Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2019.06.08. 22:48 :: A Tengerész

Növényekről. Saját termésű hagymát eszem reggelire a szalonnához (az sajnos nem saját termés), a meggylevest J saját meggyfa terméséből főzte tegnap. Ennek azért örülök különösen, mert két éve győzköd, hogy vágjam már ki ezt a meggyfát, csak bajnak van, beteg, fertőzi a többi növényt. De sajnáltam, így, igaz nem nagy meggyőződéssel de levágtam pár beteg ágat, inkább meguntam, mint befejeztem a söprűszerűen elformátlanodott fa megrendszabályozását. Kiderült, hogy rendkívül hálás érte, elborította a termés, még a földön fekvő ágak is tele  vannak  gyümölccsel. 

002_137.JPG

Délelőtt SP-nél voltunk cseresznyét szedni, a mi cseresznyefánk termése még éretlen, az övé meg már ontja a cseresznyét. Azért más az amit az ember maga szed, mint amit a boltban vásárol. Mindig nagyra fogom értékelni a kertészek tudását, mert jómagam semmit nem értek hozzá. Szóval szomorúan nézem, hogy a két cseresznyefa ami a szokásos sétálóutunk mentén áll a Dunaparton és tavaly még ettem a mézédes (bár kukacos, de ha az ember nem nézi és nem gondol rá tökéletesen élvezhető) termésükből, tavaszra teljesen kiszáradt. Kopasz ágaikkal ott állnak holtan, pedig egy éve még éltek, virultak, semmi jelét nem mutatva az elmúlásnak. Nem értem,  fiatal fák voltak, mindössze 20 cm körüli törzsátmérővel.

Állatokról. Ki lát a kutya lelkébe? Sétálunk kint az utcán, én a Szmájli meg a és Picur, összetalálkozunk Krisztikével, aki a Nelli kutyájával sétál. A három kutya vidáman bandázik, mi békésen beszélgetünk. odaérünk a kapunkhoz, kinyitom, K megfogja N nyakörvét, mert máskülönben  mindhárom kutya berohanna feldúlni a kertet, így csak az én két kutyám megy be a kapun, pontosabban P-t kicsit hívogatni kell, mert éppen egymást nyalják falják N-el, szóval nagy a barátság. Csukom a kaput Kriszti számol " egy, kettő, három"... mire kimondaná a négyet Picur, aki felelősnek tartja magát a ház őrzéséért, dühödten csahol, vicsorog, hogy ELŰZZE a kint meglepődve ácsorgó Nellit. Ki érti ezt?? Ha kinyitnám megint a kaput és kiengedném, ismét felhőtlen barátok lenének, de amíg elválasztja őket a kerítés, ellenségként tekint minden kutyára és a legtöbb emberre is. Van akit meg is harap ha bejön a kerítésen belülre. Egyáltalán nem olyan jámbor jószág mint a Szmájli, akinek mindegy kicsoda csak jöjjön és simogassa. Viszont ha ivarérett kankutya az illető, akkor meg ez a " jámbor jószág" azonnal rátámad.

Megyünk csónakkal a piacra ma délelőtt. Fent magasan a part felett siklik egy szürkegém. Semmi szárnycsapás, kiterjesztett szárnnyal úszik a levegőben, aztán egyszercsak belecsavar a termikbe és egy kör alatt emelkedik annyit, hogy már nem is látom. Hát igen a szürkegémnek nem kell a variométer, neki 100 millió éve volt, hogy beleszokjon a vitorlázórepülésbe.

Emberekről. Továbbra is megy a tömeges hisztéria a hajóbaleset körül. Ma épp azon akadtak ki többen a 444 kommentfalán, hogy ha a Margit hínál lett volna egy vízirendőrállomás akkor többeket meg lehetett volna menteni. Persze. Sőt ha a Dunát lebetonozták volna akkor az egész meg se történik.  Amikor erre azt mertem írni: "Van állomásuk a Kopaszi gátnál a Rákóczi híd tövében, onnan még az északi összekötő hídhoz is felérnek 10 perc alatt. Ha autóval karambolozol az autópályán, oda se ér ki se rendőr se tűzoltó, se mentő ennyi időn belül. Pedig ott többen halnak meg naponta, mint víziközlekedési balesetben 10 év alatt. ", egy feldühödött igazságosztótól megkaptam a beosztásom: "Nem érnek el 10 perc alatt onnan, még akkor sem ha teljes menetfelszereléssel a mentőcsónakban vannak. Egyébként meg igen, ha van a Margít híd lábánál egy vízimentő állomás, akkor lehet, hogy 1 érted 1 embert megtudnak menteni. Persze neked az semmi, mert te annyira okos vagy és láttál már filmet is ahol fuldokolnak".

Nagyon okos fotelhajósok kifogásolják, hogy mért ott van a rendőrállomás amikor onnan folyásnak felfelé kell menni egy balesethez, így tehát nyilván lassabban érnek oda. Az eszébe se jut, hogy akár Budafoknál is felborulhat valaki egy kenuval, de azt hiszem Dunaújvárosig nincs vizirendőrség, sőt talán még ott sincs.

