Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • táncoslábú laces: Hát szerintem nem a lejobb megoldást választottad. Én pl. a tartály nyakára szereltem volna a szel... (2024.04.26. 11:44) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.

Linkblog

Péntek.

2019.11.08. 17:21 :: A Tengerész

Természetesen nem folytattam a hajón a takarítást, mindig volt fontosabb dolog, amíg ilyen jó idő van a szabadban dolgozom, ma például elraktam a bontott stég faanyagot amit S-től kaptam, abból lesz tavasszal a zöldséges ágyás oldala. Eddig csak oda volt dobálva az "esernyő" alá, most hátrahordtam a jövendőbeli  ágyás helyére, téglákra helyezett raklapra rakásoltam hézagolva és letakartam használt kamionponyvával.

Amúgy a paradicsomágyás még mindig ontja a termést, ez az aprószemű koktélparadicsom valami vad egyed lehet, mert felkúszott a fenyőfára, a legfrissebb termések olyan 6 méter magasan vannak, hát azok már nem lesznek leszedve. Már az is nagy dolog, hogy jócskán bent járunk a novemberben és még mindig minden reggel szabadföldi friss paradicsomot reggelizek. Az íze már nem pont olyan mint nyáron volt, mert a nap ami úgy látszik az ízt adja, már jóval kevesebb, de azért még jó. A boltinál meg sokkal jobb. A nemesebb fajták, a sárga, a szív alakú, a nagybogyójú már rég letermett, de ez az aprószemű még működik. Lehet a hó alatt is teremni fog. Egy baj van csak vele, hogy eltárolhatatlan, ami reggel még friss, estére már poshadt. Az utolsó szem sárgadinnyét egy hete szedte le J, de nemcsak kicsi volt, akkora mint egy nagyobbacska alma, de ehetetlenül édestelen. De ebből a kezdeti zöldségkertészeti gyakorlatból sokat tanultam, jövőre sokmindent másképp fogok csinálni.

Tegnap osztálytalálkozóm volt a szokásos helyen a Moszkva téren a Trombitásban. Előtte az volt a tervem, hogy beugrom a Kassa (később háború után átkeresztelték Debrecenre) nevű Duna-tengerjáró hajóra, ami a Döbrentei térnél van kikötve az alsó rakparthoz, ahol a Kopár István tartott beszámolót a Földkerüléséről a hozzám hasonló extengerészeknek, de amikor a Batthyányi téren a metróból  felszínre akartam bukkanni, rendőrök állták utamat. Én és még vagy ezer ember anyázta magában, félhangosan, vagy hangosan a felcsúti csüngőhasú megváltót, meg a tömeggyilkos török haverját akinek a tiszteletére egy napra áthúzták mindenki tervét aki Budapesten el akart jutni A-ból B-be. Így aztán visszacsoszogtam a tömeggel sodródva a metróba és a Moszkva téren, ugyancsak nem egyszerűen, mert ott is rettenet tömeg torlódott fel a mozgólépcsőn és a kijáratoknál, a felszínre törtem.

12-en jöttünk össze a 34 -es osztálylétszámból, négyen vagy öten eltűntek, van akit érettségi óta se láttunk, néhányról tudjuk hogy élnek, de nem keresik a társaságunkat valamilyen okból és tízről tudjuk biztosan, hogy igazoltan vannak távol, elhalálozás okán. 

Én amíg tehetem biztos ott leszek, mert a 4 együtt töltött iskolaéven túl immáron az azóta eltelt találkozások is összefűznek minket. 

Hazafelé olyan köd volt este 11 órakor amikor a Dunán keltem át a szigetünkre, hogy a túlpart fényei egyáltalán nem látszottak, indulás után az induló oldalhoz képest vettem emlékezetből iránylatot, aztán amikor azok a fények félvíz környékén eltűntek, a célpart fényeire navigáltam és a parthoz egészen közel korrigáltam, csak  5 stégnyit tévedtem. Amúgy gyönyörű éjszaka volt, nem is volt hideg, a víz tükörsima, csak mindenről csorgott a víz a nagy párásságtól.

Ma, lévén péntek a délelőtt nagyrésze autós bevásárlással telt, a dolog cseppet sincs terhemre, de szívből kívánom, hogy a Sári Pista minél előbb átvegye helyemet az autója volánjánál. Sajnos egyelőre még messze van ettől, az állapota ugyan javul, de a változást inkább hónapról hónapra lehet érezni, nem napról napra.

Mai ajánlatom:

segitseg_az_anyakon.jpg

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3415297558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sün77 2019.11.09. 06:00:39

Mert a lelkiismeretes iparosok mindig meghúzzák a laza anyákat.

pernahajder Campbell 2019.11.10. 17:46:05

Kár, hogy nem tudtál ott lenni az előadáson. István meg is említett téged. Én utána nem jutottam már föl az alsó rakpartról a Batthyány térre, BKV-hajóval kellett átmennem a Kossuth térre, ott tudtam felszállni a metróra. Sok boldog emberrel találkoztam én is ott.
süti beállítások módosítása