Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Hétfő.

2009.03.23. 19:44 :: A Tengerész

Nem tudok egy dícsérő szót se mondani az időre. Mostmár úgy tünik állandósul ez a pocsékság. Szombaton eső és viharos szél, vasárnap "csak" viharos szél (de olyan, hogy a hegesztő pajzsot majd kicsavarta a kezemből) tette keservessé a munkámat. Ma délelőtt a szokásos erős szél tépázott, majd délutánra az eső is megeredt. Ennyit a sírásról. Vasárnap összeállt a végleges formájára az olajkályha-víztartály-füstelvezető csatorna komplexum. Ma lefestettem. Így néz ki szemből. Oldalról csatlakozik a már korábban beállított  fatüzelésű kályha füstgázcsonkjához. Annak a füstje áthalad az olajkályha ablakos felsőrészén, érintkezik a víztartály oldalával és felfelé megy a kéménybe. A víztartály tele van vízzel, rákötöm a hálózatra és  a csap kinyitásakor adja  a melegvizet a headbe, vagy a konyhai mosogatóba. Ugyanerre a hálózatra dolgozik a motor hűtővizével fűtött-, illetve parti áram esetén villannyal fűtött gépházi boyler, valamint a decken lévő napkollektor boylere. Ezek már idáig is üzemeltek. Valahonnan csak jön majd melegvíz. Amíg a csaphoz ér a meleg, a cirkulációs ágon visszafolyik a víz a fenéktankokba, így nincs vízveszteség. Az automata légbeszívó a régi olajkályhákon még nem volt, ez egy olyan hatásfokot javító elmés szerkezet, mely ha nagyon beindul az égés, ettől megnő a gravitációs huzat, ekkor egy pillangószeleppel zárogatja a légáramot. A gázolaj adagolót a "BE" csonkra kell majd felszereljem, a szabályzó kart pedig, amivel a felirat szerint 20-tól 100%-ig lehet a kályha teljesítményét szabályozni, ki fogom vezetni az előlapra, merthogy ezt a meglehetősen indusztriális szerkezetet valami szép, alul-felül légáteresztő burkolattal fogom eltakarni. A burkolat az ablaknál persze nyitott lesz, hogy látsszanak a lángok.

 

Az oldalnézeti képen jól látszik a fatüzelésű kályhához csatlakozó füstcsonk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezen a felülnézeten jól látszik az eredeti olajkályhából megtartott öntöttvas fedél. Mivel az átmérője nagyobb, mint a helyszűke miatt lekarcsúsított középrészé, elég trükkösen lehetett csak összehozni. Hogy a dülöngélő hajón ki ne nyíljon a fedél, kitaláltam rá egy súlyzárat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Estére a betekintő ablakot is beüvegeztem. Persze ide nem jó akármilyen üveg, még a jénai tányért se gondoltam alkalmasnak, így amikor a gyári ablakos kályhát vásároltam, ugyanott vettem egy vegyestüzelésű kályhához való tartalék üveget, ehhez alakítottam ki az ablakméretet. Estére ez is a helyén volt a környezetkímélő azbesztmentes "azbesztzsinór" tömítéssel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr911020911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása