Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kis ember: Szép hosszú előadás volt, itt a másik rész www.youtube.com/watch?v=ZGf6ImD37vc (2018.11.21. 00:33) Hétfő.
  • A Tengerész: @teddybear01: A tárolással semmi gond. A stég alatt van egy sátortető és az alá kiemelem hevederek... (2018.11.20. 11:51) Péntek.
  • carter66: Én csak körbeásom és a talajszint alatt pár centivel elvágom a törzset, aztán mehet rá vissza a fö... (2018.11.06. 09:59) Hétfő.
  • A Tengerész: @zsepizsik: Nem is 300 volt hanem 330 :) (2018.11.01. 10:37) Hétfő.
  • A Tengerész: @lajtos: Welcome aboard lajtos! Köszönöm. Sajnos a helyzeten nem tudok változtatni, de megvan az a... (2018.10.29. 20:36) Szombat.

Linkblog

Szerda.

2008.05.21. 19:24 :: A Tengerész

Tegnap reggel szakadt az eső, nem volt kedvem a robogón elázni, tartottam megint egy lektorálós napot. Ezt quasi pihenőnapnak gondoltam, de az asztalnál üléstől megfájdult a derekam.  Sokadszorra is megállapítom, hogy nem való nekem csak a munka. Ma reggel már kilenckor a gépházban gubbasztottam összerakandó a tengely-tömszelence-tengelykapcsoló-Hardy tárcsa- irányváltó egységet. Kiderült, hogy nincs szerencsém, amikor annakidején összeraktam, bizonyára nem húztam meg eléggé a tengelykapcsoló körmös anyáját a kúpos tengelyvégen, legalábbis mással nem tudom magyarázni, hogy most , miután keményen meghúztam, valamiért 3mm-el hibádzanak a tolócsapágy rögzítésénél a furatok. Aztán hamar átértékeltem a dolgot, mert igaz, hogy pár órás pluszmunka most rendbehozni, mert kicsit szét kellett vágjam a tartólemezeket, ráhegeszteni toldást, újra illeszteni, gépházban kell majd hegeszteni ismét, szorongatott körülmények közt, kész se lettem vele estére, viszont még mindíg sokkal jobb most "teljes fegyverzetben" hazai bázison rendbehozni egy hibát, mint ha menetben lazul le valahol a tengelykapcsoló, fene tudja milyen hajózási helyzetben. Így inkább szerencseként fogom fel a dolgot, hogy a hibám most "jött ki". Merthogy az nem kérdés, hogy a reteszkötésű tengelykapcsolónak kőkeményen fel kell ülnie a kúpos tengelyvégre, ott nem lehet lötyögés. Jól összekentem magam a gépházban, de mivel kíválóan működik a sajátgyártmányú villanyboyler és a head, így felfrissülve patyolattisztán robogtam haza.

Most meg GÉVA gombát fogunk vacsorázni,  soha nem ettem még azelőtt, ezt szedte egy mocsári fűzfáról az Ervin tegnapelőtt,  egy taplógomba fajta, sose jutott volna eszembe, hogy ehető, de tegnap és tegnapelőtt tojással ettük, most meg a maradékát rántva, csoda finom, fehérbort iszunk hozzá, a majonézhez ki kellett bontani egy üveget. Hát élet ez? (NANÁ)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr61481119

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.