Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Édesvíz: Welcome aboard Édesvíz! Hogy az ördögbe bukkantál MOST erre a régi bejegyzésre? (2024.04.19. 01:49) Csütörtök.
  • KAMA3: Hasonló a történet, mikor kihívják az informatikust a céghez, ahol összekuszálódott a rendszer. Cs... (2024.04.17. 10:29) Kedd.
  • Paduc: Kiegyeltem a a magaságyások deszkáit. Aztán lekentem még egy réteg lazúrral a paradicsompalántákat... (2024.04.11. 20:42) Vasárnap.
  • littke: Hat ezek szep kepek. (2024.04.06. 19:08) Szombat.
  • A Tengerész: @KAMA3: Az valóban mese habbal, hogy ilyen egyszerű szerszámmal le lehetne feszegetni a deszkákat.... (2024.04.04. 01:34) Kedd.

Linkblog

Vasárnap

2008.02.17. 21:58 :: A Tengerész

Minusz hat fok volt ahogy reggel ébredés után kinéztem a hőmérőre. Szégyenszemre visszavettem a vastag kabátot, pedig nagyon beterveztem már a tavaszt. Felakasztottam némi töketlenkedés után a head ajtaját és felszereltem a fogantyúkat, rugós reteszt, kifogástalanul működik,…

Szólj hozzá!

Szombat

2008.02.16. 20:36 :: A Tengerész

Hidegre fordult és olyan erős volt a szél, hogy azt hittem felborít hajóstúl. Amennyire lehet a szalonra korlátoztam a munkát. Csak a két ajtófogantyú kimarásához kellett a cockpitban matatni, mert az rettenetes sok forgáccsal jár. A maradék mahagóni darabokból csináltam őket.…

Szólj hozzá!

Péntek

2008.02.15. 16:45 :: A Tengerész

Elhoztam ma a Vizáról (ott tárolom a nagyobb anyagokat) a maradék tábla 4-es rétegelt lemezt és kiszabtam belőle a head ajtó külső, szalon felőli oldalát. Először kicsit vékonyollottam, igazából 7-esből gondoltam csinálni, de itthon van a kocsi, nem volt mivel fatelepre menni.…

Szólj hozzá!

Csütörtök

2008.02.14. 21:26 :: A Tengerész

Felraktam a keretre az ajtólap belső oldalát. Így néz ki. Egyszer tán már tíz éve is van, egy lebontásra itélt házban járva leszedtem egy szép réz tolóreteszt egy speizajtóról, mert nem volt szivem otthagyni az enyészetnek. Na most jött el az ideje a felhasználásának.

Szólj hozzá!

Szerda

2008.02.13. 20:54 :: A Tengerész

Reggel minusz öt fok volt. Megvártam amíg kissé felmelegszik az idő, addig kibéleltem a fiókokat kartonokkal és elraktam valamennyi kéziszerszámot. Még így is maradt a rendetlenségből, de amint kissé erőre kapott a nap, kimentem a cockpitba dolgozni. Véglegesre hegesztettem a…

Szólj hozzá!

Kedd

2008.02.12. 20:25 :: A Tengerész

Rámijesztett a meteorológia. Azt mondják jönnek a minuszok. Pedig hát "január, február itt a nyár", én már magamban eltemettem a telet. Abbahagytam a szekrényzárak bütykölését, azt akkor is csinálhatom majd a fűtött szalonban, ha kint a cockpitban nem lehet dolgozni a…

Szólj hozzá!

Hétfő

2008.02.11. 19:39 :: A Tengerész

Két csappantyút felraktam a háló szekrényajtajaira, a kifúrt gombos végű hengereket felmadzagoltam, működik mint a parancsolat! Majd holnap lefényképezem. Összecsavaroztam a fürdőszobába való polcot, ezt is meg a csappantyúkra való fa bigyókat mégegyszer lelakkoztam, aztán…

Szólj hozzá! · 1 trackback

süti beállítások módosítása