Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Vasárnap.

2011.11.06. 17:59 :: A Tengerész

Csuda romantikus az út haza  a "munkából". Bezárom magam után a műhelyajtót, lesétálok a partra, beszállok a csónakba és pár evezőcsapással Amapola mellett vagyok. Majdnem telihold van, a víz tükörsima, az egész nap fújó közepes erősségű déli szél teljesen leállt, …

1 komment

Szombat.

2011.11.05. 18:53 :: A Tengerész

Miután az összes palánkot összedrótoztam végignéztem az eredményt és megállapítottam, hogy több helyen tökéletlen az illeszkedés, hézagok vannak, tehát utána kell húzni a drótoknak. A fárasztó kötélen, csigán való emelgetés helyett igénybe vettem a technikát. max…

6 komment

Péntek.

2011.11.04. 16:24 :: A Tengerész

 Mindent összedrótoztam ma reggel és délelőtt. A test most "léghajó", merthogy felhúztam az égbe, hogy kényelmesen kitakaríthassam alatta a műhelyben a famunka fűrészporát hulladékát. Közben kirobogóztam a méhészeti szaküzletbe a Körútra és vettem un.…

Szólj hozzá!

Csütörtök.

2011.11.03. 20:10 :: A Tengerész

   Fellógattam a munkadarabot, így könnyen tudom forgatni, olyan magasságba emelni, hogy ne kelljen hajlongani görnyedni, emelgetni.  Nem volt könnyű a palánkok végeinek behajlítása. nem is tudom ha összeragasztom és utána elvagdosom a drótokat nem fog e…

7 komment

Szerda.

2011.11.02. 06:53 :: A Tengerész

 Most kelt fel a nap. Majdnem pontosan két és fél percig tartott amíg a kis parázsló csíkocska tüzes koronggá nőtt a Soroksári úti háztömb felett. Szép napot mindenkinek, megyek "csónakozni". 20:21 Felesleges volt aggódnom, hogy felborzolja majd a maró a felső…

Szólj hozzá!

Kedd.

2011.11.01. 19:34 :: A Tengerész

 Hát így járt szegény betolakodó. Alapjábavéve sajnálom szegényt, de hát én is védem a területemet, akárcsak ő.  Ma reggel már hét órakor dolgoztam a csónakon. Nem tudom említettem e, ha valaki ilyesmire szánja magát, szigorúan csak fémvágó lapot tegyen…

11 komment

Hétfő.

2011.10.31. 20:48 :: A Tengerész

Éjjel egy óra után pár perccel nagy kopácsolásra ébredek! Valami veri a hajót! Egyből tudtam mi történt. Kipattanok az ágyból, a szemem is egyből kinyílik, zseblámpát ragadok.... és valóban. Egy hatalmas patkány az utolsókat rúgja a csapdával csapkodva össze-vissza. Nem…

3 komment

süti beállítások módosítása