Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Adria második részlet

2008.08.04. 23:38 :: A Tengerész

Július 25. péntek. Reggel J-vel kievezünk a dingivel  a partra ahol BRGULJE minitelepülés kucorog a domb tövében. Eltekintve a nevétől csodás a hely, burjánzik a mediterrán növényzet, kabócák ezrei hangoskodnak a fenyőkön a kevés helyi lakos rendszám nélküli rozsdás Zastavákon közlekedik az egyetlen, néhányszáz méteres parti úton és szemmel láthatólag rendkívül elégedett sorsával, amin nincs mit csodálkozni, amíg őseik századokon át kecskét terelgettek, olajbogyót termesztettek, meg kalózkodtak, most a túristák eltartják őket és még csak pisztolyt se kell szegezni rájuk ezért, meg kihajózni a macerás vizekre. A tenger amúgy természetesen csodás tiszta és tengerkék, a nap perzselő, a bóra elmentével visszaállt a rend, reggel Burin, délután Misztrál és pont olyan erős, hogy robog a hajó ahogy kell. Kivitorlázunk tehát a helyről  elhaladtunk Surada mellett Premuda felé. Itt sok, főleg  olasz hajó horgonyzott egy szükületben, akikre imitt amott ráhoztam a frászt, amikor jó balatoni módon végigkreuzoltam köztük, a szűk helyen koppról koppra fordulózva, köszönhetően a príma kifújt szélnek gond nélkül tehettem, de ez itt nemigen szokás mindenki motorozik, én viszont utálom. Attila skipper kezdetben gyanakodva figyelt, megértem. A tipikus hajóstanonc remek (az enyémnél sokkal kiválóbb) tengeri navigációs ismeretekkel rendelkezik, a  magyar vizsgáztatási rendszer igen szigorú ebből a szempontból, nem véletlen, hogy mindenki teljesen indokoltan mélységesen lenézi a horvát vizsgapapírt (ami nekem is van és esküszöm fél nap alatt bárki megszerezheti, nem véletlen, hogy a második túrán veszek részt  tanult skippertől felszívni a tudományt) viszont ahhoz, hogy  vitorlák alatt hajóval bánjunk, kellenek az évek és bizony legjobb ha sok belőlük a kishajóval, jolléval megtapasztalt. Miután elértük a hajócsurma lúv oldalát, horgonyt dobtunk egy hatalmas fürdőzéshez, itt a hajóvécék tartalmát nem hozta felénk az áramlás. Sajnos a szél leflautolt, így motorral mentünk Mali Losinjra, ahová sötétedéssel érkeztünk. Szerencsénk volt, egy szabad hely volt a kikötőben, miután úgy éreztük, hogy nem fogják elfoglalni, tettünk egy kört a városban. Életem  egyik legszebb városnézése. Hajóval.  A történelmi  házak körbefogják a szárazföldbe mélyen benyúló öblöt. A parton nyüzsög a túristák tömege, kocsmából, giccsüzletbe, onnan újabb  kocsmába hömpölyög a nép az esti lámpafényben, dübörög a mindenféle zene, kavarog a mediterrán forgatag, miközben mi pöffeszkedünk a parttól pár méterre, a fekete vizen laglassabb sebességgel haladó hajón. Attila meséli, hajóval ugyanígy ugyanitt  járt a háború napjaiban. Akkor ember nem járt a parton. Egyszercsak egy lány és két fiú indult meg a házak közűl a kis parti tér felé. Tán a közepére érhettek, amikor egy autó száguldott át a téren   és egy kézigránátot dobtak belőle a három alak közé, majd néhány másodperc múlva egy másik autó jelent meg, villámgyorsan bepakolták ami hármukból lett, majd elhajtottak. Mindez a robbanást kivéve hang nélkül zajlott le. Pár perc múlva kiért egy rendőrautó, de csak a vérfoltokat találták már  a helyszinen. Meglehetősen sokat változott a kép azóta.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr25600881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása