Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Vasárnap.

2008.11.30. 20:44 :: A Tengerész

Reggel nagy vidáman mentem a hajóra verőfényes időben. Na délutánra megjött az eső, amire kifeszítettem a ponyvát a fuxtető fölé kicsit el is áztam, de utána remek volt lent a gödörben kuksolni, miközben kint esett. Egy csepp se jött be. Háborúban lehet ilyen érzés a biztos fedezékben. Lehurcoltam egy 150W-os halogén lámpát, így volt elég fény dolgozni. Mondjuk meleg az nem volt, vastagon felhőzött a lehelletem és a friss hegesztés felett is jól esett melengetni a kezeimet, de amúgy nem fáztam, mert elég megerőltető, sokmozgásos a munka odalent. Kiókumláltam, hol lesz a búvárkompresszor, meg a benzines áramfejlesztő. Neki is kezdtem a tartóikat elkészíteni. Csak a kipufogóra nincs még jó ötletem. Valami flexibilis cső kellene, amit használatkor kihúzok a deckre, de ezek a műanyag izék nem bírják a hőt. Talán még az a legjobb, ha az elején lesz egy méternyi acélcső, jól megbordázva, hogy lehüljön a gáz és utána a flexi műanyag. Kérdés lehül e eléggé....Nem igazán tudom....

És a könyv.

A  nyomdát pénteken felhívtam  azzal a titkos reménnyel, hogy hátha kész a könyv. Hát nem. Ellenben a korábban igért hétfővel szemben kedd az új határidő. Kérdeztem mennyire biztos ez, hát nagyjából. Akkor biztos, ha már ott van az autómban. Szóval aki volt katona tudja, akkor biztos az eltáv ha már visszajöttünk róla.    

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr31796825

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vobox 2008.12.17. 10:40:45

Üdvözlöm kedves "Tengerész". Remélem emlékszik még rám,Szabi vagyok a Peti barátja. Lenne egy ötletem az aggregátor kipufogó gázának elvezetésére. A napkollektotros rendszereknél használják a DN 20 INOX rozsdamentes,flexibilis bordás csövet. Könnyen hajlítható,rozsdamentes,és a bordákban megakad a levegő (a napkollektornál emiatt kell nagy ívben hajtani,mert ott folyadék van benne és ha megakadnak a buborékok a bordákban az életben nem lehet rendesen légteleníteni).Igaz, nem olcsó,de ha tetszik az ötlet,lehet,hogy tudok szerezni belőle "hulladékot" (2-3méter).
Tisztelettel: egy szintén fertőzött :)
süti beállítások módosítása