Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Péntek.

2009.05.08. 07:24 :: A Tengerész

Reggel van. Jézusom tébolyító a katyvasz. Megpróbáltam mindenkinek aki az első kötetből vásárolt Emailt küldeni, hogy jöhet a másodikért, meg sorszám ha kell stb. Egy csomó visszajött, hogy nem működik az Email cím, amin fél éve még leveleztünk. Lehet, hogy a tökéletlen nyilvántartásom miatt többen többször is megkapták a mailt, másokat meg kihagytam, aztán véletlenül olyanoknak is küldtem, akik nem vettek az elsőből, soha nem is akartak és nem érdeklődnek se a hajók, se a hajóskalandok iránt, csak valami miatt ott voltak a listán és a fene se emlékszik mikor mivel kapcsolatban került oda, szóval elnézést! Megyek is bowspritet gyalulni mielőtt belehülyülök!

No mostmár mindjárt holnap van. Gyalultam, faragtam, rengeteget csiszoltam. Kialakult a bowsprit végleges formája. Most voltam gondban. Ugyanis iszonyatos a "hóesés" a hatalmas nyárfától néhány méterre, szóba se jöhet semmiféle kencézés. Végül is bevittük a TM-el a Vizára, bár ott is hömpölyög a nyárfapehely, amit befúj a szél elől a partraszálló hajó amúgy fedett  hajóhombárjába, de legalább nem röpköd úgy, mint Amapola körül, hogy szinte levegőt se lehet venni tőle. Délután egy kis maradék parkettlakk higítóval meghigítottam lenolajkencét és kétszer alaposan lekentem a dúcot. Az első kenés után, hogy jobban beszívódjon, hőlégfúvóval végigmelegítettem az egészet, olyan kellemesen forróra. Itta is rendesen a lenolajat. Elég sokat tépelődtem a lakkozás előtt. Ugye vannak a korszerű többkomponenses magas UV állóságú lakkok, amik biztos, hogy sokkal hosszabb védelmet adnak, mint a hagyományos lenolajjal kezelt és utána sok réteg csónaklakkal, tehát oldószeres egykomponenses lakkal lekent felületek. De, 1. Ez a legolcsóbb. (persze ez se olcsó) 2. Nem kell pontos mennyiséget keverni, ami vagy elég, vagy kevés, vagy sok. Második esetben újat kell keverni, ami megint vagy elég, vagy kevés, vagy sok. Minél kisebb a mennyiség, annál nehezebb eltalálni a keverési arányt. Ha meg sok akkor a drága anyag kárbavész, mert beköt az edénybe. Az ecsetet drága sok higítóval ki kell mosni, vagy eldobni minden munka után. Ha meg később valahol megkopik, csak ugyanezzel az anyaggal illik javítani. Viszont a "Viking "(ugyanaz amúgy mint a "Neptun", vagy a "Matróz" lakk) mezei csónaklakkból annyit használok amennyit akarok, szintetikussal higítható, az ecsetet meg csak bedugom másnapig egy kis higítóba, amit másnap elhasználok a lakkhoz, vagy akár bedugom vízbe, nem fog beszáradni. Akármikor javítható vele a korábbi lakkozás mindenféle macera nélkül, egy kis csiszolás után. Egyetlen hátránya, hogy kevésbbé tartós. Na majd háromévenként egy réteggel felfrissítem, ha megmattul. Szóval győzött a Viking az Epifanes felett. Legalábbis nálam. Most megnéztem az árat, az Epifanes kétkomponenses PUR lakk pontosan TÍZSZER annyiba kerül, mint a Viking. Ennyivel nem tart tovább az biztos. Tehát az ár/érték arány magasan engem igazol. És akkor még ott van a fent részletezett könnyebb felhasználhatóság. Amúgy meg ha a PUR lakk mellett döntenék, a Budalakk Rezakril 2K lakkja ugyanaz, mint az Epifanes. Csak ezt a sznobok nem tudják.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr41109278

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hajóssegéd (törölt) 2009.05.09. 20:04:14

Kedves Tengerész!

Minden tiszteletem a tiéd az Amapoláért. Kitartás és jó szelet.

Bár nem ismerem a lakkokat konkrétan, amiket emlegetsz, de az elnevezésekből kiindulva a különbség árban nem véletlen. A PUR poliuretánt jelöl, ez ma a legdrágább és legjobb minőségű műgyanta (fizikai ellenállósága miatt, a kémiait az epoxi viszi), ezt használja az autóipar is. A Budalakké nem lehet ugyanaz, mert a nevéből ítélve ez akril gyanta alapú, és hiába két komponensű, a minősége okán lényegesen olcsóbb. Az akril ugyanis nyomába sem ér a poliuretánnak.
Egyébként tökéletesen igazad van, a körülmények és a használat döntse el a kérdést, nem biztos, hogy kell a legdrágább csúcsminőség.

hajóssegéd

PS: már gyűjtök a könyvedre, Slocum és Vieszt kalandjai után kíváncsi vagyok rá.

hajóssegéd (törölt) 2009.05.09. 20:08:42

Bocs, jut eszembe, merre vagy fellelhető az Amapolával? Most időnként megfordulok Pest azon részén, szívesen beugranék.

hajóssegéd
süti beállítások módosítása