Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @aiolosz: Köszönöm! Hát még én mennyire örülök neki! Volt egy rossz periódusom, amikor nemcsak az ... (2024.05.03. 07:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.

Linkblog

Szerda.

2009.02.04. 20:51 :: A Tengerész

És sikerült! Na persze azért az egy font húst nem úsztam meg. Egyrészt tovább tartott, mit egy nap, de ez annak is köszönhető, hogy részben mindenféle egyéb dolgokkal is kellett foglalkozzak, ez az átok UPC, de még azt se érdemlik, hogy e naplóban szó essen róluk, meg minden este sokáig (vagy inkább korán reggelig) szöszölök a Moitessier könyvvel, így ma is nyolcig aludtam, másrészt elsőre nem lett jó. Ma ebédre kész volt a szivattyú vaskalodája, lefujtam akrillal, amíg eszem, alszom megszárad, utána összeraktam. Így nézett ki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elég meggyőzőnek tünt, beszereltem, beindítottam, nyomta a vizet, de nem kapcsolt le a nyomáskapcsoló és miután egy darabig működött, spriccelni kezdett a nyomáskapcsoló alatt. A kérdés: a nyomás túl nagy, de elromlott a kapcsoló és nem kapcsol le, vagy az illesztés nem sikerült? Ugye valamirevaló hajón mindíg akad egy manométer, bekötöttem a napkollektor csonkjára, hát bizony másfél bár környékén elkezd spriccelni. Ez  nem valami nagy nyomás. Vagy nem jó a nyomáskapcsoló illesztése a peremnél, (pedig ahol eltört epokittal szépen kiöntöttem)vagy a szép saválló lemez kengyel ami lefogja nem elég merev. Az előbbivel nincs mit kezdenem de az utóbbit  újragyárthatom. Túrtam egy darab 6mm vastag laposvas darabot, ez már biztos elég erős, legalábbis az szóba se kerülhet, hogy kengyelt hajlítsak belőle, de egyenesen is működik, csak hosszabb csavarok kellenek bele. Kifúrtam ahol kell, összeraktam, meghúztam alaposan és lássatok csodát, nem spriccel, 2,15 bar nyomásnál kikapcsol, 1,5-nél bekapcsol. Ilyen a helyén.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr19923168

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sanyi65 · http://www.hajoepites.fw.hu 2009.09.26. 17:27:57

Jó látni, hogy olyan szép munkát végez, amit manapság már ritkán látni! Mert tényleg minden egyszer használatos gagyi, a műanyag cuccok is rossz minőségűek, fém berendezést szinte nem is találni! És jó, hogy megmutatja ezeket a módszereket, így a kevésbé kreativ embereknek is ihletet adhat, hogy nem kell minden elromlott kütyüt kidobni és helyette venni hatszor drágább trutyit! (aztán a garancia lejárta után 1 nappal, amikor az is kipurcan, venni egy másikat...)
süti beállítások módosítása