Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • keeper1: Hi Tengerész, T.Roger írta, csak tódítani tudom, hogy Glifozát -os ( Total ?) szer látványosan k... (2018.08.17. 21:12) Szerda.
  • AgyKirályKatona: Innen viszonylag egyenes az út Hrabalig :D (2018.08.10. 23:45) Szerda.
  • teddybear01: Marad a kártyaolvasó, meg a kézi adatmásolás. Gyakorlatilag hasonló okokból csinálom én is így min... (2018.07.31. 23:44) Vasárnap.
  • carter66: @A Tengerész: Köszönöm, Mester! :) Gyűjtöm őket. Futólag ismerem néhány volt kollégádat is. Melles... (2018.07.26. 09:57) Vasárnap.
  • A Tengerész: @whale: 1. Minden az Interneten fellelhető forrás ezt a fűtőértéket adja meg, illetve tól-igot, 18... (2018.07.20. 11:49) Szerda.

Linkblog

Péntek.

2018.04.20. 17:53 :: A Tengerész

Kegyetlen nehéz munkába kezdtem. Még fiatalnak is elég lenne. Arról van szó, hogy mint már említettem talán, a kert hátsó fertályát teljesen eluralta a zöld őstermészet. A csalán és a kúszó borostyán olyan szinten vette birtokba a szerszámos kamra, komposztáló, régi kert budi (jelenleg talicskatároló), körzetet, hogy már gond megközelíteni is. J nem is merte már tavaly se kivinni a komposztálnivalót, mert rettegett a csalántól, a borostyán meg a puszta súlyával összedöntéssel fenyegette a kamrát, nem viccelek, karvastagságú törzseket növesztett és méternél vastagabb ágasboggal  borította be a tetőt. Ahogy egy kertészeti siteon tanácsolta "Ali bá", akivel még tavaly gyümölcsfa ügyben konzultáltam, megpróbáltam sportnak felfogni és nekiálltam. Igazából a hátsó, Balabán csatornára nyíló kerítéstelen kertvég villanypásztorral való lezárása iniciálta a munkát, mert a villanypásztor miatt muszáj kiirtani az aljnövényzetet, hát akkor eszkaláltam a dolgot. Elmondani nem tudom milyen kegyetlen kemény meló kapával irtani, kézi és karos ollóval vágni, kézzel szaggatni,, gereblyézni a borostyán gyökereit, amik  dúsan átszövik a talajt és a vastagságuk a hajszálgyökértől  4 cm-ig terjed. A szomszéddal határos drótfonatos oldalkerítést is el kellett bontsam, hogy a gyökerekhez hozzáférjek. Egy hete ezen dolgozom és még nem látom a végét. Szóval "sportolok" ahogy  Ali mondta.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr9313804416

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Paduc · http://fontosmondatok.blog.hu 2018.04.24. 00:14:09

Hegesztőpisztoly.
Flex.
WD 40.
Migráncs.

Műszaki 2018.04.26. 21:40:18

Üdv Tengerész,

Ha fanyúvés mellett van egy kis energiád, lenne egy kérdésem. Hollandiában megfigyeltem, hogy a régebbi hajók két oldalán, a hajó közepe táján egy-egy uszony szerűség van. Annak a mi a funkciója?

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2018.04.27. 07:51:54

@Műszaki: Miután arrafelé sekélyvizű csatornákon hajóznak a szélmalmok között (amik amúgy nem malmok, szivattyúkat hajtanak) csak lapos fenekű, csekély merülésű hajók tudnak járni a belvizeken. De a tengerre kiérve viszont szükség van a víz alatti laterálfelületre, mert anélkül nem lehet "szél ellen" vitorlázni, ilyenkor leengedik ezeket az uszonyokat, azaz a sverteket. Nem akarok sokat magyarázni, ha érdekel ott a Google, csak a lényeg, hogy a vitorlás csak úgy tud haladni minden, a hátszéltől eltérő irányba, mint ahogy a cseresznyemagot elpöccinted a mutató ás hüvelykujjad közt, a szél fent nyomja a vitorlát, a víz alulról a svertet és a hajó a két erő előrefelé mutató vektorának irányába halad.

Műszaki 2018.04.27. 09:28:55

Köszönöm. Akkor a fiamnak volt részben igaza, ő is arra tippelt, hogy valahogy a vitorlák egyensúlyozása miatt szükséges, bár ő inkább arra gondolt, hogy ledöntött árbócnál ez tart egyensúlyt. Utólagos engedelmeddel, forrásmegjelöléssel betettem a magyarázatod a blogom aktuális bejegyzésébe.