Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Műszaki: Na ez az a hülyeség amért nem gondolom követendőnek ennek a srácnak az elképzeléseit. ww... (2024.03.07. 19:50) Hétfő.
  • KAMA3: Én bevallom őszintén, hogy erre az időre (félig szándékosan) felfüggesztettem a blogod olvasását, ... (2024.03.01. 09:56) Csütörtök.
  • A Tengerész: @Ha nem írok ne válaszolj!: Már lezártam. Majd építek egy ferde rampát amin feltolom a talicskát. ... (2024.03.01. 00:31) Szerda.
  • A Tengerész: @Paduc: Rémlik.... (2024.02.25. 02:14) Szombat.
  • A Tengerész: @akiga: Igen tudok róla. (2024.02.23. 08:39) Szerda.

Linkblog

Hétfő.

2011.04.04. 19:23 :: A Tengerész

 Reggel nekivágtam a városnak, hogy kicserélem a sárga LED-eket, pirosra. Már előre felidegesítettem magam, ugye a régi szocialista beidegződések (juteszembe; 'Ááá prilisnégyről szóljona zének', 'Felszaba dulva zengjea nép!' 'Érctorkok harsogva zúgjáka szélnek' Felszaba dítók hősine vét!), amikor az ember hibás árút vett, mindig egy tortúra volt a csere, mert a boltnak ezer ötlete volt, hogy miért nem jogos a csere. No ahogy belépek a boltba már jajong a hölgy, hogy mennyire szégyelli a dolgot és hogy elnézést, rájött már ő is, hogy a friss szállítmányon rossz volt a felirat, ami őt is megtévesztette, persze cseréli és mégegyszer elnézést...és még elmondta vagy ötször, alig tudtam megvigasztalni. Szóval csak ajánlani tudom az alkatrészboltot a példás vevőkezelés okán. ( http://www.elektronikai-alkatresz.hu/ ) Hazatérve nekiálltam a lámpáknak, így néz ki az első oldalfény, immáron félkész állapotban. 

Soha ajándék nem jött annyira jó időben, mint tegnap. János fúrógépbe és sikítóba fogható fémcsiszoló szerszámokat hozott, azt hiszem az eredményességük, a mai képet  összehasonlítva a tegnapi képpel elég meggyőző. Ha van valakinek ötlete, mivel lehetne megvédeni a felpolírozott felületet az oxidációtól, szívesen veszem, mert egyelőre nem jut eszembe semmi bejáratott megoldás. Biztos van valami védőlakk, talán az akril erre is jó..(?). Még nem csináltam ilyet.

 

Aztán a meteorológusok előjelzésének megfelelően ránktört a viharos szél, az eső még nem esik, de az ég semmi jót nem ígér, Amapola rángatja a köteleit, berreg a ponyva, ringatózunk rendesen, remélem nem lesz hosszú az időjárásromlás, mert félszemmel már a szombatra pislogok, amiről ígéretemmel ellentétben elfelejtettem újból és újból hírt adni, most igyekszem pótolni.

 

A Parti party felhívást a késedelmes olvasók kedvéért megismétlem.

 Bár az ötlet ha jól emlékszem Süné volt, de többen, beleértve jómagamat is lelkesen üdvözöltük, tehát meg is fogjuk csinálni. Miután "én vagyok itthon" bizonyos mértékig védnökségem alá vagyok kénytelen venni a dolgot, tehát anélkül, hogy az egyéni kezdeményezéseknek gátja akarnék lenni pár alapvetést lefektetnék. Mostantól minden olvasó szóljon hozzá, hogy ha valakinek valami nem gömbölyű, akkor még változtathassunk!

1. Nem várhatunk a dologgal túl sokáig, tehát semmi szín alatt nem lehet ebből nyári esemény, akkor már mindenkinek más dolga lesz. Javaslom az esemény időpontjának április 9-e szombatot. Ha az időjárás nem megfelelő, szóval esőnap a rákövetkező hét szombatja 16-a és így tovább amig nem lesz jó idő, de feltétlen meg kell lennie a nyárfavirágzás előtt, mert vattát utálok enni.

2. Miután nem lehet tudni hányan leszünk és még véletlenül se szeretnék belebonyolódni az előre jelentkezés, utólag nem stimmelés ingoványába, az esemény alapvető formája ebédidőben tartott szabadtéri piknik, azaz mindenki azt eszik iszik délben és koradélután, amit akar, azaz amit maga és a többiek magukkal hoztak. A magunk részéről az eseményhez egy nem túlságosan megpúpozott 10 literes bográcsnyi marhalábszárpörkölttel, az ehhez szükséges bográccsal és tűzifával járulunk hozzá. Célszerű hozni evőeszközöket, poharakat és mindent amire a szabadban ülni leheveredni lehet, mert bár pár pallót egy-egy tuskóra rakva tudunk a tűz körül ülőhelyet kialakítani, de ha mondjuk 247-en lennénk akkor ahhoz kevés a deszkám, igy a hajóépítés vége felé.

3. Lehet vízről is érkezni, sőt aki vizijárművel érkezik, az külön piros pontot kap, amivel a későbbiek folyamán henceghet.

4.Ha valakinek bármi hozzáfűznivalója ötlete, javaslata van, kommentben közölje, hogy meg tudjuk vitatni itt addig. Ezt a négy pontot addig is minden blogbejegyzés végére oda fogom másolni, hogy nehogy valaki aki csak párnaponként figyeli a naplót diszkriminálva érezze magát, hogy nem értesült az eseményről, tehát MINDENKI meghívott korra nemre, pártszimpátiára való tekintet nélkül, aki a blog olvasója és egyáltalán nem peremfeltétel, hogy notórius kommentező legyen.

 

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr142799699

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

temtom 2011.04.04. 21:30:44

Figyeltem a mai meteo-kat a rádióban: szerda-csütörtök tavasz, hétvégére meg rossz idővel riogat. Tengerész, intézz napsütést szombatra! :)

Műszaki 2011.04.05. 00:58:38

Nem tudom jó ötlet -e.
Még gyerekkoromban ifjú rádióamatőrként az MHSZ-nél azt tanították nekünk, hogy ha a NYÁK lemezt alkoholban feloldott gyantával kenjük le, akkor tehetjük azt bárhova, porosodhat évekig ha elővesszük minden különösebb tisztítás nélkül remekül lehet rá forrasztani. Esetleg jó lehet ez az eljárás neked is. Nem tudom.

Műszaki 2011.04.05. 09:26:27

Mármint nem forrasztásra hanem esetleg a gyantás kenés megóvja a rezet a zöldüléstől. Bár lehet hogy a sós víz pára előbb utóbb leoldja a gyantát.
Esetleg színtelen lakk.

pernahajder Campbell 2011.04.05. 09:50:31

Réz szellőzőkürtőt láttam már lelakkozva, de nem tudom mivel.
Elvileg az akril jó, csak kérdés, mennyire tartós. Szerintem legfeljebb pár év, és lemállik.

Olyan lámpát nem tervezel, ami a vitorlát világítja meg?

Sün77 2011.04.05. 10:13:13

@pernahajder Campbell: Lehet olyan lámpa, de a HSZ nem ismeri, sőt tiltja is menetben az ilyen zavaró fények alkalmazását. Marad a fejlámpa, mint segítség a sötétben történő vitorlázásnál.

Jó munkát mindenkinek!

Sün

Mihalik Péter 2011.04.05. 11:55:16

@pernahajder Campbell: Szerintem egy erőteljes zsírtalanítás után Nitrolakk a jó bevonat, de ma du. megkérdezem a fényezőműhelyben a srácoktól. Nitrolakkot lehet kapni flakonos spray kiszerelésben.

abraxas 2011.04.05. 13:35:38

Tengerész!

Te hol lőttél réz lemezt? Az is mentett alapanyag?
Kéne nekem pár tenyérnyi, de sehol sem kapok ilyen ki mennyiséget :o(

pernahajder Campbell 2011.04.05. 14:03:19

@Sün77: Mondjuk ilyen erővel elrendelhetnék a kabinablakok elfüggönyözését is.
Én a Balcsin láttam párszor ilyet, szerintem inkább segítség a felismerésben, mint zavarás. Azt nem tudom, mennyire lenne ez releváns olyan helyen, ahol nincs a háttérben a sok parti fény, de emlékszel, szegény Fa Nándit is elcsapta a teherhajó, még jó, hogy nem maradt ott.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.05. 20:59:47

@pernahajder Campbell: "Olyan lámpát nem tervezel, ami a vitorlát világítja meg?" Az a helyzet, hogy ha nagyobb fényesség van a hajón, az zavarja a sötétben a kormányos látását. De persze a vitorlabeállításokat időnként ellenőrizni kell, ilyenkor jó az elemlámpa. Balatonon a kékszalagon éjszaka hogy kreuzban folyamatosan tudjam figyelni a fock első élét, kiakasztottam egy a forstág és az árboc közé kifeszített kötélre egy petróleumlámpát. 7m-nél rövidebb kisvitorlásnál az a legjobb, ha az árboc felső harmadára feltesz az ember egy lámpát ami belevilágít a vitorlába, ez nagyon jól látható messziről és nem zavar a kormányzásban. De 7m hajóhossz felett valóban nem szabályos, bár biztos, hogy ha valami zsúfolt vizekre tévedek éjszaka, felrakok valami extrát is.

A Tengerész · http://amapola.blog.hu 2011.04.05. 22:50:14

@abraxas: "Te hol lőttél réz lemezt? Az is mentett alapanyag?"
Valóban az. Egykori főnökeim a Budapest Kongresszusi Központot átnevezték ( www.bcwtc.hu/hu/udvozoljuk.html ) és baromi sürgősen le kellett bontatnom a főbejárat régi vörösréz betűit, az alaplapokkal egyetemben. Egy lapot elraktam belőle, hogy jó lesz az még valamire. És valóban...Ebből lett a kályha hőterelője, a kályha elé a szikrafogó és most a lámpák fényterelői. Van még belőle pár tenyérnyi. :)

micz 2011.04.06. 09:34:28

Kedves Tengerész!

A rézlemezeket szerintem szintereztesd le kültéri átlátszó lakkal.
süti beállítások módosítása