Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Csütörtök.

2009.05.21. 08:41 :: A Tengerész

Ma kimegyünk J-vel a közeli Erdért fatelepre, mert korábban jelezték, hogy jön szállítmány. Kell anyag a további rudakhoz. Kicsit összecsúsztak a dolgok, mert a naplóval akadoztam a géphibám miatt, ami nehezen múlt el, még tegnap is makrancoskodott a pici, de úgy tünik kezdi megszokni a regulát. Szóval tegnap meglátogatta Amapolát a Tilos rádió hallgatók kicsiny, de lelkes csapata. Örömmel mutogattam a hajót és ha már ott voltak felraktuk a deckre az orrsudárszárat, nem kellett egyedül emelgetnem, mostanában sokat fáj a hátam, derekam, azt hiszem kicsit megerőltettem magam. Aztán igértem, hogy megmutatom mit láttunk múlt hét szombaton a Tramin, nos ezt:

 Hát szóval maga a csoda. Csak nemes anyagok, teak, mahagóni, a rudazatok spruce. Gratuáltam a Jegenyének, aki a kormányos és nem tudom hogy csinálja, de 20 év óta pontosan úgyanúgy néz ki, semmit nem öregedett. Úgy látszik ő is nemes anyagokból van összerakva. Aztán amikor már kicsodálkoztuk magunkat leléptünk, mert jött a Hajómagazintól a kedves Farki, meg az egyre ikszikszelesebb Szekeres riportot csinálni a hajóval, meg amúgy se szeretek sokat alkalmatlankodni, még barátoknál se.

Miután hazatértünk,  volt ez a szenvedés a laptopommal. Közben nagyjából összeállt az orrdísz (magyarul "hajóbálvány" az antik neve) az aluminiumból faragott csajjal, sajnos a vídiás körfűrészemből három fogat kitört ez a munka, majd elviszem a Boronkayhoz, talán tud vele valamit csinálni, ha nem, akkor súlyos pénz lesz egy új, a fene egye meg.

Tegnap fel is csavaroztam a szobrot az orderékszár alá, kicsit trükkös volt a 120X60-as zártszelvényen keresztül belefúrni a csaj fejtetőjébe a menetnek a lyukat, ha majd le lesz festve legalább alapozóval (véglegesen talán aranyozni kellene, de még nem döntöttem) a szobrocska, lefényképezem.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr311134896

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása