Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kis ember: Szép hosszú előadás volt, itt a másik rész www.youtube.com/watch?v=ZGf6ImD37vc (2018.11.21. 00:33) Hétfő.
  • A Tengerész: @teddybear01: A tárolással semmi gond. A stég alatt van egy sátortető és az alá kiemelem hevederek... (2018.11.20. 11:51) Péntek.
  • carter66: Én csak körbeásom és a talajszint alatt pár centivel elvágom a törzset, aztán mehet rá vissza a fö... (2018.11.06. 09:59) Hétfő.
  • A Tengerész: @zsepizsik: Nem is 300 volt hanem 330 :) (2018.11.01. 10:37) Hétfő.
  • A Tengerész: @lajtos: Welcome aboard lajtos! Köszönöm. Sajnos a helyzeten nem tudok változtatni, de megvan az a... (2018.10.29. 20:36) Szombat.

Linkblog

Hétfő.

2008.05.26. 20:12 :: A Tengerész

Nem kis örömmel másztam ki a cockpitból délután, két réteg epodur vascsillámos festékkel alapozva így néz ki a bal oldal deck alja.                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ahogy a vízleeresztő nyílásokon a vakuvillanás ellenére  betűző napfényből is látszik, meglehetősen meleg volt ma. Az oldallemez ami kívülről fekete, olyan forró volt, hogy a festék percek alatt száradt meg.    A feneke kap még két réteg katepoxot , ez az epodurral, amit a legjobb korróziógátló alapozónak vélek vasra a vízáztatta felületre megnyugtató tartós bevonatot ad. Fedőréteg Rezakril 2K lesz, bár a padláda alatt azt hiszem csak a katepox  marad, ott nem kell UV védelem.  Jobboldalt a parti csatlakozó dugalja és a baloldali üzemanyag betöltő csonk látszik.          

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr85489154

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Schneider Károly 2008.05.27. 21:57:42

Tisztelt hajóépítŐ! Nagy örömömre szolgált, hogy rátaláltam a blogjára. Minden elismerésem az Öné. Ma este a kimásolt naplóját fogom olvasni. Kényelmesebb, mint a monitort bámulni, fárasztja a szemem. Én is elkezdtem egy 36 lábas hajót építeni. Hamarosan, ha bízhatok benne, befejezem a szerkezetépítést. Idén szeretném a külső, belső festést elvégezni. Az egész udvar tele van vele.
Szeretnék Önnel találkozni, bár gondolom elege van a sok kéretlen látogatókból. Megérteném, ha elfoglalt.
A blogból nem derül ki a személye, így név nélkül tudom csak üdvözölni. Engem Schneider Károlynak hívnak, a Szentendrei szigeten lakom. 06-30 9517 954 Üdvözli, egy hajóépítő sorstársa.

bulldog · http://wibo740.blogspot.com/ 2008.05.31. 23:24:38

Kedves Tengerész,

A sailing.hu fórumban történt hozzászólásod révén találtam a naplódra. Eddig tartott, hogy elolvassam. Gratulálok, fantasztikus amit csinálsz. Ebben a hajóban benne lesz mindened... nem az anyagiakra gondolok, hanem a szívedre, a tapasztalatodra, a tudásodra és a munkádra. Azt kívánom, hogy sok örömöd legyen benne és boldogan, egészségesen sok-sok mérföldet tegyetek meg vele!

Üdv. bulldog