Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • carter66: @A Tengerész: Bizony, mint a hajdanvolt tengerészetünk történetét is. Nem tudom, de én biztosan ne... (2018.10.16. 17:37) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Paradox oximoron: @heptakontanonaéder: Welcome aboard! Nem minden nap ilyen szomorú, sőt az aláí... (2018.10.14. 10:47) Szombat.
  • carter66: @A Tengerész: Igen, sárgabarack nálunk sem volt idén (nem messze Tőled, Kulcson). Dióból is ami te... (2018.10.13. 20:22) Péntek.
  • Jonathan: Kamaszkoromban volt rettenetes honvágyam. (Akkoriban szüleim külszolgálatban dolgoztak, s mi mint ... (2018.10.12. 18:29) Péntek.
  • TheDoors: Így van. Sajnos kiárusították az országot. Ezért is olyan drága minden. (2018.10.12. 11:50) Szombat.

Linkblog

Szombat.

2018.07.07. 21:36 :: A Tengerész

Hát, az az igazság, hogy miután megírtam a tegnapelőtti blogot (két napig tartott ez meg a Szitnyai Jenő emlékblog, hogy még utoljára megemlékezek szegény jeles média személyiségről), én csak aludtam annyira elfáradtam ebben az utóbbi, valamivel több mint két hétben. És még mindig van bennem fáradtság, bár ez már nem olyan zsibbasztó. Ma még kijavítottam a helyesírást a korábbi fejezetben, pár dolgot kiraktam a facebook oldalakra, egyet meg a You Tube-ra

https://www.youtube.com/watch?v=ogdndD7ywS8&t=19s

de más semmit nem csináltam némi harmonikázás és kutyázáson kívül, igazából most kezd visszatérni az aktivitásom. Azt mondják, hogy amibe  nem halsz bele attól megerősödsz, de lehet 73 évesen ez már nem igaz. Miután ez, mint annyiszor említettem már, egy öregedést megörökítő blog, az a tapasztalatom, hogy míg fiatalon, tehát még olyan 50-55 éves korom környékén is  bármilyen fáradtságot is kipihentem egy nap alatt, ehhez a mostanihoz már kellett  három nap. Még a tengerészszsákomat is csak most fogom kivinni a hajóra, idáig csak azt csináltam, hogy a rengeteg szennyes pólót, gatyát kiszórtam belőle.

Nézem a versenyt, https://yb.tl/ggr2018#  sajnos Kopár Istvánnak az a jóslata, hogy az elején a Rustlerek ( az a hajótípus amivel a legtöbben indultak a jeles ellenfelek közül) el fognak húzni, beteljesedni látszik, Philippe Pachée már a rajtnál megszerezte a vezetést és azóta is növeli előnyét, nyomában Jean-Luc, Uku,  Mark Slats és Susie, szóval az öt induló Rustler el is foglalja az első öt helyet. István és Philippe közt immáron lassan egy egész Portugália távolság van. Ami meglepett kicsit, a két veterán, Igor az ő "Esmeraldájával" és Are az "Olleannával" szépen tartja Susiet, miközben az általam korábban leggyorsabbnak vélt "Suhaili" replikával induló Abilash Tomy gyakorlatilag Istvánnal azonos pozícióban és sebességgel halad abban a csoportban amiben rajtuk kívül még öten vannak. Ketten már kiestek, Ertan Bescardes kiállt, Francesco Capelletti  pedig belátta, hogy képtelen megszerezni a zöld kártyát, így el sem indul a versenyben, bár olvastam valahol, hogy el fog indulni versenyen kívül.hajok_s_versenyzok.png

(A táblázat régebbi, Robin Davie már korábban visszalépett.)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr514099677

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.