Hajónapló

Egyszer elhatároztam, hogy építek egy vitorlás hajót, azon fogok lakni és oda megyek a világban ahova kedvem van. Erről szól ez a napló. Az utolsó napok egyből megjelennek, a korábbiak az oldal legalján a "következő oldal"-feliratra, vagy itt a jobboldali doboz "Archivum"-feliratára kattintva. (javaslom a "Tovább" rovatot ahol hetes bontásokban lehívható) Ez a vitorlás még nem "Ő", de pont ilyen lesz . A neve AMAPOLA. Egy gaffos ketch akinek ez mond valamit, akinek nem, annak csak annyi, hogy egy retro hajó, mintha 100 éve épült volna. Küllemében a vitorlás hajók aranykorát idézi, azt az idõt, amikor a Panama csatorna még nem létezett, ezért a gõzhajók nem versenyezhettek a Horn fokot megkerülve a vitorlásokkal, mert nem tudtak útközben szenet felvenni és annyi nem fért beléjük, hogy megtegyenek egy utat Európa és a távolkelet között. Ezért az óceánok hullámait gyönyörûséges vitorlások szelték, és nem sejtették, hogy nem sok idõ múlva megtörténik velük az a szégyen, hogy árbocaiktól megfosztva, gõzhajók vonszolják õket szénnel és egyéb ömlesztett árúval megrakodva uszályként.... Nos hogy honnan a név? "AMAPOLA", az a múlt század húszas éveiben volt világszám, mely egyik kedvencem, (nem utolsósorban a Volt Egyszer Egy Amerika c. film Moricone- , illetve a Los Iindios Tabajaras délamerikai folk feldolgozás nyomán,de a három tenor is danolta ( http://www.youtube.com/watch?v=209Se4Dbm90 ) valamint egy régenvolt hondurasi egzotikus tengeri kikötõ. Amúgy spanyol szó és mákvirágot illetve pipacsot jelent, ami anyám kedvenc virága volt, csak vadon él, ha leszakítják azonnal elhervad, hiába teszik vízbe. Nem mellékes elõnye, hogy a kikötõi bejelentkezésekkor könnyen betûzhetõ, minden náció ki tudja mondani, nem úgy mint tengerész koromban amikor lebetûztük a "PETÕFI" büszke magyar tengerjáró nevét mondjuk Szingapúrban ( papa, echo, tango,oszkar, foxtrott, india) hát aztán ezt ahogy a kínaiak kimondták...., nem tudom ki ismert volna rá. Szép, szép és nemzeti büszkeségünket tápláló, egy magyar név, de csak itthon használható mondjuk ilyen mint a Csokonai, vagy Ady, vagy, hogy tovább idézzem a ténylegesen valaha létezõ magyar hajónévben megtestesült idoljainkat, Vörösmarty, esetleg Székesfehérvár. A tervezést, majd az építést 2004-ben kezdtem. 2006 január elseje óta csak ezzel foglalkozom. Pillanatnyi pozició: 47 fok 27 perc 35,60 másodperc északi szélesség, 19 fok 04 perc 29,97 másodperc keleti hosszúság. Fentieket sok évvel ezelőtt írtam. Időközben sokminden változott. Rájöttem, hogy a hajózást nagyon szeretem, de sokkal jobban szeretek építeni valamit. Miután a hajónak kell egy kikötő, lett egy saját ház kikötővel Ráckevén, azt építem fejlesztem mostanában, tehát a hajóblog életmódbloggá változott.

Friss topikok

  • A Tengerész: @Kis ember: Szép hosszú előadás volt, itt a másik rész www.youtube.com/watch?v=ZGf6ImD37vc (2018.11.21. 00:33) Hétfő.
  • A Tengerész: @teddybear01: A tárolással semmi gond. A stég alatt van egy sátortető és az alá kiemelem hevederek... (2018.11.20. 11:51) Péntek.
  • carter66: Én csak körbeásom és a talajszint alatt pár centivel elvágom a törzset, aztán mehet rá vissza a fö... (2018.11.06. 09:59) Hétfő.
  • A Tengerész: @zsepizsik: Nem is 300 volt hanem 330 :) (2018.11.01. 10:37) Hétfő.
  • A Tengerész: @lajtos: Welcome aboard lajtos! Köszönöm. Sajnos a helyzeten nem tudok változtatni, de megvan az a... (2018.10.29. 20:36) Szombat.

Linkblog

Szombat.

2008.05.17. 21:15 :: A Tengerész

Az történt, hogy a háló padlója alatti töltőcsövön keresztül elkezdtem benyomni a maradék zsírt. Amikor rányomtam úgy ötvenet, bebújtam a gépházba és láss csodát jött kifele a zsír a csapágy és a tengely közt a tömszelencébe. Na megnézem a külső véget is, hát ott is nyomul kifelé a kenőcs. Amikor levettem a zsírzót a csatlakozóról, a csőből elkezdett kifelé kunkorodni a zsír. Mit jelent ez? Nos azt, hogy levegő rekedt a zsírba. A zsír folyadék, ami összenyomhatatlan. Ha a nyomást elveszem nem szabadna kifelé mozdulnia. Ha mégis mozdul, az csak a bentrekedt levegő tágulásától lehet. Utánaszámoltam a pontos méretekkel, miután tegnap a rézcsővel megmértem a mélységet, 3,7 liter a zsírral feltöltendő üreg. Ami már bement legfeljebb csak kicsit több mint 3 liter. Tehát legalább fél köbdeciméter levegő maradt a csőben. Ezen alaposan el kell gondolkodjam. Mondjuk az, hogy van a rendszerben rugalmasság, alapjábavéve nem baj. Csak akkor okozhat gondot, ha a légbuborék pont elvándorol a csapágyhoz és így az kenés nélkül marad. De ennek a valószinűsége azt hiszem csekély. De én a csekély valószinűségeket se szeretem hajón. Pillanatnyilag jobb ötletem nincs, mint hogy ráhúzom a belső tömszelencét és benyomok még vagy két liternyi zsírt az utántöltő nyíláson keresztül, ami a gépházi véghez egészen közel van, ráadásul a feltöltés is onnan indult, tehát ott biztos nincs levegő, ami kijön a propelleroldalon, felfogom egy edényben, így nem vész kárba, viszont reményeim szerint kidolgozza a levegőt. De legalábbis a nagyrészét. Ha csak egy kicsi marad bent, az már nem okozhat gondot.

Hogy érthető legyen mindaz amit tegnap és ma írtam, egy ábrát próbáltam a Windows rajzolóprogrammal készíteni, ez sikerült.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://amapola.blog.hu/api/trackback/id/tr92474537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.