Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • whale: Úgy legyen, ámen. (2019.10.14. 17:05) Hétfő.
  • KAMA3: A lopott kártyákkal csak a nagyon hikomat tolvaj próbálkozik ATM-nél. A jellemző az, hogy külföldi... (2019.10.10. 11:52) Kedd.
  • Fruka1: Sajnos így van ez, itt mindent megszavaznak, jól beépült a köztudatba a lopás elfogadása, a tolvaj... (2019.10.08. 20:03) Péntek.
  • Paduc: @A Tengerész: Karma. Sutra (azaz hrvátul - holnap)... :) (2019.10.03. 21:54) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Mihalik Péter2: Szia Peti! Köszi, nem ismertem, de szilikonzsírt használtam mindenhova. Ha megáll... (2019.09.29. 08:37) Szombat.

Linkblog

Péntek.

2019.09.20. 13:55 :: A Tengerész

Hát pár napja még strandoltunk, ma reggel meg már csak 5 fok volt, hirtelen jött a tél. Tegnap még a szél is beretvált, reggel szégyenszemre felvettem a honvédségi mikádót, Veperdi Bandi ajándékát a kutyasétáltatáshoz és egyáltalán nem éreztem túlöltözöttnek magam. Mára leállt a szél és kellemesen süt a nap, de ez már nagyon nem nyár. 

Tegnap bekötöttem a villanybojlert mind víz mind villanyoldalon, naná, hogy a amikor ráadtam a nyomást, egy helyen, a tágulási edény csatlakozójánál szivárgott. Ma leengedtem róla a vizet, hajón ez mindig macerásabb mint házban, nincs hely vödröt alátenni sehova, viszont ha hagyom kiszaladni, megint itathatom a fenékből, szóval megint bő két óra magzatpózban a gépházban. ( Ettől a gépházban görnyedéstől tengeri beteg lettem, megfájdult a gyomrom és hányingerem van, ittam egy Unikumot az használni fog.)  Még nem töltöttem fel vízzel a rendszert, kíváncsi vagyok sikerült e a tömítés. Amúgy valami Rákóczy kór van rajtam, Rákóczy Pisti barátomnak van baja örökké a vízvezeték szereléssel, nekem korábban sose volt problémám, elvétve se fordult elő, hogy ne lettek volna nyomásállóak a tömítéseim, de mostanában valami átok ül rajtam. 

Viszont a bordám (bordáim?) rendbejött, ma 5 hete volt a baleset, ma már gond nélkül köhögök tüsszentek, semmi fájdalom és a bal oldalamon is tudok aludni még a kemény hajó bunk-ban is https://www.alamy.com/stock-photo/sailors-bunk.html( a házban epedás, meg szivacsos ágyak vannak, a hajón  latex Polifoam borítással, jó kemény, én bírom, de van aki azt mondja rá "kínpad"). Az ember ilyenkor megtanul örülni az apró dolgoknak is.

Apropos ha valaki aki hozzám hasonlóan átutalással fizeti a közüzemi számlákat, itt megtalálja hogyan lehet a rezsimegvesztegetést a legkevesebb kib@szással hasznosítani. Én miután regisztrált kuncsaft vagyok és a mérő leolvasást is a neten intézem, valóban percek alatt elintéztem, kíváncsi vagyok jön e a csekk. A 12-es pont szerint csináltam  https://elmuemasz.hu/egyetemes-szolgaltatas/tudnivalok/hasznos-informaciok/rezsiutalvannyal-kapcsolatos-informaciok.

Szóval dolgozom, miközben egyes családtagok csak lazsálnak a kanapén.

003_125.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr6215137294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.