Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • teddybear01: Őszinte részvétem a Mamáért.... Azért szép kort élt meg. (2018.09.25. 14:33) Kedd.
  • carter66: @Kis ember: Csak nem a szopófantomra gondolsz? :D U.i.: Tudom, milyen ótvar környék lett. :( (2018.09.24. 10:13) Péntek.
  • Missa: :-) Pár éve Egerben nyaraltunk a feleségemmel. Naná, hogy el kellett mennünk ebbe a múzeumba! És b... (2018.09.18. 20:55) Vasárnap.
  • A Tengerész: @Kis ember: Kevés lenne egy rádió. A hajón, a házban, a külső munkahelyeimen mind van készülék és ... (2018.09.13. 00:45) Kedd.
  • A Tengerész: @whale: Igen. Ő meg gyorsan eladta. Amúgy meg Európa hülyéi vagyunk. Élhetetlen faszok, egy olyan ... (2018.09.11. 16:57) Vasárnap.

Linkblog

Csütörtök.

2018.05.10. 22:59 :: A Tengerész

Kiraktam ma reggel a netre az eheti kopárblogot. http://kopar.blog.hu/2018/05/10/uton_984

Már tegnap megvoltam vele, de csütörtök a megjelenés napja. Nagyon drukkolok Istvánnak, feszes a határidő, már június 11.-én kötelező megjelenés van Falmouthban és addig még rengeteg a tennivaló, pl oda kell érni.

Ma Pesten voltam, amit eleve nem szeretek, mármint odamenni. Eleve nem szeretek innen sehova se elmenni. Ilyen statikus lénnyé váltam. Szóval J-nek van valami kártyája amire 40 % engedményt adnak a ccc cipőboltban, nekem meg lassan ( a munkavédelmi bakancsom kivételével) minden cipőm talpa lukas, de annyira, hogy már szemerkélő esőben is elázik a zoknim, na nagynehezen rászántam magam egy cipővételre. Szmájli szokás szerint nem mozdul a kapuból amíg haza nem érkezem, egész nap ott vár  és nézi jövök e a csónakkal a túlpartról. Pedig nagyon kiszúrtam szegénnyel, tegnap beüzemeltem a villanypásztort.

001_103.JPG

002_85.JPG

003_69.JPG

A karámvezetéket az ólom súlyok tartják feszesen a műanyag szigetelőkön

004_58.JPG

A földelőszonda  egy kihegyezett vas cső leverve, ráhegesztett rozsdamentes lemezzel.

005_48.JPG

Becsületemre legyen mondva magamon próbáltam ki legelőször, tényleg ráz. Aztán jött a kutya. Ez nem a legjobban sikerült. Vagy inkább túl jól sikerült. Először csak a kapu egyik oldalát kötöttem rá az adóra, a másikon simán kisétált a madzagok közt, de a feszültség alatt állók közt akart visszaugrani. A levegőben érte az áramütés, gondolom a hasa és a háta közt, a hatás rettenetes volt. Azt a kétségbeesett üvöltést nem felejtem el soha, ilyet még nem hallottam tőle. Utána fél óráig remegett, még a jutalomfalat se kellett neki, nagyon sajnáltam és nem győztem elnézést kérni tőle. Egy biztos, a környékére se ment azóta a kerítésnek. Szóval vége a ragadozásnak, a szomszéd csirkék, nyulak  biztonságban vannak, mert egyébként egy angyali jószág, most is békésen alszik a lábamnál összekucorodva.

Nagy bánatunk van, eltűnt Cikkcakk Cili a macskánk. Negyedik napja nem láttuk. Fél napnál tovább soha nem volt még távol, valami nagy baj érhette. Ivartalanított nőstény, szóval a fajfenntartásos koslatás nem jöhet szóba, egyre kevésbé bízunk benne, hogy előkerül. Akinek nincs állata el se tudja képzelni menyire az ember szívéhez nő egy ilyen jószág. Reggelente hármasban szoktunk sétálni a sarokig, ott ő leválik, mi a kutyával kettesben megyünk tovább és bármilyen sokára is jövünk vissza ő ott vár minket, hogy hazakísérjen. Még a Szmájli is szomorú miatta, komolyan mondom keresi.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9413906904

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.