Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Hétfő.

2019.08.26. 17:31 :: A Tengerész

A délelőtt megint a gépházé volt. Nekiálltam az árvízkárosult elektromos alkatrészek kiszerelésnek. Azzal kezdtem, hogy kikötöttem az indítóakkumulátorokat. Bajuk nem esett az elárasztástól, gondozásmentes zárt akkuk, csak attól, hogy a víz alatt voltak, mindkét  + bronz saru  zöldre oxidálódott ( grűnspanos lett), a csavarok meg berozsdásodtak. Ez még nem volt annyira ijesztő. ( az a fekete henger ott a háttérben a testzárlatos villanybojler, na annak a kiszerelése még várat magára)004_95.JPG

A beépítés jellege miatt nagyon nehéz hozzáférni a generátorhoz, ezzel már amikor  beszereltem is kínlódtam, most se volt könnyű leszerelni, ennél csak visszarakni lesz körülményesebb.

A hajón két, egymástól galvanikusan  független akkucsoport van, a képen látható akkuk csak  motor indításra és a horgonycsörlő működtetésre szolgálnak és az eredeti generátor tölti őket. A másik, minden egyéb villamos fogyasztót tápláló 320 Ah-s háztartási akkutelep a hajó orrában van, ezt a  a tengelygenerátor tölti.  Ezzel egyszerűbb volt a dolgom, a motor fölé szereltem be, lehet vizet se nagyon kapott, de azért kivettem.

Kiszereltem még az önindítót, mert ez viszont tutira víz alatt állt órákat. Nem izgulok különösebben, hogy bajuk esett, szárazak, holnap szétszedem őket, kitakarítom, megzsírozom ami kell, szerintem rendben lesznek.

003_121.JPG

Az igazi gond viszont az a legkisebb bizbaz ott a kép jobb alsó sarkában. A bedobozolva még aránylag tűrhetően nézett ki, ez itt a "kabátja",

010_27.JPG

de kiszedve belőle....

016_10.JPG

013_21.JPG

015_13.JPG

nem valami bizalomgerjesztő a külleme. Ez a jószág az izzítógyertyák elektronikája, ELVILEG elképzelhető, hogy képes vagyok életet lehelni bele, de egyáltalán nem vagyok biztos benne. Elkezdtem guglizni, mintha létezne ilyen https://www.autoalkatreszek24.hu/hitachi-7825704.html, de hát a neten minden van, aztán kérdés, ha megrendelem arany áron, mi az amit kézhez veszek. Nyolc lába van, ebből négy ( a képen G1-G4 ) megy az izzítógyertyákhoz, egy ( a képen 15-ös ) kapja a tápfeszültséget az izzító gombtól, egy ( a képen 30-astól jövő) kapja a tápfeszültséget az startgombtól ( autó korában slusszkulcstól) a kormányállásból, egy (LA), a visszajelzés a kormányállásba, ha kialszik a lámpa lehet indítani, egy (31) meg a test. Járatlan vagyok autóalkatrész témában, van valakinek ötlete megbízható beszerzésről?  

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr3015025438

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.26. 22:29:00

@solidarity1: Nem hasonló, hanem ugyanaz. Csak valahogy nincs bizalmam ilyen előrefizetős ismeretlenektől rendelni, pláne külföldről.

Műszaki 2019.08.26. 22:37:49

Üdv.

A web oldalon lévő cím szerint ez itt van Belgiumban. Nekem eddig még a belgák megbízhatóságával nem volt problémám.

Műszaki 2019.08.26. 22:51:18

Egy ötlet:
Csikós Zsolt a Totalcar egyik újságírója. Mercedes fanatikus, szerintem próbálj vele kapcsolatba kerülni biztosan tud segíteni:
totalcar.hu/szerzo/csikos_zsolt/

Kis ember 2019.08.27. 02:04:11

Szia Vilmos!
Én most úgy rendeltem elektromos kerékpár alkatrészt Hollandiából, hogy beléptem egy facebook csoportba és kerestem valakit, aki abban a városban lakik, ahol a bolt van. Ő szívességből elintézte nekem, én átutaltam a pénzt ő pedig elpostázta az árut.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.08.27. 08:49:07

@Műszaki: @Kis ember: Köszönöm az ötleteket, megfontolás tárgyává teszem.

keeper1 2019.08.29. 22:03:39

relé, izzítórendszer HITACHI
relé, izzítórendszer - HITACHI (132030) vesz olcsó online
HITACHI relé, izzítórendszer
Termékinformáció
CIKKSZÁM: 132030 Gyártó: HITACHI
Üzemi feszültség:
12
Állapot:
új
Régi ár:
18727,00 HUF
-23% KÉSZLETEN
Mennyiség:
1
14420,00 HU

Jobb ha ezta linket adom: www.autoalkatreszek24.hu/hitachi-7825704.html OEM Cikksz. alapján kerestem, ennyiért talán érdemes kipróbálni. Üdv.
süti beállítások módosítása