Megy a poénkodás is, hogy menyit sz@roznak a béna szakemberek a kiemeléssel, hogy talán Karácsonyra meg is lesznek vele, meg a Notre Damot is előbb fogják restaurálni mint kiemelni a Hableányt. Erre már nem tudtam mást írni: "Ez egy nehéz feladat. De megvan az az előnye (nézve a kommenteket immáron több mint egy hete), hogy mindenki aki amúgy egy IKEA bútor összerakáshoz, egy darab leesett csempe felragasztáshoz vagy egy kutya megfürdetéséhez is külső segítséget kér, az eset kapcsán megfellebbezhetetlen szakértői tanácsokat, kritikákat és negyedosztályú poénokat fogalmazhat meg." Ebben a tragédiában, ahogy ezt egy ország értelmesebbik része lereagálja (szóval az aki van annyira írástudó) ILYEN szinten képes megnyilvánulni, látszik, hogy mért tart az ország ott ahol. Mert sz@r az emberminőség.

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr914885264

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

merzo 2019.06.09. 10:26:05

Sajnos ez igaz . Mindenki jobban tudja,és a szakértelem" ócska bolsi trükk" csak hogy Torgyánt idézzem.

KAMA3 2019.06.09. 10:52:45

Szia Tengerész!

Először is köszönöm neked, és Campbellnek is, hogy közérthetően, próbáljátok elmagyarázni ennek a balesetnek a hátterét. Nem túl régen, a barlangban rekedt gyerekfocicsapat kimentése körüli médiahisztéria alkalmával lehetett hasonlót tapasztalni, akkor a legnagyobb kardcsörtetés Elon Musk és a mentésben résztvevő egyik orvos-búvár közöttalakult ki. Ugyanezt látom kibontakozni itt is, kicsiben, csak itt még nem került elő egy helyi "Vasember", aki mindent IS jobban tud.

Szóval ezeket a komment falakat én a kocsmákhoz hasonlítom. Régen az újság írt valamit, azt délután a kocsmában kitárgyalták. A különbség annyi, hogy itt egyszerre akár 100 kocsmában is vendég lehetsz, és nem rúgsz be (vagy legalábbis nem kötelező). Különbség még az is, hogy 10-20 ember helyett több ezerhez jut el a hülyeség, és a többség el is hiszi, ha elég hangosan, és elég sokszor hangoztatod.

Viszont ők még mindig csak egy hangos kisebbség, szerintem.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.06.09. 11:08:50

@merzo: Azt hiszem nem Torgyán volt, hanem Csurka. De ugyanaz a kaliber.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.06.09. 11:13:32

@KAMA3: :)) Amikor a kocsmát és a kommentfalat összehoztad, azonnal az ifjúságomkorabeli kátrányozott falú, alul elvezetőárkos kocsmai vizeldék jutottak eszembe, a kátrány felett a meszelt falon a "kommentekkel". Ott még ennyi moderálás sem volt, szóval a szöveg még inkább szexuális töltetű volt.

Rónarider 2019.06.09. 17:54:39

A 444 kommentelői mindenhez IS értenek.
Néha én is, igaz legtöbbször kérdés formájában, legfeljebb lehülyéznek. Nah hát alkalmanként teljesen jogosan. Viszont még sosem volt kérdés, amit fel ne tettem volna, abból tanulok. :) (Ott Manuel)

harsanyi.b 2019.06.11. 09:53:48

laughingsquid.com/wp-content/uploads/2017/03/gif-3.gif?w=640

a kutyák kerítés mögötti nagyszájúsága (miénk pont ugyanezt csinálja) szépen kapcsolódik az interneten arc nélküli okoskodás problémához...

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.06.11. 10:04:12

@harsanyi.b: Welcoma aboard Harsanyi! Minél többet kutyázok, annál többet jutnak eszembe az emberek.

csaba03 2019.06.12. 00:58:17

Acsargó kutyákkal szórakoztató kísérletet lehet elvégezni egy tolókpu segítségével. Ha már jól belejöttek, hogy a kapu két oldalán ide-oda rohangálva ugatnak egymásra, meg kell nyomni a nyitó gombot, amikor odaérnek a kapu nyíló végéhez, és észreveszik, hogy váratlanul nincs köztük semmi, semmiképpen sem rontanak egymásra, hanem ledermednek egy másodpercre, majd gyorsan sarkon fordulnak, és visszafelé rohanva folytatják a csaholást. Aztán, ahogy nyílik a kapu, egyre rövidebb és rövidebb úton futnak ide-oda, ügyelve arra, hogy a kapu mindig közöttük legyen

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2019.06.12. 07:59:57

@csaba03: Teljesen olyanok mint a harcias emberek a Fb-on.
süti beállítások módosítása