradékokból fogok csinálni kürtőskalács készítő enyhén kúpos hengert, mert nagyon szeretem ezt a süleményt, és majd Amapolán faszénparázson fogunk sütni, amikor már unjuk a pecsenyét.  No azt mondták, hogy ne vesződjek vele, ők hoznak nekem ilyet. Szóval föltekintek és ők állnak a kapu előtt ilyen szépségeket lóbálva. Nos amikor kapok valami igazán használható ajándékot, azt mindíg az ajándékozóról nevezem el. Így fúrtam pl. ma délután a cockpit jobboldali szegélylécébe  a "pin"-eknek (nem tudom magyarul hogy nevezzem azokat a fa izéket, amikre a shottokat akasztom) a 25-ös furatokat a legnagyobb "Pistifúróval", és a kürtőskalácsot is a " Judit- és Lacifán" fogjuk sütni. Amúgy éppen a jobboldali szegélylécen fekszenek, ott ahova még nincsenek befúrva pinek furatai. A kiszélesedő részbe hat pin lesz bedugva az orrvitorlák és a grósz shottjainak. A fa alatt 3-as acéllemez erősítés van, bár  a 28mm vastag kőris is olyan bivalyerős, hogy ez alighanem túlbiztosítás a részemről. Visszatérve a "J/L" fákra, a használat előtt olajjal be kell majd ereszteni őket, csak arra kell majd vigyázzak, nehogy megszokásból lenolajat használjak étolaj helyett. :-))

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr21910577

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása