Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Kedd

2008.08.05. 21:57 :: A Tengerész

Ma meglátogattam Amapolát. Minden a legnagyobb rendben a hajón. A paradicsomágyás viszont tökéletesen elvadult. Tíz nap alatt olyan buja őserdő lett a csenevész  palántákból, hogy alig győztem felkarózni, kötözni. Rengeteg a zöld termés és néhány piros is  volt már, ezeket bekapkodtam közben. Arcom veritékével a paradicsomért. A festést, amit  viszont mára terveztem elmosta az eső.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr80602580

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a vogon költő 2008.08.07. 17:46:39

Az jobbszélső HAJÓNAPLÓ-hoz:
Drága kolléga, nekem is furcsák a magyar hajónevek, betűztem én is eleget,(szerencsére a Hajdúszoboszlón nem szolgáltam.:))
De ha már betűzés: a Csokonai nem y a végén, hanem i, a Vörösmarty-ban pedig nincsen h betű. Javítsd ki őket, ha lehet.
Szeretettel: T. Tamás (ex-tengerész)

a vogon költő 2008.08.07. 19:12:04

Meg még ezt is idetartozónak gondolom:
..."Hajónevek
Nem tudom a MAHART-nál ki volt a keresztapa, de az elnevezések többnyire jól sikerültek. Az öt nagy hajó költőkről kapta a nevét: A legnagyobb a Vörösmarty, következik a két testvérpáros az Ady és a Petőfi azonos típus, valamint a Csokonai és a Radnóti is mint két tojás. A kisebb hajók földrajzi neveket kaptak, három-három egyforma a Kőrös, Bodrog, Sajó, és a Sió, Kapos, Balaton trió.
(Ez utóbbi három nagyon csúnya, idétlen formájúak és randa zöldre vannak festve.) Első hajóm a Debrecen nevet viselte, az ő testvérhajója volt a Hajdúszoboszló. És akkor meg is érkeztünk a lényeghez. Egy hajónévnek praktikusnak is kell lennie. Minden kikötőbe névvel kell bejelentkezni, a rádión pedig az egyértelmű kommunikáció miatt szinte mindent betűzni kell. Betűzéshez a repülésben is átvett nemzetközileg elfogadott kódszavakat használjuk, nem lehet úgy variálni, hogy A, mint Aladár, hanem a standard lista szerint: Alfa, Bravo, Charlie, Delta,….és így tovább…egészen addig, hogy Whisky, Yankee, Zulu.
Tegyük fel, hogy az Ady érkezik kikötő közelbe, bejelentkezéskor Alfa, Delta, Yankee, és már kész is.
A Sajó az Sierra, Alfa, Juliett, Oscar, a Kapos meg Kilo, Alfa, Papa, Oscar, Sierra. Na de mire a Hajdúszoboszlót végigbetűzték, addigra már szinte parthoz értek. Nem ártott volna arra is figyelni, hogy a speciális magyar magánhangzókat nem sok helyen ismerik. A Kőrös-t „korosz”-nak, a Vörösmarty-t „voroszmerti”-nek ejtik világszerte, bár most butaságot állítok, hiszen a Sajó is „szedzso”-nak és az Ady is „edáj”-nak tituláltatott mindenütt, pedig ezekben nincs is „ő” betű.
A pálmát azonban két volt szocialista ország hajói viszik: egy kelet-német és egy szovjet hajó.
Nem emlékszem, hogy mi volt a neve az első (és azt hiszem egyben utolsó) NDK-beli űrhajósnak, most csak kitalálok egy német nevet, hogy illusztrálni tudjam, legyen mondjuk Horst Müller. A hajó hivatalos neve ez volt: Horst Müller a Német Demokratikus Köztársaság Első Űrhajósa. A szovjet tankert pedig így hívták: A Nagy Októberi Szocialista Forradalom Hatvanadik Évfordulója. Na, ezeket lebetűzni egy-egy érkezéskor, ez lehetett a szép feladat. A másik meg, hogy a hajó farán a teljes névnek kell szerepelnie.
Az orr két oldalán elég volt annyi is, hogy Horst Müller, de hátul az egészet fel kell tüntetni.
Én magam is lógtam stellungon, az A D Y feliratot átfesteni, fél óra alatt megvoltam, de ha ezen a két hajón kellett a neveket újra mázolni, akkor kétnapi hideg élelmet csomagoltak a matróznak.

a vogon költő 2008.08.07. 20:48:55

...és harmadszor is én. Nem tudom, hogy olvasod-e a kommenteket. Béna vagyok a számítógéphez, internethez.
Ha adnál egy e-mail címet, szeretném a segítségedet kérni, meg adnék ajándékot is. Így, ha nem tűnik tolakodásnak, hiszen semmit sem tudok rólad, néha hallom a hangod a Tiloson, meg annyit tudok rólad, hogy elek voltál a Petőfin például. Azt sem tudom, hogy az én e.mail címem látszik e nálad, ezért ideírom: temtom@dpg.hu
Ha van időd.... kedved.....
Köszi. Tamás
süti beállítások módosítása