Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szerda.

2010.03.31. 19:18 :: A Tengerész

Ha valaki nem tudná, mostmár biztos itt a tavasz. Tegnap reggel még csak dagadt rügyek voltak az öreg, félig már kiszáradt  mandulafán, de estére virágbaborult.

 

Lakkozás és cockpit padládakészítés folyik. Kicsomagoltam a fóliaburkából azt az idáig főleg munkaasztalként használt, és a cockpit közepén a padlóhoz hegeszetett álványzatot, ami egyrészt a hátsó árboctalpat trögzíti, másrészt a felső lapján van valamennyi, a motorüzemi+ sebesség és mélységmérő műszer és kezelőszerv. A szokásosnál valamivel bőségesebb a műszerezettség, pl a szokásos motor fordulatszám, olajnyomás műszeren túl, kijelzője van a motor hűtővíz hőmérsékletének, az olaj hőmérsékletének, a gépház hőmérsékletének is és van, egész pontosan lesz  plusz egy piros led, ami akkor gyullad meg, ha a gépház hőmérséklete kb. 70-80 fokra emelkedik. A fordulatszámmérővel még bajom van, a boltokban kapható műszerek mind magasabb fordulatszámra, autóhoz valók, nekem meg 1000-2500/min körül lesz az üzemi fordulatszámom, hülyén nézne ki, ha a mondjuk 7000-es skálán mindíg a nulla közelében mutogatna. A "T" akinél a generátoraim vannak felújításra, csinál egy kivezetést valamelyik tekercsvégre, amiről a frekvencia jelet le tudom venni, ha találnék valahol egy régi Trabant ledsoros üzemanyagfogyasztás kijelzőt, azt ösze tudnám vele buherálni. Ma bevittem a műhelybe az állvány felső lapját, amiből a műszereket kiszereltem a ....hm....tán három éve volt motorpróba után, hogy ne sérüljenek, mert csinálnom kell valami végleges védőtetőt rá, hogy ha visszarakok mindent a helyére, plusz beépítem a mélység/sebességmérő műszert, használaton kívüli állapotban takarva legyenek, mert arra könnyedén kerülhetnek vörösboros poharak, sörösüvegek   kikötői tartózkodáskor.  Aztán, miután a motor műszerei közönséges autó műszerek, nem hiszem, hogy nagyon vízállóak lennének, kell gondoskodjak egy átlátszó esővédő tetőről is. A műszerpult felső lapja a szokásos bontott 8mm vastag fehér bakelitlemez, mahagóni furnérral fogom borítani, hogy csinosabb legyen, jól fognak benne mutatni a  műszerek.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr891884912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2010.04.01. 08:39:57

Szia Tengerész!

Szép és jó dolog a tavasz. Felvidítja az embert, virágba borít mindent, a nagy hajófestésmumust a nyárfát is. Van még addig egy kis időd a maradék fedélzeti felületkezelésre. Jó munkát! Szép napot.

judybebe 2010.04.06. 20:53:09

Ugy áldjon meg isten neved napján,
Hogy beérhesd vele minden órán.
Legyen élted mint a virágos fa:
Remény s öröm virágozzék rajta.
Vörösmarty Mihály
süti beállítások módosítása