Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @táncoslábú laces: Ja és ha házat lehet akkor tartályt mért nem? videa.hu/videok/film-animacio/haz... (2024.04.27. 02:58) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Advocatus Diaboli: Mmmm....annak a perlon zsinórnak egy szála is megtartja a testsúlyomat, de van... (2024.04.27. 02:41) Péntek.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.

Linkblog

Szombat.

2008.07.12. 19:59 :: A Tengerész

Reggel a Hungária körúton teljes sebességnél lefulladt a robogó alattam. Ebben az a legkellemetlenebb, hogy  az automata kuplung azonnal intenzív motorfékezéssel reagál a gázelvételre, tehát a lefulladásra is és ráadásul persze ilyenkor a féklámpam se gyullad meg, szóval ha mögöttem nyomja valaki, ami ugye forgalomban eléggé valószinű, elüthet simán. Szerencsére megvan az az önvédelmi jószokásom, hogy ha nem jön semmi keresztben, azonnal átmegyek a piroson, Kresz ide, vagy oda, viszont  ilyenkor az autók állva maradnak a lámpánál, egyedül mehetek, míg ha  egyszerre indulok az autókkal, azonnali a veszély, hogy valamelyik sietős lenyom a járdaszélre, vagy egyszerűen kinyom a sávból a másik kocsi alá. Most, miután átmentem a Zrínyi Katonai Akadémia szombaton ember nem járta, de az iskola magas státusza miatt hosszasan piroslámpás zebráján, amire a falka utólért én már a járdaszigetre feltólt robogó mellett vakargattam a bukósisakomat. Indítózásra, berugásra nem reagált semmit. Egyszercsak egy hirtelen ötlettől vezérelve megpróbáltam berugni teljesen feltekert gázkarral, azonnal beugrott. Rápattantam gyorsan, mert ilyenkor el is indul nyomban, de 10 méter után ismét lefulladt. Szerszám bármit is megnézni, semmi se volt nálam, nem részletezem, a lényeg így mentem Csepelig. A Soroksári úthoz érve annyit javult a helyzet, hogy két lefulladás közt 100 métert is megtudtam tenni. Minden indítózás előtt megdöntögettem a gépet, mert az a fixa ideám támadt, hogy vízes benzint tankoltam, ami megült a karburátor úszóház aljában és az a kevés ami a tetején van csak teljesen nyitott pillangószelepnél tud begázosodni, de el is fogy hamar, de ha szorgalmasan döntögetem a motort, csak elfogy a víz egyszer a sok újraindításkor cseppenként. Igaz vagy nem, sose fog kiderülni, mindenesetre az, hogy a végén már egész hosszan tudtam menni ezt valószinüsíti.

Délelőtt felraktam az utolsó réteg fehér zománcot a felső szegélyre, ilyen lett. Azután felragasztottam a vízvonalat Tesa szalaggal a tervezett vízvonal fölé úgy 12-14 centire és az az alatti részt körbefestettem Katepoxszal, majd gyorsan le is szedtem a szalagot, mert a Tengerésznél egyszer rajtahagytam hosszú ideig és a naptól rásült, nem tudtam levakarni se, úgy kellett lecsiszolni. Többen rákérdeztek, mitől vagyok olyan biztos benne, hogy valóban ott lesz a vízvonal, ahová festem, nos nagyon bízom magamban, de akkor sincs nagy baj, ha pár centit ferde, utólag majd gyűjtök kidobott akkumulátorokat,  kiolvasztom az ólmot belőlük és majd egyenesre ballasztolom vele a hajót. Egy jó darabot a fenékből is lefestettem, mint a képen is látszik, erre jön majd két réteg piros algagátló festék, a fekete felett meg egy sárga csík lesz.  A Katepoxot 1:1-ben kell keverni térfogatra, ezzel nics bajom, vettem két kávékiöntőt, ezzel meregetem a 20 literes laták fenekéről (mostmár, hogy a vége felé járok), de a Rezakrilt súlyra kell keverni, 1:3 arányban. Erre csináltam egy mérleget. Bemérek egy súlyrész "B" komponenst, majd a távolabbi bevágáshoz rakom az ellensúlyt és hozzáadagolom az "A"-t, amíg újra vízszintes lesz a mérleg karja. Valamikor a kofák ilyet használtak a piacon.

A délután aminek a fenék befejezésével kellett volna eltelni, ráment a robogószerelésre, megpucoltam a gyertyát, bár egyáltalán nem volt vészesen kormos, leengedtem a karburátor aljából a feltételezett vizet (megkóstoltam, benzinizű volt, de azért lehetett víz is) és a szakadozott olajjal átitatott légszűrő szivacslap helyett beraktam egy darab klíma szűrőt. Ettől olyan dinamikus lett a pici, majd kiugrik alólam gázadásnál és a végsebesség is megnőtt. Hazafelé nem állt le egyszer se. Mostanában ez már a második ilyen "veszteségidő" amit valamiféle szereléssel, de nem az Amapoláéval töltök, tegnapelőtt a kontakthibás rádiót javítottam, amit mindíg oda teszek ahol épp dolgozom, ezokból sokszor esett le már innen-onnan, így már alig van "emberi" formája és leginkább a szigetelőszalag tartja össze, nos a sokadik leesés  után felvette azt a csúnya szokást, hogy hol szólt rendesen hol meg csak suttogott, ilyenkor mindíg oldalbarugtam, ami egy darabig használt, de szaggatottá tette a munkát. Harmadszorra szedtem szét, mindíg találtam valamit amit megforrasztottam, de nem használt, viszont tegnapelőtt nagyítóval átnézve a tápegységpanelt az egyik elko lábát meglátva és újraforrasztva végre megszünt  a bosszantó hiba.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr69565322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása