Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Péntek.

2009.05.22. 22:32 :: A Tengerész

Tegnap vettem 10 szál lucfenyő deszkát a csepeli Erdértnél.  Bummok, gaffok lesznek belőle, 4m a hosszuk, a rövidebbjét kiadja, a hosszabbakat toldással tudom megcsinálni. Szóval haladok a bonyolultabb megoldások felé. Ma azért a rövidebb fákkal folytattam, a két "bölcsőt" kezdtem rétegelve csinálni, két kőris közt egy lucfenyő, össz vastagság 5cm, ezeken fognak nyugodni a ledöntött árbocok, bummok, gaffok. Ha ezek a helyükre kerülnek, amint kész valamelyik rúd, egyből ráfektetem. Érdekes lesz felemelni a deckre, pontosabban a felépítmény tetejére hegesztett kéttámaszú tartókra csavarozott bölcsőkbe mondjuk a főárbocot. Lesz vagy 100-120 kiló. De megoldom az biztos. Lefestettem egy alapozóval a csajt az orrderékszáron.  Rám jár a rúd forgácsolószerszámilag, említém, hogy kitört három foga a vídiás körfűrészemnek, ma vittem a Boronkayhoz "fogpótlásra", addig ideiglenesen egy kisebb átmérőjűt használok,  a régi leégett gépemről, ma meg eltört egy 10-es menetmetszőm, szerencsére "volt másik", ahogy a bohócnak. 

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr201138370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

AdSa 2009.05.31. 08:00:49

Szia Vilmos !
Régen hallottam/olvastam felőled !
Utolsó előtti találkozásunknak bizony már 46 éve is van, amikor mint harmadikos tanuló az Ütegben búcsúztattalak - mint ballagót. Az utolsó pedig a Váci út - talán - 64 ben, amikor néhány mondatot váltottunk a tengerről.
Örömmel olvasom a blogod, hogy megtaláltad a célod, a hobbid. Tegnap a kisfiammal ( vagy 15 év szünet után ) a Balatonon vitorláztam egy jót, és ismét megéreztem a hajózás csodáját. Őszinte szívvel kívánom, hogy mindig legyen meg az az egy arasznyi víz az Amapola alatt, amelyik hozzásegít álmaid eléréséhez !!!
P.S.: Az Amapola egy világszám szerintem is.

pirat127 2009.05.31. 09:20:22

Kedves Vili!

Gratulálok, álmaid hajójához.
A hajónaplódat szívesen olvasgatnám.
Ha lehet amíg itthon vagy meg is nézném szívesen.
Üdv a Vízügyből Anikó

mtk001 2009.05.31. 11:43:55

Gratulálook !
Örülök, hogy vannak még ilyen EMBEREK.

Alf (törölt) 2009.05.31. 15:54:30

Sok sikert kívánunk Észtországból. Ha Tallinnban köt ki, hívjon :)
+37255668801
süti beállítások módosítása