Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Szombat.

2012.11.17. 19:48 :: A Tengerész

Lefogyott a kambuza, úgy, hogy délelőtt a csepeli piacra, majd a Tescoba bringáztunk. Otthagytunk egy csomó pénzt, de legalább benzinre nem költöttem ma. Szegény nagynénémen annakidején sokat derültünk. Textilszövödében dolgozott évtizedeket, ezért korán elkezdett sükletülni.…

2 komment

Péntek.

2012.11.16. 23:46 :: A Tengerész

Kétszer ragasztottam meg a munkás bakancsom talpát, de megint levált hátul. Kikandikált belőle a sarkam. Idáig jó volt így is, de ha jönnek az esők, vizes fűben gázolni a sólyatéren, majd később hóban, nem igazán alkalmas. Úgyis beszerezni indultam elkanyarodtam a munkaruhás…

4 komment

Csütörtök.

2012.11.15. 20:40 :: A Tengerész

No. Ez már az "igazi" csütörtök. Délelőtt a lakatosműhelyben a nagy táblaollóval felszecskáztuk különféle csíkokra azt a 3mm- vastag saválló lemez darabot ami az egyetlen használható volt veretgyártás szempontjából a hulladék, maradék anyagjaik közt. A tegnapelőtt készült…

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2012.11.15. 00:36 :: A Tengerész

Kis zavar van, mert már elmúlt éjfél, szóval amikor azt írom, hogy "ma" az tegnapot jelent. Szóval "ma" előtt volt a tegnap (érthető nem?) amikor kihurcoltuk a rudakat. Aztán a Syntexkeresek raktárában tárolt faanyagaimat is áthordtam a műhelybe és végül ma az összes…

3 komment

Hétfő.

2012.11.12. 18:55 :: A Tengerész

Hát élet ez ? http://haerdekel.hu/egy-falu-utak-nelkul/   Kihordtuk a műhelybe az összes rudakat, bumokat, gaffokat, árboctoldást, csak a két árboc maradt a hajón. Elkezdem kitalálni a vereteket a rudazatra. Az a sajnos, hogy közben tönkrement a lakatos cég, csak a…

11 komment

süti beállítások módosítása